Pepsi kupuje Knjaz Miloš 1Foto: EPA/ MAXIM SHIPENKOV

Investicioni fond Mid Europa partners objavio je juče da je prodao Knjaz Miloš, jednu od kompanija iz holdinga Moji brendovi, zajedničkoj kompaniji Pepsija i češkog proizvođača i distributera vode i bezalkoholnih pića KMV (Karlovarska Mineralna Vody).

Visina transakcije nije objavljena, a ovo je druga kompanija koju su Mid Europa i njen partner u Srbiji biznismen Andrej Jovanović prodali u poslednjih pola godine. U februaru je objavljena prodaja požarevačkog Bambija Koka-Koli za 260 miliona evra.

Inače Mid Europa partners zajedno sa Jovanovićem kupili su od Dunav hrana grupe 2015. godine Bambi, Knjaz Miloš i Imlek za 575 miliona evra. Zanimljivo je da su biznismeni Andrej Jovanović i Bojan Milovanović prodali svoju kompaniju Marbo, proizvođača grickalica sa nekoliko vrlo uspešnih brendova u tom trenutku, upravo Pepsiju 2008. godine za kako se u javnosti spekulisalo 200 miliona evra.

Možda je još zanimljivije da je Pepsi 2008. godine razmatrao kupovinu baš Knjaza Miloša od investicionog fonda Dunav hrana grupa, da su pregovori čak i daleko odmakli, ali nikada nisu realizovani. Tako je Srbija postala poprište okršaja globalnih giganata Koka-Kole i Pepsija, s obzirom da Koka-Kola pored Bambija još od ranije ima u vlasništvu Rosa vodu i Nekst sokove.

Partner Pepsija u ovom preuzimanju je češka fabrika vode KMV koja se od privatizacije 1990-ih godina nalazi u rukama italijanske porodice Paskvali. U poslednje dve godine KVM je postao jedan od lidera u prodaji bezalkoholnih pića u Centralnoj Evropi nakon što su 2017. godine kupili upravo Pepsi u Bugarskoj, a zatim 2018. godine i biznis ovog američkog i globalnog giganta u Mađarskoj, Poljskoj i Češkoj.

Zajedno sa pravima na prodaju poznatih Pepsijevih brendova na ovom tržištu KVM je kupio i dve fabrike i preuzeo sa njima 900 zaposlenih. Sada KMV ima 11 proizvodnih postrojenja i zapošljava 2.400 zaposlenih.

Tako, osim što je apsolutno dominantan igrač u Češkoj, KVM je u Austriji postao drugi na tržištu mineralne vode i treći igrač na tržištu aromatizovanih voda. U Slovačkoj su drugi na tržištu mineralne vode, a u Mađarskoj najveći prodavac negazirane vode. U Srbiji će kupovinom Knjaza Miloša preuzeti i lidersku poziciju na tržištu mineralnih i izvorskih voda sa učešćem većim od 25 odsto (27,7 odsto prema podacima za 2017. godinu).

Knjaz Miloš je 2017. godinu (poslednji finansijski izveštaji koje je objavio APR) završio sa neto dobiti od 4,1 miliona evra što je skoro četiri puta više nego u godini pre toga. Poslovni prihodi su iznosili 61 miliona evra, a dobit iz poslovanja 6,5 miliona evra.

Cena po kojoj je Pepsi preuzeo Knjaz ostala je nepoznata s obzirom da se čekaju odobrenja regulatornih tela, odnosno Komisije za zaštitu konkurencije pa se očekuje da u trećem tromesečju novi vlasnik preuzme aranđelovačku kompaniju. Neki pokazatelj može biti cena koju je 2005. godine platio Salford od oko 100 miliona evra, a upućeni ne veruju da je puno, ako i uopšte ovaj fond zaradio na preprodaji Knjaza, pa se procenjuje da je i poslednje preuzimanje negde na tom nivou.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari