Foto: FoNet/ Ljiljana Stojanović

Prethodno je na sajtu Vlade Srbije bilo objavljeno da je taj konzorcijum, između ostalog, zainteresovan za izgradnju na Moravskom koridoru, odnosno auto-putevima Pojate – Preljina, zatim Niš – Merdare – Priština i Beograd – Sarajevo.

Goran Rodić, potpredsednik Građevinske komore Srbije, objašnjava za Danas da je Behtel američka konsalting firma, dok je Enka respektabilna građevinska kompanija.

– Behtel se bavi projektnim konsaltingom. To znači da organizuje građevinske poslove i bavi se njihovim finansiranjem, ali ne poseduje sopstvenu građevinsku operativu. Enka je značajna građevinska kompanija koja može da iznese izgradnju svih pomenutih projekata. To je nesporno. Ako bi Enka realizovala poslove o kojima pričamo, treba znati da bi ta kompanija angažovala svoju operativu, a srpske firme bi u projektu mogle da učestvuju samo kao podizvođači – naglašava naš sagovornik.

On dodaje da bi bilo daleko bolje da poslove na ova tri važna projekta izvode domaći građevinari.

– Naše građevinske firme u potpunosti mogu da odgovore tom zadatku. Bez bilo kakvih poteškoća bi mogle da oforme konzorcijum kome bi, primera radi, na čelu bio Energoprojekt. U slučaju da bi uslovi tendera bili takvi da je konzorcijum naših firmi ravnopravan sa stranim ponuđačima sasvim sigurno da bi mogao da dobije i izvede takav posao. To bi značilo našim građevinskim firmama koje bi u punom kapacitetu uposlile svoju operativu, ali sa druge strane isplatilo bi se i državi jer bi novac ostao u zemlji. Ovako i u konkretnom slučaju o kome pričamo, ali i inače kada se poslovi dodeljuju stranim firmama najveći deo novca izađe iz zemlje odnosno strane firme dobro zarade na tim projektima – zaključuje Rodić.

Povezani tekstovi