Turski Apeks će i dalje naplaćivati karte u javnom prevozu u Beogradu 1Foto: Beta/Milan Timotić

Turska kompanija „Kentkart“, vlasnik preduzeća „Apex Solution Technology“, koji je i do sada upravljao sistemom BusPlus, dobila je posao naplate karata i upravljanja vozilima javnog prevoza u Beogradu, na rok od 13 godina, objavio je danas portal eKapija.

Sekretarijat za javni prevoz Beograda odlučio je da posao, nakon sprovedenog tendera, ponovo poveri ovoj kompaniji, prenela je eKapija.

Ugovor je vredan 10,56 milijardi dinara sa PDV-om, a kako je precizirano, grupu ponuđača koja je izabrana na tenderu čine kompanije „Kentkart Southeast Europe“ Beograd, kao i „Kentkart Ege Elektronik Sanayi Ve Ticaret Anonim Sirketi“ i „Kent Kart Anadolu Elektronik Sanayi Ve Ticaret Anonim Sirketi“ iz Istanbula.

Pobedniku tendera poverena je eksploatacija i održavanje sistema za naplatu karata i upravljanje vozilima u javnom linijskom prevozu putnika u Beogradu.

Ugovor obuhvata i održavanje opreme i softvera, kao i usluge vezane za funkcionisanje sistema – kontrola putnika, organizovanje prodajne mreže: prodaje karata i dopuna, izdavanje kartica i prateće usluge, kao i unapredjenje postojećeg sistema, odnosno implementacija i unapredjenje novog sistema.

Ponudu je dostavio i konzorcijum kompanija „Bus Logic“ Požarevac i „Penta iz Pule“ u Hrvatskoj, a ona je bila vredna 10,68 milijardi dinara.

Ponuda ovog konzorcijuma je odbijena jer, kako se navodi, „ponuđač nije u skladu sa zahtevima iz konkursne dokumentacije u ponudi dostavio sredstvo obezbedjenja za ozbiljnost ponude – bankarsku garanciju – original“.

„Ponuđač ne ispunjava finansijski i ekonomski kapacitet, ponudjač nije u poslednje dve finansijske godine (2018. i 2019.) ostvario ukupni prihod u zbirnom iznosu od najmanje milijardu dinara. Ponuđač, takođe, ne ispunjava tehnički i stručni kapacitet“, navedeno je u odluci o dodeli ugovora.

Portal eKapija podseća da je zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić ranije najavio i da je novim ugovorom, u odnosu na prethodni, predvidjen manji procenat naknade za privatnog operatora od maksimalnih 7,92 odsto umesto 8,53 odsto.

Naveo je da je, osim manje provizije, predvidjen i limit na zaradu privatnog partnera i dodao da, ukoliko prihodi od prodaje karata predju 900 miliona dinara mesečno, privatni partner neće moći da dobije više od tri procenta provizije.

Od novog/starog partnera očekuje se i veći obim usluge – veći broj vozila (2.151 u odnosu na 1.853), veći broj kontrolora (300 kontrolora u odnosu na 200), veći broj prodajnih mesta za dopunu karata (minimum 1.500 u odnosu na 800), kao i duže radno vreme mesta za izdavanje personalizovanih kartica.

Ugovor sa kompanijom „Apex Solution Technology“ za sistem BusPlus istekao je 20. septembra, a sekretarijat za javni prevoz odlučio je da ga produži do 31. decembra 2020. godine, odnosno do završetka procesa izbora novog partnera.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari