Konda (je) Albanac

Ostavite komentar


  1. „A to je navada još od vremena kada su neuki narodni pevači „izmišljali istoriju“, što nije strašno,…“. Ova rečenica isuviče liči na Basarinu. Interesantno je kako se pojedine teze prelivaju, ko u spojenim sudovima, od Basare do Andrejića, od Andrejića da Samardzića i Kišjahusa, i tako redom. Ajde ovi mlađi sto prepisuju, ali Andrejić!

    1. Pa ne treba ti valjda Basara da bi u 21. veku znao da su narodna predanja izmisljene price. Nema to veze samo sa Srbima. Svako narodno predanje, ma gde da je nastalo je fikcija. Narodnim pevacima nije ni bio cilj niti su oni to tvrdili da se bave objektivnom istorijom. Oni su smisljali pesme kako bi podsticali ideju o zajednistvu. Nas problem je sto ocigledno u 21. veku neki od nas to jos uvek ne razumeju.

      1. A ti tvrdiš da su narodna predanja fikcija na bazi …. ? Na bazi čega Andrejić tako samouvereno tvrdi da su “nepismeni“ narodni pevači izmišljali istoriju? Ako ne postoje pouzdana istorijska dokumenta koja dokazju da je Konda bio Albanac (recimo, krštenica), na osnovu čega se onda tvrdi da je Konda bio Albanac? Na osnovu kog istorijskog dokumenta Albanci tvrde, a Andrejić nam to dojavljuje, da je Konda bio Albanac? Za oba istoričara koje citira, jednog albanskog i jednog srpskog, Andrejic navodi da oni “kažu“. Izvinite, ali “kažu“ nije istorijska činjenica. Da se razumemo, nemam ja ništa protiv da Konda bude Albanac, niti da se Albancima daju nazivi ulica ili da im se podižu spomenici. Samo sam protiv kvaziistorijskog talasa negacije (ne i kritike) svega što su Srbi koji su živeli na ovim prostorima mogli da postignu, osmisle i ostvare, ili sto su postigli u datim istorijskim okolnostima. Trebamo li, zato što Basara kaže a Andrejić tercira, da poverujemo da smo narod prevaranata, megalomana, lopova i ubica. Možda vi jeste, ali meni to ne prepisujte.

  2. Da, o ovakvim se ljudima nerado priča. Zato i jesmo tu gde smo. Gradimo lažne mitove a skrivamo istinu. Uzgred, koliko se sećam, Skenderbegova majka je bila Srpkinja.

      1. Za tvoju informaciju, vreme prenošenja priča od uha do uha je, uglavnom, prošlo, ali zato postoje knjige koje vredi pročitati. Probaj da pročitaš neko štivo, možda shvatiš ponešto.

  3. Ja sam peva da mi brže prođe vreme. Uz pesme sam savladao totalnu mrklinu, više i bolje sam video stihovima negoli svojim očima. E, sad, što su to iskoristili ovi sa vidom al bez glave – Srbija je to moj brale.

  4. Ceo naš problem sa istorijom vučemo još iz vremena Pantelije Srećkovića i idiotskog koncepta da istorija nije nauka nego samo sredstvo za „podsticanje rodoljublja“ i „jačanje nacije“. Zato mi uopšte ne znamo svoju istoriju jer je stalno pišemo iznova i stalno dodajemo ili brišemo epizode, već prema potrebama dnevne politike.
    Dok smo bili turbokomunisti, učili su nas da sve što se događalo pre 1941. jeste postojalo (nažalost), ali to je sve nekakav odvratan i mračan period koji, ako se već ne može potpuno zaboraviti, onda ga barem treba što manje pominjati. Ali treba obavezno uzdizati u nebesa sve što je bilo za vreme i posle 1941.
    Sada kad smo turbopravoslavci, uče nas nas da sve što se događalo pre Nemanjića i Sv.Save jeste postojalo (nažalost), ali to je sve nekakav odvratan i mračan period koji, ako se već ne može potpuno zaboraviti, onda ga barem treba što manje pominjati. Ali treba obavezno uzdizati u nebesa sve što je bilo za vreme i posle Nemanjića.
    Zato je kod nas sasvim normalno da se stvari kao ova Konda epizoda čas pojavljuju, čas nestaju, ili se pojavljuju drastično izmenjene.
    Ali šta je prava istina? To verovatno nikad nećemo saznati jer je premalo onih koje istina uopšte zanima. Mi više volimo slavne mitove. Zato stalno jedno jednoumlje samo zamenjujemo drugim, ali bez jednoumlja očigledno ne umemo i ne možemo!

    1. Da, mi smo narod koji obozava da laze sam sebe i okrece se kako vetar duva, a najvise smo alergicni na istinu.

  5. Konda je bio iz Epira, Janjine. Malo se zna da u Epiru(u Grčkoj i Albaniji-Severni Epir) živi veliki broj Arumuna-Vlaha-Cincara.Cincari su pravoslavni hrišćani.Albanci su, uglavnom muslimani, hrišćani u Albaniji su:Grci, Vlasi, Srbi i Crnogorci.Po svoj prilici Konda bi najverovatnije mogao biti Grčki Vlah(Cincar, kako je ovaj narod u Srbiji nazvan).

    1. I ti si Miroljube , po prezimenu, cinjcar. Il bi mogao biti.
      A Konda i da jeste bio cincar , to ti niko od balkanskih naroda nikad neće potvrditi kao što i niko od tih naroda ne priznaje romeje-cincare kao autohton i najstariji narod na balkanu. Mi i rumuni ne priznajemo vlahe kao zaseban narod, gledamo ih kao deo rumunskog naroda. Grci svojataju Cinjcare iako su cinjcari stariji narod od ovih novih grka. O albancima i da ne pričam, po njima smo svi mi iliri .A kao što mi prećutkujemo da je Konda bio albanac (ili ,eto,cincar) , tako će i albanci prećutkivati da je bio hrišćanin, mada ne verujem da iko zna u Albaniji ko je Konda.

  6. Gospodin je po nekim zvanicnim podacima bio Grk, a po nekima Cincar, Aromun ili po naski Vlah. Nigde se kao njegovo poreklo ne navodi ono koje protezira autor teksta. Rodjen u Janjini, kao pravoslavni hriscanin, sluzbovao u otomanskoj vojsci.

  7. U selu Vevčani kod Struge (Makedonija), Kondu smatraju svojim. Navodno, bio je jedan od malobrojnih Cincara koji su tu rođeni. Postoji i lokalitet Kondina vodenica.

  8. A šta je pisac hteo da kaže? Kako bi on častio nekoga sa makar nekoliko manastira I malo srpske zemlje? Pusti more Kondu,laka mur zemlja. Srbi I Arbanasi imaju suprotstavljene interese! Fakat!

  9. Andrejicu, hajde onako istinito, sa rukom polozenom na grudi, da li znate da imenujete jednog pripadnika cete 1300 kaplara koja ima svoju ulicu u Beograu? Ili, da li znate ko je bio Luj Adamic, imenodavac jos jedne ulice u Beogradu? Pitam se, sta je to sto je kod vas izazvalo iznenadnu ceznju da probistrite biografiju Konde i da rezultate svog istrazivanja ponudite citaocima Danasa?

  10. Animozitet između Srba i Albanaca nije postojao u Srednjem veku, sve do kraja XVII i početka XVIII veka, zapravo do Velike seobe 1690. U srpskom jeziku za Albance i njihovu zemlju postoji više etnonima: Arbanija i Arbanasi (u lingvistici), Arnauti (turski naziv), Šiptari, Albanezi (naročito za Albance iz Albanije). Zanimljivo je da su i Srbi i Srbija u Srednjem veku imali i paralelne nazive: Raška i Raščani, Rascijani. Kondini saborci Srbi su svakako znali da je on pravoslavni Albanac kakvih je bilo na jugu prema Grčkoj i na severu peema Crnoj Gori.

  11. Po meni, suština je u sledećem. Konda nije živ da bi mogao da nam kaže koje je nacionalnosti bio ili osećao kao svoju, a što je valjda jedino relevantno. A ulicu je dobio zato što je učinio nešto veliko i hrabro, a ne zato što je pripadao nekoj nacionalnosti. Zato je ostao zabeležen kao ON-Konda, pojedinac i individua.

Ostavite komentar


Dijalog

Nerođendanska čestitka Aleksandru Šapiću 10

Nerođendanska čestitka Aleksandru Šapiću

"Beogradski dani porodice" su posvećeni najvažnijoj ćeliji društva i promovišu jedinstvo porodice, kulturu, tradiciju i umetnost. Sve ove reči asociraju na idejnog tvorca ove manifestacije, iako je nekada teško odrediti da li se te asocijacije javljaju po sličnosti ili suprotnosti.

Naslovna strana

Naslovna strana za 29. april 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Milena Minja Bogavac, dramaturškinja

Svojevremeno čitala sam sve dnevne novine u nadi da ću tako biti najobjektivnije informisana. Od 2013. godine do danas čitam isključivo Danas.