Miloje Popović Kavaja: Sava centar ne može da opstane bez pokroviteljstva države 1Foto: Miroslav Dragojević

Komentarišući najavu prodaje „Sava centra“, Popović je za portal Direktno.rs rekao da bi sad možda mogla da se uspostavi „neka kombinacija“ između privatnog vlasnika i države jer kongresni centar sam za sebe ne može da bude profitabilan, a ne bi bilo dobro da namena bude promenjena.

„Ako Sava centar bude prodat veoma je bitno da novi vlasnik uspostavi saradnju sa Gradom i Republikom, jer bez države neće moći da opstane“, ocenio je Popović.

On je podsetio da je izgradnja kongresnog centra „Sava centar“ bila Titova ideja i da je u to vreme SC predstavljao jedan od modernijih kongresnih centara u svetu.

Na pitanje kako se došlo na ideju da se u to vreme izgradi kongresni centar od 100.000 kvadrata, Popović je rekao da je tu odluku doneo Tito posle povratka sa Konferencije o evropskoj bezbednosti i saradnji (KEBS) održanoj u Helsinksiju u leto 1975. godine.

„Tada se postavilo pitanje gde će se održati naredni skup KEBS-a, obzirom da je tadašnji predsednik Jugoslavije preuzeo obavezu da mi budemo domaćini te konferencije.

Skup je trebalo da počne 15. juna 1977. godine i da traje oko osam meseci. Došlo se do ideje da se napravi jedan novi objekat, specijalizovan za ove namene. Razgovori na ovu temu najpre su vođeni u susretima tadašnjeg ministra inostranih poslova Lazara Mojsova i predsednika Skupštine Beograda Živorada Kovačevića“, ispričao je Popović.

Prema njegovim rečima, odluka da se krene u poduhvat podizanja kongresnog centra je doneta početkom 1976. godine, a KEBS je trebalo da počne sa radom u junu 1977. godine.

„Ne treba mnogo mudrosti da se pretpostavi šta je to značilo, obzirom na neshvatljivo kratak rok, od svega 11 meseci, za ondašnje gradjevinske tehnologije i organizaciju. Zahvaljujući odvažnosti i preduzimljivosti čelnih ljudi grada, krenulo se u tu „avanturu““, rekao je prvi direktor Sava centra.

On navodi da je veliku i odlučujuću podršku izgradnji dao predsednik Tito.

„Mi smo jednu kapitalističku igračku koja se zove kongresni centar zasadili u socijalizam pre 45 godina.

Taj centar nije imao kapitalističko okruženje i tržišnu privredu i funkcionisao je samo zahvaljujući tadašnjoj političkoj podršci i autoritetu koji je u svetu imala naša politička elita na čelu s Titom“, istakao je Popović.

Naglasio je da je najveći marketing „majstor“ i „propagandista“ bio upravo Josip Broz.

„Ne samo svojom harizmatskom biografijom, državničkim držanjem i sjajem koji ga je okruživao, već i smišljenim potezima koje je pravio na mnogobrojnim putovanjima po svetu, pa i u zemlji, on je brao popularnost i prepoznatljivost – za sebe, ali i za državu kojoj je stajao na čelu. Sve se vezivalo za njegovo ime“, prisetio se Popović u razgovoru za Direktno.rs.

Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa

U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.

Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.