Foto: N1

„Niti se Vlada Srbije ili neko sa strane mešao u način poslovanja Er Srbije, Etihad je sam vodio kompaniju pet godina. Ovako kako sad postoji, ova kompanija nema perspektivu opstanka. Uopšte. Ona samo može da pravi gubitke“, ocenio je Vujović.

On smatra da je kompanija Er Srbija od početka pogrešno postavljena, ali da Etihad nema razloga da se povuče, jer nema trošak.

„Kompanija nije imala perspektivu da opstane u toj varijanti, iz prostog razloga što multinacionalna kompanija kao što je Etihad nikad ne može da napravi nacionalnu kompaniju. To su dve potpuno različite koncepcije“, smatra on.

Vujović ponavlja da Etihad nema nijedan trošak što se tiče Er Srbije i da Etihad nije preuzeo nikakav rizik na sebe, a da je istovremeno apsolutna kontrola vođenja kompanije u njihovim rukama.

Govoreći o tome ide li Er Srbija u pravcu „low cost“, Vujović je rekao da ne možete sami sebe da proglasiti i da ne postoji državna kompanija, niti ona sa većinskim državnim vlasništvom da je niskotarifna.

„Jeste porastao broj putnika, ali po drastično nižim tarifama, pa prihoda nema. Nacionalna kompanija može da vozi i bez prihoda, ali ne može država da plaća ceh svih ideja – koncept „moja ideja, vaše pare“ ne može dugo da traje“, smatra Vujović.

On ocenjuje i da do najavljene isporuke aviona neće doći jer za to nema para.

„To košta milijardu“, ukazao je Vujović.