Foto: Danas Online/ printscreen

Međutim, vlasnik „ružičaste“ televizije Željko Mitrović i glavni urednik „srećne“ televizije Milomir Marić zbog toga nisu ni najmanje zabrinuti.

Mitrović, ili DJ Žeks, rekao je za Danas da će sa svog muzičkog kombija nastaviti da širi ljubav. Upitan da li će odsad malo više obratiti pažnju na oglašavanje, kratko je poručio: „Just love“.

Foto: Medija centar

Milomir Marić takođe nije zabrinut zbog podnetih prijava, navodeći da to nije prvi put.

– REM ima svoj način brojanja i neka broji. Na sudu ćemo videti ko je u pravu. Što se mene tiče, voleo bih da imamo još više oglasa i oglašivača – naglasio je Marić za Danas.

Novinarka i bivša članica Saveta REM-a Gordana Suša kaže za Danas da pozdravlja odluku REM-a da pokrene postupak protiv TV Pink i Hepi zbog nečega što je svima bilo i više nego očigledno.

– Svaka budala vidi da im reklame idu po 18 minuta. REM je odavno trebalo da reaguje zbog prekoračenja minutaža reklama – ističe Suša dodajući da je to najbenignija stvar na koju je regulatorno telo moglo da reaguje. Na pitanje da li očekuje da će REM reagovati i na druga kršenja zakona ovih televizija, poput govora mržnje i otvorene političke propagande, naša sagovornica smatra da se po tom pitanju ništa bitno neće promeniti.

– Sve je urađeno po formatu nezvanične predsednice REM-a a pod kapom i šinjelom predsednika države – zaključuje Suša.

Novinarka Tamara Skroza kaže za naš list da se raduje što živi u državi u kojoj je regulatorno telo „tako agilno“.

– Nadam se samo da će početi da s istim žarom pokreće postupke i zbog progona građana i građanki zbog širenja laži, reprodukovanja pornografskog sadržaja, promocije nasilja, otvorene političke agitacije i ostalih pojava koje su uobičajene na TV Pink i TV Hepi, a za društvo su pogubnije od ovakvog ili onakvog oglašavanja, koliko god ono bilo kriminalno – ističe Skroza.

U zahtevu za pokretanje prekršajnog postupka REM-a navodi se da je na televiziji Pink u emisiji „Žikina šarenica“ bilo prikrivenog oglašavanja, a u emisijama „Zadruga“ i „Premijera“ upućivano je na kupovinu časopisa „Svet“ i „Skandal“, što je zabranjeno Zakonom o oglašavanju.

U emisijama „Novo jutro“, „Zadruga“, „Žikina šarenica“, „Kuća od srca“, „Amidži šou“ i „Pinkove zvezdice“ u okviru programskih sadržaja u kojima se plasira proizvod bilo je neprimerenog pojavljivanja proizvoda, naročito u krupnim kadrovima, što je protivno Zakonu o oglašavanju, navodi se u zahtevu REM-a.

Foto: N1

Televizija Pink je u emisiji „Nacionalni dnevnik“ prekršila član 33 Zakona o oglašavanju u kojem se navodi da se emitovanje igranog filma, televizijskog filma i emisije vesti može prekinuti zbog emitovanja TV oglašavanja, odnosno TV prodaje jednom u emisiji, čije predviđeno trajanje iznosi najmanje 30 minuta, navodi u zahtevu REM.

U emisijama „Žikina šarenica“, „Magazin in“ i „Novo jutro“ na TV Pinku emitovana je TV prodaja kao poseban programski sadržaj, što je suprotno zakonu koji propisuje da se „TV prodaja kao poseban programski sadržaj ne može emitovati u okviru druge emisije, već samo između pojedinih emisija“.

U zahtevu za pokretanje prekršajnog postupka REM-a navodi se da je u emisijama „Pinkove zvezdice“, „DNK“ i „Državni službenik“ promotivno upućivano na proizvod sponzora, suprotno Zakonu o oglašavanju.

Na televiziji Hepi u emisiji „Bolja zemlja“ neposredno je pozivano na kupovinu proizvoda, što je suprotno Zakonu o oglašavanju, navodi se u zahtevu za pokretanje prekršajnog postupka REM-a protiv televizije Hepi.

U zahtevu REM-a navodi se da je u emisijama TV Hepi „Parovi“, „Posle ručka“, „Ćirilica“, „Prelo u našem sokaku“, „Goli život“ i „Rano jutro“ bilo pojavljivanja proizvoda (žigovi), čime je prekršen Zakon o oglašavanju.

Televizija Hepi je u emisijama „Vesti“ i „Telemaster“ prekršila član 33 Zakona o oglašavanju u kojem se navodi da se emitovanje igranog filma, televizijskog filma i emisija vesti može prekinuti zbog emitovanja TV oglašavanja, odnosno TV prodaje jednom u emisiji čije predviđeno trajanje iznosi najmanje 30 minuta, navodi u zahtevu REM. U emisijama na TV Hepi „Dobro jutro, Srbijo“ i „Rano jutro“ emitovana je TV prodaja, kao poseban programski sadržaj, iako se u Zakonu o oglašavanju navodi da se „TV prodaja kao poseban programski sadržaj ne može emitovati u okviru druge emisije, već samo između pojedinih emisija“, navodi se u zahtevu REM-a.

Suprotno Zakonu o oglašavanju, TV Hepi je u emisiji „Vremenska prognoza“ prikazanoj u okviru sadržaja „Rano jutro“, „Vesti“, „Telemaster“ i „Dobro jutro, Srbijo“ obaveštavao o sponzoru koristeći pokretnu sliku sponzora, navodi REM u zahtevu.

Postupci i protiv Prve i O2

REM je pre nekoliko dana ukazao na kršenje zakona i kod televizija Prva i O2. Zbog 263 prekršaja Zakona o oglašavanju u martu ove godine, regulator je protiv ovih televizija već podneo Prekršajnom sudu zahteve za pokretanje prekršajnih postupaka.

Povezani tekstovi