Foto: FoNet Aleksandar Levajković

On će biti u ponudi Telekomovog kabla, na broju jedan, što bi trebalo da predstavlja pandan SBB-ovom N1. Ovo su nezvanične informacije do kojih smo došli iz više izvora, jer ni Adria medija grupa, niti Telekom, nisu želeli da potvrde niti da demantuju da novi vlasnik Kurira Igor Žeželj pokreće televiziju koja će se emitovati preko državnog kablovskog operatera.

Veo tajne koji prati sve poslovne transakcije Telekoma koji već nekoliko meseci kupuje manje kablovske operatere, a potom slede naizgled nevezane kupovine medija, samo produbljuju sumnju da vlast preko državne firme pokušava da uđe u što veći broj medija i tako utiče na njihovu uređivačku politiku.

O pokretanju TV K1 koji bi trebalo da bude glavna konkurencija N1, programski urednik ove televizije, Jugoslav Ćosić, saznao je iz medija, takođe kao nezvaničnu informaciju.

– Svaka konkurencija je dobrodošla, ako je profesionalna i ako je izgrađena na tržištu – rekao je Ćosić za Danas.

Predsednik NUNS-a Slaviša Lekić kaže da je priča o formiranju K1 televizije, novog poduhvata Adria medija grupe, izdavača Kurira, „čiji se pravi vlasnik ne krije iza generalija u APR-u, samo malena puzla ovog medijskog horor mozaika“.

– Da li iko danas ima dilemu zašto je Vučić onomad, „pod pritiskom naroda“, odustao od prodaje Telekoma ili zašto je godinama trajala ona žestoka, prljava i bljutava bitka oko toga ko će više imati uticaja u Kuriru, vlast ili vlasnici? Izgleda da ni mašta Džordža Orvela, književnika proroka, nije bila toliko bezgranična: čak ni čovek koji je pre nekoliko decenija vrlo jasno sagledao ono što će se danas dešavati, nije mogao da predvidi da postojati zemlja u kojoj će jedna vlast, jedne partije i jednog čoveka, beskompromisno kontrolisati kompletnu razmenu informacija, ne samo na medijskoj sceni, nego generalno u okvirima granica koje kontrolišu – ocenjuje Lekić za Danas. Prema njegovim rečima, posle ove najnovije akvizicije, s obzirom da je ranije već pazario Kopernikus, Radijus vektor i Avkom, „bilo bi sasvim u redu da se Telekom preimenuje u Avkom i tako i formalno ozvaniči totalnu medijsku opresiju od strane države“.

– Potpuno je na mestu sumnja da će nam takav Avkom u budućnosti uskraćivati pravo da gledamo bilo šta što je u opoziciji istini ustanovljenoj u odajama na Andrićevom vencu – zaključuje Lekić.

Osim K1, Adria medija grupa planira da pokrene još četiri kanala i to – ruska. Jedan će biti dečiji, dok će ostali biti informativni. Sve ove navode pokušali smo da proverimo kod vlasnika AMG Igora Žeželja, ali on nije odgovarao na naše pozive, niti na mejl koji smo mu poslali pre nedelju dana.

Nedavna kupovina Kurira, odnosno Adria medija grupe, otvorila je brojna pitanja u javnosti, od kojih je ključno bilo da li iza nje stoji Telekom. Naime, AMG je kupio Mondo Inc, čiji vlasnik Igor Žeželj je u razgovoru za Danas naglasio da je preko svojih kompanija sarađivao sa Telekomom, ali da sva prava na Mondo brend pripadaju njegovoj kompaniji, iako je portal Mondo osnovao Telekom.

Na pitanje u kakvom je odnosu njegova kompanija sa Telekomom, Žeželj je rekao da su Wireless media sistem (čiji deo je Mondo Inc) i Telekom od 2004. godine u poslovno komercijalnom odnosu i strateški partneri na više projekata. Žeželj nije želeo da komentariše medijske navode da iza kupovine AMG stoji Telekom, niti da li će biti promena u uređivačkoj politici medija koje je kupio. Kao novi poslovni poduhvat nije najavljivao otvaranje televizija.

O ulasku države u medije govorilo se i nakon što je Telekom prošle godine kupio kablovskog operatora Kopernikus za 195 miliona evra a potom je vlasnik Kopernikusa, Srđan Milovanović, kupio TV Prvu i O2 za 180 miliona evra i time postao vlasnik dve televizije sa nacionalnom frekvencijom. Srđan nije član SNS-a, ali je zato njegov brat Zvezdan Milovanović poverenik naprednjaka za Niš. Nezadovoljan poslovnom politikom, televiziju je napustio Ivan Ivanović, a medijski stručnjaci naglašavaju da se promena uređivačke politike i te kako vidi, pre svega u informativnom programu Prve koja po mnogima sada podseća na informativu Pinka.

Većinski vlasnik Telekoma Srbija je država koja poseduje 58,1 odsto kapitala, 20 odsto ima sam Telekom, a ostatak je u vlasništvu malih akcionara, građana i zaposlenih koji su dobili besplatne akcije.

Telekom kupio i Masko

Komisija za zaštitu konkurencije objavila je juče da je odobrila kompaniji Telekom Srbija kupovinu kablovskog operatera Masko iz Beograd. Telekomu je odobrena kupovina 100 odsto udela u Masku, koji je bio u vlasništvu Momčila Đuričića, navodi se na sajtu komisije. Masko je svojim korisnicima, isključivo na teritoriji Beograda, pružao usluge kablovske televizije, kablovskog pristupa internetu i fiksne telefonije, a u 2017. godini imao je ukupan prihod od oko 90 miliona dinara. Telekom je početkom novembra 2018. kupio kablovskog operatora Kopernikus, a u januaru ove godine još dva kablovska operatera, Radijus vektor i Avkom (Avcom). Predstavnici kompanije su tada najavili da pregovaraju o kupovini još pet manjih kablovskih operatera, što je deo razvojne strategije „Milion plus“, čiji je cilj da nacionalni telekomunikacioni operater dođe do milion korisnika televizije i interneta.

Zamena teza

Na pitanje da li je tačno da se priprema otvaranje televizije K1, koja će se emitovati na Telekomovom kablu, iz Telekoma Srbije su nam odgovorili da „nije tačno da kompanija Telekom Srbija planira da otvori televiziju K1“, što nije bio odgovor na naše pitanje, jer je ono glasilo da li će se taj kanal emitovati na njihovom kablu, a ne da li oni otvaraju televiziju K1.

Povezani tekstovi