Raspolažemo većim potencijalom nego neka tržišta u regionu 1Evidentno je da tržište osiguranja konstantno raste: Gordana Bukumirić Foto: Miroslav Petrović

Mislim da prvo treba da postavimo pitanja koja su bila naša očekivanja i na osnovu čega smo formirali ta očekivanja, odnosno na osnovu čega smo procenjivali potencijal tržišta.

Pritom treba podsetiti da potencijal zavisi ne samo od toga koliko građani znaju o osiguranju i, generalno, koliko su finansijski pismeni, već i od ekonomskog ambijenta, ali i od životnog standarda. Ne bih rekla da nismo ostvarili pozitivne rezultate, jer evidentno je da tržište osiguranja konstantno raste. U prilog tome svedoči podatak o ukupnoj premiji koja je udvostručena.

Činjenica je, takođe, da smo u tom periodu konstantno beležili snažniji rast tržišta osiguranja nego što je bio rast bruto društvenog proizvoda. Na to su svakako uticale veće ekonomske aktivnosti i ukoliko se te aktivnosti budu intenzivirale sigurno će doći do značajnijeg rasta tržišta osiguranja u Srbiji, koje raspolaže većim potencijalom nego neka tržišta u regionu – komentariše rezultate industrije osiguranja u prethodnih petnaest godina, Gordana Bukumirić, predsednica IO Unika osiguranja.

Uz opasku da Unika vidi potencijal za rast u prepoznavanju potreba klijenata ona upozorava na praksu osiguravajućih kuća koje su u prethodnom periodu nudila svoje proizvode u iščekivanju da će ih klijenti bez rezerve kupovati.

– Sada je imperativ da se okrenemo klijentima, da osluškujemo njihove potrebe i da tek onda kreiramo proizvode koji su njima neophodni, a ne da ih edukujemo da kupuju proizvode koje mi imamo u ponudi. Zato konstantno istražujemo šta su potrebe potencijalnih klijenata i u skladu s tim trudimo se da proizvode prilagodimo njihovim zahtevima.

Osim toga, treba raditi na povećanju broja kanala prodaje. Naravno, još uvek je veliki broj ljudi na našem tržištu koji hoće živu reč, odnosno razgovor sa agentom, ali nesporno je da raste i broj onih koji bi želeli da do polise osiguranja dođu posredstvom onlajn kanala. U svakom slučaju sa četvrtom tehnološkom revolucijom klijenti, bez obzira na to da li su milenijalci, ili su stariji od tridesetak godina, očekuju od osiguravajućih kuća da im budu dostupne 24 sata – tvrdi Gordana Bukumirić.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari