Ministarstvo prosvete: Formativno ocenjivanje đaka tokom učenja na daljinu 1Foto: Pixabay/Bokskapet

Navodeći da je do sada težište bilo na sumativnom ocenjivanju, najčešće brojčanom, iz ministarstva su saopštili da formativno ocenjivanje zahteva veću interaktivnost učenika i nastavnika korišćenjem elektronskih mreža i platformi.

„Važno je da postoji svakodnevna komunikacija nastavnika sa učenicima jer to omogućava nastavnicima da prikupe što više podataka o tome kako učenici uče i dokle su stigli u savladavanju gradiva“, piše u saopštenju.

Navodi se da postoje brojne forme i alati pogodni za formativno procenjivanje rada učenika.

„To podrazumeva zadatke kao što su na primer, eseji, razvoj postera, korišćenje elektronske pošte, virtuelni grupni rad, Skajp ili Viber intervjui, pauer point prezentacije, istraživački zadaci, igranje uloga u virtuelnoj učionici, učenički portfolio, sačinjavanje individualnih planova karijernog razvoja i slično“, stoji u saopštenju.

Dodaje se da tokom učenja na daljinu, nastavnici mogu učenicima prosledjivati testove i kontrolne vežbe putem društvenih mreža, elektronskom poštom ili putem platforme, a da uradjene radove učenici mogu na isti način vraćati nastavnicima da ih pregledaju i eventualno ocene.

„Pored toga, nastavnici korišćenjem alata za pravljenje upitnika i kvizova mogu da kreiraju kratke test forme sa zadacima višestrukog izbora i kratkog odgovora“, naveli su iz Ministarstva prosvete.

Dodaje se da je na internet stranicama tog resora i Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja moguće naći alate za interakciju, razvoj kvizova i upitnika i alate za saradnju i deljenje koji značajno mogu da olakšaju rad nastavnika kada je u pitanju vrednovanje ishoda učenja.

„Jedan od načina za formativno ocenjivanje u uslovima daljinskog učenja jeste elektronski portfolio (e-portfolio) učenika koji predstavlja zbirku učeničkih radova koja prikazuje rezultate koje je učenik postigao kroz razne aktivnosti u nastavnom procesu, na primer eseji, posteri, fotografije, video i audio zapisi, umetnička dela koje je kreirao učenik“, stoji u saopštenju.

Navodi se da će Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja pripremiti uputstvo i ček liste koje nastavnicima mogu da pomognu da sumiraju formativne procene prikupljne u periodu realizacije nastave na daljinu.

„Sve formativne ocene i uvidi nastavnika u toku implementacije nastave na daljinu će biti iskorišćeni za sumativno ocenjivanje na kraju nastavne godine“, piše u saopštenju.

Dodaje se da su za manji broj učenika koji trenutno nisu u mogućnosti da učestvuju u interaktivnoj, elektronskoj komunikaciji, škole u obavezi da obezbede štampane materijale ili korišćenje raspoloživih školskih resursa poput tableta.

close
Ministarstvo prosvete: Formativno ocenjivanje đaka tokom učenja na daljinu 2

Prijavite se za
NJUZLETER

Svake subote u formi mejla biće Vam dostupan pregled nedelje koji za Vas biraju i komentarišu kolumnisti Danasa.

Vaša email adresa biće korišćena isključivo za potrebe slanja njuzletera u skladu sa Politikom privatnosti.

Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa

U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.

Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.