Uspeh novovaroškog preduzeća "Avdić": Među 100 najboljih u Srbiji 1Foto: Preduzeće Avdić

Novovaroško preduzeće za proizvodnju konditorskih proizvoda „Avdić“ se sa godišnjim prometom većim od milijardu dinara rangiralo među 100 najuspešnijih mikrofirmi u Srbiji.

Za izuzetne poslovne rezultate u 2018. lokalna kompanija u vlasništvu Fika Avdića dobila je laskavo priznanje od Adikobanke, koja je pokrenula projekat „Sto najvećih u Srbiji“ sa ciljem da najprofitabilnijim preduzećima pomogne u razvoju poslovanja i nastojanjima da održe kontinuitet uspeha i rasta.

Novovaroško preduzeće se na spisku najboljih u zemlji svrstalo na osnovu pozitivnih referenci i podataka Agencije za privredne registre, a u skladu sa međunarodnim protokolom bonitetnih organizacija iz regiona. Značaj pozicioniranja u društvo najuspešnijih, kako se navodi u obrazloženju analitičkog tima“Addiko bank“, je u činjenici da je firma „Avdić“ među svega jedan odsto kompanija u Srbiji koje su se izdvojile na poslovnim rang listama, od ukupno njih 140.000 koje su predale završne finansijske izveštaje.

-Ovo priznanje je prvo koje je firma „Avdić“ dobila u protekle dve i po decenije. Ujedno je i kruna našeg poslovanja i „vetar u leđa“ da u perspektivi budemo lideri u proizvodnji hrane na domaćem tržištu i postanemo prepoznatljivi na inostranom. Većinski izvozno orjentisana proizvodnja je naša primarna poslovna vizija-kaže vlasnik preduzeća FikoAvdić.

Okosnicu njegove kompanije, inače, predstavlja proizvodni pogon u Kokinom Brodu, u kome se mesečno proizvede skoro 250 tona napolitanki, oblandi i krema. Široka lepeza „Avdić“ proizvoda je za kratko vreme preplavila domaće, ali i inostrano tržište.Zlatarski „slatki“ zalogaji se širom Srbije prodaju, kako pod originalnom, tako i pod robnim markama drugih velikih trgovinskih lanaca. Baš i Čokokrem, štanglice, vafel-napolitanke različite gramaže i aroma, oblande i ratluk nalaze se i na policama trgovina i mega marketa širomzemalja regiona, kao i Švedske, Grčke, Bugarske, Mađarske…

-Prodor na evropsko tržište je za kompaniju bio veliki izazov I doneo nam je mnoge benefite, kako u finansijskom, tako i u smislu boljeg pozicioniranja i plasmana. Uspeli smo da ukupni promet godišnje uvećamo za oko million evra, a još značajniji efekat očekujemo nakon što smo nedavno stavili pečat na poslovnu saradnju sa ruskim trgovinskim lancem „X 5“, koji u sistemu maloprodaje širom ruske federacije ima preko3.000 objekata. Ugovor je vredan oko 1,7 miliona evra i podrazumeva isporuku od 70 do 100 šlepera robe na godišnjem nivou – naglašava Avdić, koji je, inače, u pogon u Kokinom Brodu do sada investirao oko 2.000.000.000 evra. „Sa postojećim kapacitetima, međutim, nećemo moći da odgovorimo svim zahtevima potrošača. Zato planiramo da, uz sadašnjih pet specijalizovanih proizvodnih linija, instaliramo još jednu i proizvodni program proširimo sa još nekoliko konditorskih proizvoda“, dodaje vlasnik i izvršni direktor najuspešnije novovaroške firme, koja zapošljava 150 radnika – 90 u kokinobrodskoj fabrici (raspoređenih u tri smene), dok su ostali zaposleni angažovani u administracijii u 15 maloprodajnih trgovinskih objekata u Novoj Varoši, Priboju,Prijepolju i Sjenici.

Vlasnik „Avdić trgovine“, koja postoji 25 godina,podseća da je u biznis sa slatkim programom krenuo stidljivo, sa sopstvenim kapitalom od oko 300.000 evra. Počeci su bili skromni sa mesečnim učinkom od tri tone proizvedenog krema. Zahvaljujući kontinuiranom investiranju i inovacijama u opremu I tehnologiju, baziranih na visokim evropskim standardima, kvalitet krema, a potom I ostalih proizvoda, podignut je čak 50 odsto, što ih danas svrstava u red boljih proizvodnih brendova u zemlji, a i sire.

-Iz sredine koja nema nikakvu tradiciju na polju konditorske industrije, bilo je teško probiti se na gotovo hermetički zatvoreno domaće tržište u kojem su monopol decenijama imali čuveni giganti u proizvodnji slatkiša. Uspeli smo jer smo forsirali obrt, sa cenama u proseku nižim za oko 30 odsto u odnosu na ostale, a da pritom nismo zanemarili kvalitet. A bilo nam je mnogo teže jer smo udaljeni od prestonice, time i od sirovina, bržeg transporta, kontakta sa kupcima – kaže Fiko uz ocenu da su poslovna vizija, ambicija za napredovanjem i hrabrost kada su u pitanju nove investicije garant su uspeha u biznisu. Dobrodošla bi mu finansijska „injekcija“ države, ali se ovaj uspešni privrednik odlučio da takve podsticajne mere zaobiđe u „širokom luku“ i ulaže sopstvena odnosno kreditna sredstva.

Partnerstvo sa Amerikancima

-Uspešno poslovanje kompanije „Avdić“ prepoznao je jedan od najjačih američkih investicionih fondova koji u Srbiji radi i investira već desetak godina. Reč je o „Seat oportuniti“ grupi sa kojoj smo na dobrom putu da sklopimo partnerstvo odnosno da im prodamo 30 odsto firme, najavljuje Fiko Avdić. „Zajednički biznis sa ovakvim partnernom znači da bi, između ostalog, preduzeće „Avdić“ u organizacionom smislu dostiglo nivo svetskih standarda, dobili bismo podršku u marketingu i komercijali, a obezbedilo bi nam i dugoročnije poslovanje sa Gomeksom, velikim trgovinskim lancem, u čijim će se objektima uskoro naći i proizvodi iz našeg programa“, dodaje.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari