RTS se i pre 20 godina ponašao kao "pijani bogataš" 1Foto: Danas

“Ni novo rukovodstvo, privremeno, koje je dugo radilo u RTS-u, nije izgleda u stanju da se odlučnije obračuna sa nasleđenim problemima. Nastavljajući staru praksu zapošljavanja bez ikakvih kriterijuma, Nenad Ristić prima u radni odnos oko 300 novih ljudi i to uglavnom administrativnog osoblja!”, stoji u navedenom tekstu, a kao ilustracija je naveden primer novozaposlenog penzionera.

“Kao ‘svetao’ primer zapošljavanja i programskog osoblja navodimo da je Petar Lazović, poznati novinar, sportski komentator ovih dana primljen u radni odnos iako je penzionisan pre nekoliko godina i to kao invalidski penzioner. To međutim nije bila prepreka da bude primljen kao neophodan kadar i to na mesto pomoćnika v.d. direktora”.

U nastavku teksta navedeno je još dokaza bahatog poslovanja rukovodstva.

“Drugi karakterističan primer koliko se krađa, nesavesno i neprofesionalno ponašanje uvrežilo u ovoj kući je primer Mikija Ćetkovića ‘dvorskog snimatelja’ u prošlom režimu. Za svoj rad i neprekidno praćenje ‘velikih i obimnih’ državnih aktivnosti bivšeg predsednika…, Ćetković je dobio na korišćenje opremu za snimanja kojom bi mogao da se opremi manji TV studio. Ukupna vrednost koju je zadužio gospodin Ćetković iznosi oko 125.000 maraka, a simptomatično je da do danas još pomenuta oprema nije ušla u zgradu televizije. Naime, radi ‘veće mobilnosti, oprema je držana u kući gospodina Ćetkovića, uz normalno i vozilo ‘mitsubihši pajero'“.

Kompletna digitalna arhiva svih brojeva Danasa od 1997. do danas dostupna članovima Kluba čitalaca Danasa na portalu klub.danas.rs.

Na istom mestu je zabeležena i trošadžijska praksa tadašnjeg prvog čoveka Dečijeg programa Slobodana Stanišića, uz napomenu “iako ima 42 godine radnog staža još nema nameru da se povuče sa mesta urednika, na koje ga je u doba JUL-ovske vladavine RTS-om postavio Jovan Ristić, tadašnji pomoćnik Dragoljuba Milanovića”.

“Kada je Zorka Ognjanović, sekretarka redakcije, zapitala otkuda enormni računi za kancelarijski materijal, koje je potprisivala Maja Gavrilović-Bereta, a overavao S. Stanišić, ako se zna da u redakciji gotovo i nema nikakvog kancelarijskog materijala gospođi Ognjanović zaprećeno je prvo suspenzijom, a onda i otkazom… Da Stanišić nije dete kada treba se krade dovoljno pokazuju primeri sa fiktivnim putnim nalozima, sa primerima o apsolutnoj privatizaciji Redakcije sa fiktivnim ugovorima na tuđa imena, kojim je podizao honorare za emisije u okviru svog programa sa honorarima koje je podizao u Subota studiju (vlasnik Minja Subota) za emisije koje su se emitovale na RTS-u. Poslednji takav primer je upravo Novogodišnji tobogan kada je S. Stanišić emitovao emisiju četiri puta, iako je to direktna reklama fabrike Bambi. Zbog ovakvih štetnih ugovora protiv Stanišića pokrenut je disciplinski postupak”.

Dve decenije kasnije, snimatelj RTS-a Vasko Vasović izneo je u javnost niz nepravilnosti u poslovanju ove medijske kuće, utvrđene od strane državnih revizora. Tako je u obraćanju vršiocu dužnosti direktora RTS-a Draganu Bujoševiću, između ostalog, otkrio da je za nabavku salveta i toalet papira potrošeno neverovatnih 239 miliona dinara tokom 12 meseci.

“Za godinu dana. Za toalet papir, gospodine Bujoševiću?! Skoro sto hiljada evra? Šta će gledaoci da misle o nama? Da nismo emiteri, nego seratori?! Čega ste Vi direktor? Javnog servisa ili javnog toaleta?“, upitao je Vasović, iz čijih usta se mogao čuti i podatak da je RTS, “kao da je zdravstvena ustanova”, platio bezmalo 1,5 miliona dinara za nabavku aparata za merenje pritiska, kao i konstatacija da “za pokriće gubitaka preduzeća ostvarenom dobiti od 36 miliona evra nije pribavljena saglasnost Vlade, kako to Bujošević tvrdi”.

Na njegovu opasku da je Državna revizorska institucija ustanovila 12 miliona evra nenamenskog trošenja novca, Bujošević je ustvrdio da „u izveštaju nigde ne stoji nenamensko trošenje, odrednica ‘štetni ugovori’, kao ni navedeni iznos“, te da je nepravilno trošenje u nabavkama vrednosti 440 miliona dinara “zapravo 17 preporuka za ispravljanje nepravilnosti, koje se svode na poštovanje forme teksta i slične tehničke nedostatke, dok su finansijski izveštaji RTS-a „svi pozitivni“.

U tu svrhu se cirkularnim mejlom obratio zaposlenima RTS-a, čiji dobar deo prihoda dolazi od novca koji se naplaćuje uz račune za potrošenu struju građana.

„Siguran sam da su mnogi od vas pročitali intervju Vaska Vasovića sajtu Direktno. Nemam nikakvu obavezu prema Vasku i sajtu Direktno kojim upravlja Dragan Đilas, ali imam moralnu obavezu prema svakom zaposlenom u RTS da odgovorim na optužbe iznete u intervjuu. Molim sve zaposlene da ovo obraćanje zadrže za sebe. Ne želim da se ova priča nastavlja po sajtovima, društvenim mrežama i tabloidima. Previše je plaćenih tekstova protiv RTS, previše je ispiranja usta našom kućom, da bi mi sebi dozvolili luksuz da još dodajemo novu džebanu. Jer, šta god da kažete, šta god da je istina, to u medijskoj i političkoj igri oko RTS nije bitno. Oni koji znaju iz kojih interesa nas napadaju, činiće to i dalje, jer njima činjenice ništa ne znače“, naveo je Bujošević u pismu, ipak, dospelom u etar.

Izradu sadržaja podržala Ambasada SAD u okviru projekta “Digitalizacija arhive Danasa”. Stavovi izneti u tekstu su stavovi autora i nužno ne izražavaju stavove Vlade SAD.

close
RTS se i pre 20 godina ponašao kao "pijani bogataš" 2

Prijavite se za
NJUZLETER

Svake subote u formi mejla biće Vam dostupan pregled nedelje koji za Vas biraju i komentarišu kolumnisti Danasa.

Vaša email adresa biće korišćena isključivo za potrebe slanja njuzletera u skladu sa Politikom privatnosti.

Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa

U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.

Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.