TV Naša prodata, ukinute sve emisije 1Foto: FoNet TV

Više informacija o tome kome je Zoran Bašanović, vlasnik Naše, prodao televiziju, nismo mogli da dobijemo od zvaničnika televizije, ali smo nezvanično saznali da su u pitanju inostrani kupci.

– Iskreno, nemam pojma o čemu se radi. I ja sam samo obavešten da je televizija prodata i da „do daljeg“ emisija „Crno-beli svet“ neće ići, kao ni sve ostale emisije. Navodno je to samo do Nove godine, mada verujem da će ta pauza potrajati. Imam neke indicije, ali ne i pouzdane informacije. Činjenica je da će u narednom periodu biti jedno mesto tj. jedan medij manje na kojem se može čuti opozicioni glas – kaže za Danas Đorđe Vukadinović, narodni poslanik i autor emisije „Crno-beli svet“.

Poruku slične sadržine dobio je i pisac Marko Vidojković, voditelj emisije „400 stepeni“.

– Televizija je prodata, cela produkcija se obustavlja uključujući i „400 stepeni“. Bilo je lepo dok je trajalo. Čak i direktorka ne zna zašto i kome je televizija prodata, a ja mogu samo da nagađam – kaže Vidojković za Danas.

Podsetimo, početkom septembra u televiziju „Naša“ su došli izvršitelji i policija pokušavajući da uđu u prostorije televizije. Zoran Bašanović je tada naveo da se to dogodilo bez pravnog osnova, kao i da je to treći put da je ta televizija izložena „otvorenim pritiscima“ od strane vlasti, „kao jedan od retkih opozicionih medija u Srbiji“.

– Upali su mafijaški, bez ikakve najave, iako smo mi potpuno drugo pravno lice, firma se zove „Naša vizija“ i mi smo preuzeli ime od TV „Naša“, i sa REM-om smo postigli dogovor i potpisali ugovor o preuzimanju TV „Naša“. Kad se ugasila prethodna firma, mi smo poslali zahtev REM-u oko preuzimanja imena. Kao potpuno novo pravno lice, mi samo koristimo ime TV „Naša“. Pritom, mi smo u privatnom posedu, prostorijama koje smo zakupili, a vlasništvo je Muhedina Hodžića, koji živi u Berlinu. Inače, prostor je namenjen za snimanje spotova i emisija, iznajmili smo ga zajedno sa opremom – rekao je tada Bašanović za Direktno.rs.

Upad organa reda je uporedio sa kriminalističkim filmovima.

– Mafijaši hoće da ugase televiziju. To je u stvari mafijaški upad bez ikakve najave. Oni po zakonu moraju da se najave, sve papire smo im dali na uvid, i ugovor o zakupu prostora i izvod iz APR da smo drugo pravno lice sa firmom, koja je ranije bila u sporu sa „Filmskim novostima“. E, direktor „Filmskih novosti“ Vladimir Tomčić je popisivao opremu, pretpostavljam kao legitimni predstavnik vlasti i produžena ruka Aleksandra Vučića, jer hoće na silu da ugase jedinu pravu opozicionu televiziju u Srbiji. Nikom nisu pokazali rešenje, ni jedan jedini papir zašto su ovde. Oni su polepili nalepnice po opremi, popisuju, a ne daju zaposlenima da rade svoj posao, urednicima da pripreme vesti, ovo je kao u Kolumbiji – istakao je Bašanović.

Vučićev kum

Zoran Bašanović je bio jedan od osnivača Srpske napredne stranke i kum Aleksandra Vučića. Posle razlaza sa naprednjacima, njegova TV Naša postala je jedna od retkih stanica gde su gostovali lideri opozicije i slobodni novinari.