Da li će "Top Gan: Maverik" zaista da potisne "Titanik" sa pozicije filma sa najvećom zaradom u istoriji kinematografije? 1Foto: EPA-EFE/CHEMA MOYA

Spektakl „Titanik“ reditelja Džejmsa Kamerona, ovenčan 1998. sa čak jedanaest Oskara, nezaboravnom Kejt Vinslet i Leonardom Dikapriom u ulogama tragičnih romantičnih ljubavnika, Rouz Devit i Džeka Dosona, mogao bi da izgubi tron kao film sa najvećom zaradom u istoriji kinematografije, koji drži već dvadeset pet godina.

Kameron je ovu avanturstičku melodramu snimio sa budžetom od 200 miliona dolara, bio je to najskluplji film svog vremena, a i danas je, ali je do sada zaradio i fantastičnih 2, 187 milijardi dolara.

Ovu visoku poziciju „Titanik“ bi ipak mogao da izgubi do kraja ove godine, jer mu je za „petama“ po zaradi „Top Gan: Maverik“, u režiji Džozefa Kosijanskog, nastavak kultnog filma iz 1986, „Top Gan“ reditelja Tonija Skota, koji je Toma Kruza lansirao kao holivudsku zvezdu.

Nastavak ove akcione drame posle više od godinu dana odlaganja, premijerno je prikazan na ovogodišnjem Kanu, kada je neočekivano, kako je i sam izjavljivao, Tomu Kruzu dodeljena Zlatna palma za životno delo.

„Top Gan: Maverik“ snimljen je sa budžetom od 170 miliona dolara, a do sada je inkasirao 1, 238 milijardi dolara.

Ali, statističari koji prate razvoj događaja na „terenu“, s obzirom da je samo tokom prvog vikenda prikazivanja u Americi zaradio više od 600 miliona dolara i da se još prikazuje u bioskopima širom sveta (srpska premijera bila je 26. maja), smatraju da ova akciona avantura Paramaunta i Skajdensa u 2023. može da dođe na poziciju filma sa najvećom zaradom u istoriji kinematografije.

Da li će se to i ostvariti, i kako se dogodilo da nastavak filma „Top Gan“ beleži toliku zaradu, za Danas komentarišu kritičar Borislav Anđelić, teoretičar filma Dragan Jovićević, i PR menadžerka distributerske kuće Taramount film Mina Lukić.

Prema rečima Borislava Anđelića, on smatra da je to trenutak promena koje su prisutne i na festivalskoj i na filmskoj sceni u svetu.

– „Silazak“ melodrame „Titanik“ sa liste najgledanijeg filma izraz je potrebe gledalaca da se vrate nekim starim vrednostima koje je filmska umetnost pokazala, i nekim starim hitovima kao što je „Top Gan“. Po meni je to negde i logično, što pokazuje primer Kana, koji je ove godine pronašao podršku u prisustvu Toma Kruza – kaže Anđelić.

– I mada je jedna od najvećih holivudskih zvezda, Kruz je poslednji put bio u Kanu 1982, a njegov dolazak ove godine pokazao se jako celishodnim i za kansku manifestaciju i publiku, a isto tako i za distribuciju, i marketinški i komercijalni plasman filma „Top Gan: Maverik“.

U tom smislu, kako ističe poznati kritičar, rezultat rekordne gledanosti nastavka „Top Gana“ u svetu, i njegovo pozicioniranje na prvo mesto liste na kojoj je posle dvadeset pet godina „smenio“ „Titanik“ možda nije za očekivanje, ali je negde logično da će publika pre ili kasnije morati da potraži svoj odgovor na sva ova dešavanja koja se danas događaju u filmskoj industriji.

Za Dragana Jovićevića, koji je i urednik Kulturne rubrike NIN-a, „Top Gan: Maverik“ se pojavljuje u godini potpunog produkcionog rasula, nesistemske proizvodnje i distribucije filmova.

– Uz sve to, koncept budi nostalgiju za nekim daleko mirnijim davno prošlim vremenima, što nije uobičajeno za komercijalni film danas. Upakovan tako da bude razumljiv današnjoj generaciji a da starije vrati u maldost, „Top Gan“ se pokazuje kao film -formula za ogromnu zaradu. Naravno, čitav taj koncept je problematičan, ali autorima filma je najvažniji bio komercijalni aspekt, u čemu su i uspeli – smatra Jovićević.

Mina Lukić u izjavi za Danas ističe da je „Top Gan: Maverik“ film od koga se mnogo očekivalo, u svakom smislu.

– Prvi film je lansirao Toma Kruza kao jedno od vodećih imena kako studija Paramount tako i Holivuda, pomerio je granice ne samo u filmskoj industriji, već je u svakom smislu uticao na tokove popularne kulture osamdesetih godina, ali i kraja 20. veka. Ono što je posebno važno, „Top Gan: Maverik“ ne obraća se samo fanovima prvog dela filma, Toma Kruza i starijoj generaciji – smatra Lukić.

Na najbolji mogući način nastavak ove akcione dame, kako ističe, pronašao je put do mladih ljudi, do tinejdžera rođenih decenija posle 1986. godine.

– „Top Gan:Maverik“ na savremen način govori o vanvremenskim temama kao što su odanost, prijateljstvo i čast. Sve ovo dovelo je do toga da publika sa radošću i ushićenjem odlazi u bioskop da ga pogleda, što je takođe rezultiralo velikim, istorijskim uspehom na blagajnama. Kao distributer filma za Srbiju, Crnu Goru i Bosnu i Hercegovinu, možemo da kažemo da smo ponosni na rezultat koji je ostvaren na ovim prostorima – navodi Mina Lukić.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.