Foto: Stanislav Milojkovic

To je prvi put da Aerodrom ostvaruje gubitak još od 2014. godine, saopštila je Nacionalna koalicija za decentralizaciju.

Niskotarifne kompanije lete iz Niša od 2015. i bile su pokretač razvoja aerodroma, koji je svake godine ostvarivao dobit sve do poklanjanja Republici, piše u saopštenju. Kako se navodi, posebno brine što Aerodrom ostvaruje jedva 81 odsto planiranih prihoda u 2018, dok je u 2017. to bilo iznad 90 odsto.

Isti dokumenti svedoče da je neraspoređeni dobitak iz prethodnih godina bio preko 135 miliona dinara i da je taj novac ušao u potrošnju u 2018, što znači da ne samo što je nastao gubitak, već je potrošen i novac koji je iz dobitka prethodnih godina prenet u 2018. godinu, navodi NKD. Dalje se ističe da je neto zarada zaposlenih na Aerodromu „Konstantin Veliki“ opala u 2018, a zarade se isplaćuju u iznosu koji je 13 odsto manji od planiranog. Upravo to ukazuje da je „novi vlasnik“ aerodroma planirao da prosečne zarade budu u proseku 10.000 dinara niže u odnosu na plan rada dok je Grad bio vlasnik.

To je direktno u suprotnosti sa obećanjem da će plate radnika biti veće kada ih preuzme Republika, podseća NKD. Nasuprot tome, naknade za članove Nadzornog odbora, koji su takođe promenjeni političkom odlukom nakon preuzimanja, povećane su sa 1,9 na čak 3,9 miliona dinara godišnje, iako Nadzorni odbor ima isti broj članova kao ranije. U finansijskim izveštajima nije moguće uočiti „investicije“ Republike o kojima političari redovno govore, naglašava NKD. Nacionalna koalicija navodi i da je u prvih pet meseci ove godine niški aerodrom imao 6,37 odsto manje putnika nego u istom periodu prošle, dok je istovremeno broj putnika po letu manji za 5,2 odsto.

Pad u kargo saobraćaju je obeležen prelaskom kargo saobraćaja iz Niša za Beograd, što se takođe može videti u dokumentima i zapisnicima koje objaljuje NKD.

Povezani tekstovi