Foto: Fonet/Nenad Đorđević

Naime, od četiri miliona dinara, koliko je sredstava predviđeno za dodelu medijima, po milion je dodeljeno lokalnoj televiziji 025 Info (Unija plus doo 025 info) i istoimenom portalu.

Ostatak novca razdeljen je takođe medijima bliskim vlasti, pa je tako Srpski Telegraf (Medijska mreža doo) dobio 217.000 dinara, Dnevnik Vojvodina press doo 500.000, portal Srbije danas doo Beograd (u vlasništvu Aleksandre Martinović) dobio je 283.000 dinara, Udruženje Votens Veternik (u vlasništvu Tamare Delić, osnovano u februaru ove godine), dobilo je 350.000 dinara, a Invictus media doo iz Beograda dobila je 300.000 dinara.

Pored pomenute televizije i portala 025 Info, odbornik Ilija Bursać poseduje i marketinške agencije Apa One i Unija plus. Zasedanja Skupštine opštine Apatin prenose se direktno na televiziji 025 info, a tačan iznos koji se iz opštinske kase izdvaja u tu svrhu nije poznat. Kako nezvanično saznajemo, javna nabavka za direktne prenose nikada nije sprovedena.

Na televiziji i portalu 025 Info mogu se videti reklame gotovo svih javnih i drugih državnih preduzeća, među kojima su i Vodokanal JKP Sombor, JKP Naš dom, Banja Junaković Apatin, Turistička organizacija Apatin, Dom za stare i penzionere Apatin dok je agencija Apaone radila čak i sajtove Turističke organizacije Apatin, Kulturnog centra Apatin, Banje Junaković, a i same Opštine. Kako izvori Danasa tvrde, te dve marketinške agencije zadužene su za gotovo sve marketinške poslove u Apatinu i okolini.

U kabinetu predsednika opštine Apatin nismo uspeli da dobijemo odgovore koliko je opštinskog novca izdvojeno za ove aktivnosti, jer nam je rečeno da je predsednik na putu, zamenica na sastanku, a da bi načelnik Opštinske uprave mogao da se pojavi posle 14 časova. Nakon tog vremena niko se nije javljao na telefon u kabinetu, a do zaključenja ovog broja niko od čelnika Opštine nije odgovorio na pitanja koja smo poslali mejlom.

Inače, o ovakvoj raspodeli odlučila je tročlana komisija, sačinjena na predlog medijskih udruženja koja su već poznata po učešću u konkursima sa sumnjivim ishodom. Na predlog Udruženja turističkih novinara i pisaca u turizmu Srbije (Fijet) izabran je Vladimir Jovanović, na predlog Udruženja radio-stanica RAB Srbija postavljen je Radojica Mali, a treći član je Vladan Stefanović, na predlog Udruženje elektronskih medija Com Net. Vladimir Jovanović, pored Maje Raković, predsednice udruženja RAB, koja rukovodi Naxi mrežom i njenog zamenika Ferenca Berčeka, koji je i član Naxi mreže, poznat je kao najpoželjniji član opštinskih i gradskih konkursnih komisija, po celoj Srbiji i Vojvodini, koje po pravilu donose sporne odluke. Jovanović je bio član komisije u Beogradu koja je oko 74 miliona dinara razdelila provladinim medijima i firmama osnovanim nakon raspisivanja konkursa, a na drugom ovogodišnjem novosadskom konkursu polovinu novca odnela je firma Media info centar, u kojoj je Jovanović suvlasnik, zajedno sa Markom Carićem, koji je bio mentor na magistarskom radu Tomislavu Nikoliću. Kako je tada prenela N1, Jovanović ni sam nije bio siguran u koliko je komisija učestvovao, kako je naveo, „dosta, možda u desetak“.

Nisu isplaćeni ni odobreni projekti iz 2015.

Prošli apatinski konkurs za sufinansiranje medija koji je bio raspisan u januaru ove godine, opština je poništila zbog finansijskih problema, kako je tada objasnio sekretar skupštine Opštine Apatin Marko Đumić. Udruženje novinara Srbije je tada tražilo da se konkurs uskladi sa Zakonom o javnom informisanju i medijima, kao i Pravilnikom za sufinansiranje projekata za ostvarivanje javnog interesa, jer je ograničio učešće izdavačima medija registrovanim van teritorije te opštine. Međutim, konkurs je poništen. Đumić istovremeno nije hteo da da odgovori na pitanje kada će Opština isplatiti novac medijima kojima su trogodišnji projekti odobreni 2015. godine, a kojima novac još uvek nije u celosti isplaćen.