Aleksandra ima misiju da obiđe sve naše muzeje, bila je u 50, a ovih 10 su najmanje poznati u Beogradu 1 Aleksandra-Bogdanovic-Bibliotekarja-muzeji

Kada je poželela da promeni rutinu „kuća-posao-kuća“ Aleksandra Bogdanović (34) iz Baćevca krenula je u obilazak muzeja.

Detaljnim pregledom utvrdila je da ima desetak manje poznatih u kojima nije bila, kao i da su to muzeji za koje mali broj ljudi zna,

Osim ličnog usavršavanja i sticanja novog znanja, motivisali su je i komentari prijatelja sa društvenih mreža, koji bi svaki put kad je nešto objavila zapitkivali o adresi, radnom vremenu i ceni ulaznice.

„Bilo je suludo da se žalim kako ne mogu da obilazim svet zbog korone, a da nisam posetila muzeje na dve ulice od mene.“

„Kako radim u knjižari u centru Beograda, mnoga mesta su mi nadohvat ruke, pa sam od Nove godine pre ili posle posla pravila nedeljni plan obilazaka. Na fejsbuku i instagramu objavljujem slike i prve utiske, a neretko i informacije koje čitaoci traže od mene: da li ima programa za decu, koje su aktuelne izložbe i kako stići do tamo“, kaže na početku razgovora za portal Priče s dušom

Aleksandra je izdvojila 10 manje poznatih muzeja u prestonici koji će vas zaintrigirati da ih posetite i podelila sa nama svoje utiske o njima.

ŽELEZNIČKI MUZEJ

Na ovom mestu u centru Beograda (Nemanjina 6, ali je ulaz iz Sarajevske) osetila sam se tužno. Imala sam utisak da je muzej pušten niz vodu.
Kada sam došla, neka svetla su bila ugašena, neka upaljena, divni eksponati bili su ispred mene, ali niko da mi o njima nešto kaže.
Zgrada je predivna, ulaz je kod zelene velike lokomotive, sve se nalazi u prizemlju, ne plaća se ulaznica. Pragovi za koloseke, stare makete, čuvene diližanse, sve me je fasciniralo kao i deo stuba železničke stanice u Skoplju koja je stradala prilikom zemljotresa, a sada se nalazi u Beogradu. Sajt muzeja je ovde.

Aleksandra ima misiju da obiđe sve naše muzeje, bila je u 50, a ovih 10 su najmanje poznati u Beogradu 2

MUZEJ PAJE JOVANOVIĆA

Tamo sam za novac koji sam platila dobila i vođenu turu. Ista kustoskinja mi je bila vodič dan ranije u Konaku kneginje Ljubice, pa mi je preporučila Muzej Paje Jovanovića. U jednom trenutku u ogledalu možete da vidite sliku nameštaja na kojem je sedela Pajina žena. Naježila sam se, a to ne bih znala da mi ona nije rekla.
Muzej se nalazi u jednom stanu na četvrtom spratu, preko puta Beograđanke, u ulici Kralja Milana 21.

Aleksandra ima misiju da obiđe sve naše muzeje, bila je u 50, a ovih 10 su najmanje poznati u Beogradu 3
Foto: Aleksandra bogdanović

GALERIJA PRIRODNJAČKOG MUZEJA

Ova galerija nalazi se na Beogradskoj tvrđavi, nedaleko od Sahat-kule. Tamo sam pre nedelju dana posetila veoma lepu izložbu „Evolucija“ koju su četvorica naučnika vrhunski uradili. Oduševljena sam pristupom, uz mnogo boja, sa legendama na ćirilici i na engleskom jeziku. Izložba je prilagođena i deci. Dosta toga sam naučila. Imaju dobru suvenirnicu, uzela sam dve knjige u izdavaštvu muzeja, jednu o kafi, drugu upravo o evoluciji. Više informacija nađite ovde.

Aleksandra ima misiju da obiđe sve naše muzeje, bila je u 50, a ovih 10 su najmanje poznati u Beogradu 4

MUZEJ JOVANA CVIJIĆA

Gospođa koja radi bila je srećna što je tog dana kad sam bila imala dve ture: jednu za mene, drugu za porodicu sa decom. Taj muzej je slabije posećen, nalazi se u maloj ulici Jelene Ćetković, nedaleko od Hilandarske, ali ćete ga lako naći.
Upamtila sam prvo izdanje knjige Jovana Cvijića, njegove fotografije sa Gecom Konom, nameštaj i izuzetno arhitektonski uređen enterijer.

Aleksandra ima misiju da obiđe sve naše muzeje, bila je u 50, a ovih 10 su najmanje poznati u Beogradu 5
Foto. aleksandra Bogdanović

PTT MUZEJ

Oduvek sam volela pisanje pisama, slanje čestitki sa lepim poštanskim markama, te ovo mesto smatram rajem koje čuva divne eksponate. Nalazi se u ulici Majke Jevrosime 13 u Beogradu, a internet prezentacija je na sledećem sajtu.

Aleksandra ima misiju da obiđe sve naše muzeje, bila je u 50, a ovih 10 su najmanje poznati u Beogradu 6

DOM JEVREMA GRUJIĆA

Dva puta sam bila tamo (Svetogorska 17), veoma su interaktivni, svake subote imaju program za decu, uvek predstavljaju lepe izložbe, angažovani su. Posle obilaska možete probati čokoladnu tortu kraljice Natalije. Vrlo je pohvalno znati da idete na mesto u kojem se neko trudi da vama bude lepo.

Aleksandra ima misiju da obiđe sve naše muzeje, bila je u 50, a ovih 10 su najmanje poznati u Beogradu 7

SPOMEN-MUZEJ IVE ANDRIĆA

Za plaćenu kartu dobila sam i vođenje kroz muzej. Prethodno mi je čak radnik obezbeđenja otkrio neke priče vezane za određene eksponate. Jako lep muzej, volim Ivu Andrića i osećala sam se veličanstveno da posetim kuću u kojoj je živeo. Saznala sam da je zamolio da se kupatilo i kuhinja ne koriste i da ta vrsta intime ostane ispoštovana nakon njegove smrti. On je bio poseban čovek.

Aleksandra ima misiju da obiđe sve naše muzeje, bila je u 50, a ovih 10 su najmanje poznati u Beogradu 8
Foto. aleksandra Bogdanović

ZEPTER MUZEJ

Reč je o privatnom muzeju u ulici Kneza Mihaila broj 42. Tamo su radnici najljubazniji, na svakom spratu stoji po neko i znaju odgovore na sva pitanja u vezi sa muzejem. Ovo mesto je moderno, predstavljena je umetnost u Srbiji u 20. veku, a imaju i kafić.

Aleksandra ima misiju da obiđe sve naše muzeje, bila je u 50, a ovih 10 su najmanje poznati u Beogradu 9

KUĆA KRALJA PETRA PRVOG

Radnica koja je zadužena za održavanje prostora ispričala mi je po koju anegdotu i pokazala dom u kojem je kralj Petar proveo poslednje godine života. Danas je ovo izložbeni prostor koji koriste umetnici svih profila. Više informacija pročitajte ovde.
Kuća kralja Petra Prvog nalazi se u ulici Vase Pelagića 40 na Senjaku

Aleksandra ima misiju da obiđe sve naše muzeje, bila je u 50, a ovih 10 su najmanje poznati u Beogradu 10

MUZEJ NARODNOG POZORIŠTA

Za njega sam saznala u Noći muzeja. Nalazi se u Narodnom pozorištu na Trgu Republike, a prvi utisak bio je polumrak kroz koji sam gledala eksponate, što mi je dalo osećaj kao da sam iza pozorišne scene.

Aleksandra ima misiju da obiđe sve naše muzeje, bila je u 50, a ovih 10 su najmanje poznati u Beogradu 11

Aleksandra je do sada posetila oko 50 muzeja širom Srbije

Izdvojila je i Muzej afričke umetnosti na Senjaku („kad od privatne zbirke nastane muzej“), Konak kneginje Ljubice („prvi put sam bila u hamamu“), Etnografski muzej („volim velelepne i očuvane zgrade“), Muzej primenjene umetnosti („dva puta sam bila, svaki put me oduševi postavka ogledala“), Narodni muzej, Vojni muzej, Muzej automobila, Muzej kamena u Paštriću, Prirodnjački centar u Svilajncu, Zavičajni muzej u Rumi, Narodni muzej u Kruševcu, Muzej u Vršcu, u Zaječaru, u Smederevu….

Aleksandra ima misiju da obiđe sve naše muzeje, bila je u 50, a ovih 10 su najmanje poznati u Beogradu 12
Foto: Aleksandra Bogdanović

Tu su i muzeji novijeg datuma poput Muzeja iluzija.

Ona će uskoro uputiti pismo Turističkim organizacijama Srbije i Beograda sa inicijativom da svaki muzej dobije profile na društvenim mrežama, da imaju obavezan program za decu, da se posetioci dočekuju srdačnije, a ne da se plaše muzeja, da se karta, makar i simbolično naplaćuje kao i svuda u svetu, kao i da se uvede doplata za vođenu turu sa kustosom, navodi se u tekstu Nenada Blagojevića na portalu Priče s dušom

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.