Igor Žeželj, vlasnik i direktor firme Wireless media, i Privredno društvo za pružanje telekomunikacionih usluga „Mondo INC“ su u APR-u od 4. januara upisani kao novi vlasnici Kurira, umesto Aleksandra Rodića. Detalji o kupoprodaji nigde nisu zvanično obavljeni, ali prema saznanjima Danasa, iznos transakcije je 25 miliona evra, i on će se uplaćivati u narednih nekoliko godina.

Žeželj je sem Kurira vlasnik i 12 portala i još 14 štampanih izdanja na čijem čelu je bio Rodić. Prema podacima Agencije za privredne registre iza kompanije „Mondo INC“ stoji nekoliko kompanija čiji je vlasnik Igor Žeželj.

Podsetimo, pre nekoliko meseci BIRN je pisao da je Adrija medija grup, izdavač dnevnog lista Kurir, postigla dogovor o strateškom partnerstvu sa preduzećem „Wireless media“ i portalom Mondo, koji je u vlasništvu državnog preduzeća Telekom Srbija. Portal Mondo osnovao je Telekom, a Predrag Vujić, glavni i odgovorni urednik Monda, potvrdio je tada BIRN-u da je Telekom Srbija i dalje vlasnik portala.

Igor Žeželj nije odgovarao juče na pozive i poruke Danasa, te nismo dobili odgovore na pitanja u vezi sa vlasničkom strukturom, eventualnom povezanošću njegove kompanije sa Telekomom kao i o motivima kupovine Kurira.

Perica Gunjić, glavni urednik Cenzolovke, kaže za Danas da na osnovu šturih informacija objavljenih u javnosti može da zaključi da iza cele transakcije stoji upravo državni Telekom.

– Bez obzira što je Kurir potpuno kontrolisan od strane vrha vlasti, poverenje je očigledno poljuljano posle povremenih bolnih raskida u romansi Rodić – Vučić, koji su dovodili do ekscesa kao što je pismo „Srbijo, izvini“ i bez obzira što je sukob doveo i do dramatičnog obaranja tiraža Kurira na zadovoljstvo burazerskih klonova kao što su Informer ili Srpski telegraf, poverenje je poljuljano, a ova država nije u stanju da podnese ni trunku nelojalnosti – ističe Gunjić. On dodaje da Kurir uglavnom čita naprednjačko biračko telo, te je to bio dodatni motiv da se nad njim uspostavi potpuna kontrola.

Za Nedima Sejdinovića, predsednika Nezavisnog društva novinara Vojvodine, kupovina Kurira je još jedna „vrlo sumnjiva poslovna rabota“ u koju je uključen Telekom, koju treba vezati sa aferom Kopernikus, „odnosno sa velikim povratkom države (čitaj: SNS) u vlasništvo medija, ponešto zaobilaznim putem“.

– Model koji su na lokalnom nivou upotrebljavali za kupovinu medija, naprednjaci koriste i na nacionalnom nivou, i sada imamo potpuno totalitarnu scenu i u institucionalnom i u medijskom smislu – kaže Sejdinović za Danas.

Transakcije

O ulasku države u medije govorilo se i nakon što je Telekom Srbija prošle godine kupio kablovskog operatora Kopernikus za 190 miliona evra a potom je vlasnik Kopernikusa, Srđan Milovanović, kupio TV Prvu i O2 za 180 miliona evra i time postao vlasnik dve televizije sa nacionalnom frekvencijom. Srđan nije član SNS-a, ali je zato njegov brat Zvezdan Milovanović poverenik naprednjaka za Niš.

Povezani tekstovi