Foto: Medija centar

Zloupotrebu informacija, plasiranje vesti u političke svrhe i stvaranje lažne klime rade svi političari, svuda u svetu, napomenuo je Georgiev u serijalu Press Extra.

Zato su, prema njegovom stavu, potrebni dobri mediji da bi to zaustavili, jer „ovi mogu da pričaju šta hoće“, ako toga nema.

Georgiev je novinarki Andrijani Milaćević rekao da je lažna vest novo ime za staru stvar, pošto su to nekad bile glasine, neproverene informacije i čaršijske priče, koje su pojavom društvenih merža počele da izgledaju kao vest.

U doba kad svako misli da može da bude novinar, Georgiev smatra da je to još lakše promovisati i prodati kao nešto što liči na vest, a zapravo je neproverena informacija bez kredibilnog izvora.

Prema rečima Georgieva, društvene mreže su zamajac za lažne vesti, naročito ako se radi o nekim katastrofičnim scenarijima ili teorijama zavere, jer društvene mreže dobro reaguju na poluinformacije i lažne informacije.

Onda dođemo u situaciju da tradicionalni mediji nasednu i prenesu ih, ukazao je Georgiev i predočio da su srpski mediji u vema lošem stanju, dok su mejnstrim mediji uglavnom postali PR službe.

Kao neka vrsta kanala za prenos informacija koje određene političke ili poslovne grupe žele da puste u javnost, objasnio je on i konstatovao da to nije novinarstvo.

Vest je vest ili nije vest, ističe Georgiev i upozorava da je medijska scena Srbije u još goroj situaciji, jer u štampi preovlađuju tabloidi, koji iz dana u dan ne objavljuju lažne vesti, već potpune laži.

Oni objavljuju lažni sadržaj, upakovan u formu vesti, pa naivni konzumenti poveruju da je to vest, a mi sad treba da se borimo protiv toga, obrazložio je Georgiev.

On smatra da vlast neprestano objavljuje informacije koje nisu tačne, što se svakodnevno može proveriti kroz ono što govore ministri ili predsednik.

Predsednik Republike i ljudi iz drugih institucija žele da nas uvere da je to što govore istina. Posao novinara je da sve to što oni govore dovedu u pitanje i ako se to proveri iz nekoliko izvora, tada možemo da kažemo da je tačno, naglasio je Georgiev.

Inače je sve „fejk njuz“, naveo je on i ocenio da većinu sadržaja u glavnim informativnim programima čine lažne vesti.

Običan konzument medija, ne može o tome da razmišlja, već vremenom počinje da veruje, jer mu sve postane isto, objašnjava Georgiev.

On je uveren da perspektiva zavisi od ljudi koji konzumiraju medije, ali i novinara, koji moraju da se uozbilje i ne prave kompromise, nego da se bave zaštitom javnog interesa.

Georgiev kaže da je bio akter mnogih lažnih vesti tabloida, kao i BIRN, za koji radi, dok je serijal lažnih vesti o naoružanju Srbije označio kao posebno upečatljiv.

To je već nekoliko godina pravi feljton lažnih vesti. Kad pogledamo u tabloidima šta smo sve kupili Rusije ili Belorusije, imamo više oružja od Amerikanaca i Kineza zajedno. To je fascinantan primer koji govori o potrebi političara da stvaraju lažnu klimu.