Mitrović: Pink M neće emitovati Novo jutro zbog zabrane SAEM 1Foto: Miroslav Dragojević

Dok sam vlasnik, direktor i glavni urednik svih 60 kanala koji se emituju na Pink medija grupi, neću da dozvolim da bilo kog gosta u bilo kojoj debati, u političkoj emisiji ili u jutarnjem programu cenzurišemo ili da mu se ukine sloboda govora što je ustavom zagarantovano pravo, poručio je Mitrović, objavljeno je na sajtu TV Pink.

Kako je naglasio, TV Pink se, kao i uvek do sad, bavila temama koje su važne za ceo region, a tu spadaju i dešavanja u Crnoj Gori, među kojima i teme o SPC u Crnoj Gori, o njenoj imovini i na kraju o Zakonu o slobodi veroispovesti.

Kada u bilo kojoj zemlji na svetu na ulicama ima preko stotinu hiljada ljudi, to je vest i to je stvar koja je za polemiku i diskustiju, pa i kod nas na Pinku, istakao je Mitrović.

Takođe, neverovatno je da se pozivaju na član zakona koji se odnosi na raspirivanje rasne i verske netrpeljivosti, jer ovde nije reč o različitim rasama, a i pravoslavni smo narod, ocenio je on.

Mitrović je upitao kako je ova mera uopšte sprovodljiva, jer TV Pink ima 60 kanala i svakako se na nekom od ostalih emituje Novo jutro, dok je naglasio da mera važi samo za kanal Pink M.

REM: Crnogorski regulator otvoreno cenzuriše Hepi i Pink M i krši Konvencije o prekograničnim TV

Regulatorno telo za elektronske medije (REM) saopštilo je danas da odluka crnogorskog regulatora za elektronske medije (SAEM) da ukine određene sadržaje televizija Hepi i Pink M predstavlja otvoren vid cenzure i grubo kršenje Konvencije o prekograničnim televizijama.

„Stručna služba srpskog Regulatornog tela za elektronske medije pažljivo je pregledala sadržaje zbog kojih je reagovao SAEM i ustanovila, argumentovano, uz tačno citiranje, da u njima nije bilo poziva na nacionalnu, rasnu ili versku mržnju… SAEM je prenebregao mišljenje Stručne službe Regulatornog tela za elektronske medije (a koliko nam je poznato nije uvažio ni mišljenje svoje Stručne službe), i uprkos njemu, posegao za najdrastičnijom merom, zabranom određenih sadržaja“, navodi se u saopštenju.

REM je naveo da stavovi koji su u tim emisijama izrečeni odudaraju od stavova zvanične Podgorice ali, kada bi takva razlika bila dovoljan uzrok zabrane sadržaja, „u Srbiji se ne bi emitovao čitav niz emisija, uključujući tu i kompletan sadržaj određene dve prekogranične televizije“.

„Smatrajući da je pluralizam osnovna vrednost i u Srbiji i u Crnoj Gori, smatramo da posezanje za ovakvom merom vraća crnogorskog regulatora u neka prošla vremena i svodi ga na nivo ideološke, partijske, komisije. U nadi da će naše kolege iz Crne Gore uvideti svu štetnost svog postupka, pozivamo ih da još jednom, zajedno, i u skladu sa svim, ne samo našim, nego i evropskim standardima i propisima, razmotrimo sva sporna pitanja, i poštujući Konvenciju o prekograničnim televizijama, pomognemo da se problem reši“, navedeno je u saopštenju.

Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa

U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.

Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.