Foto: Una Miletić

Pozorište je pomerilo granice i kulturno se povezalo sa regionom – istakao je juče reditelj Nebojša Bradić na konferenciji za novinare u Ateljeu 212 povodom 27. pozorišnog festivala Dani Zorana Radmilovića. Ovaj festival biće održan od 14. do 22. oktobra u Zaječarskom pozorištu.

Bradić je predsednik Stručnog žirija 27. Festivala Dani Zorana Radmilovića. On smatra da su Dani Zorana Radmilovića našli svoje mesto u pozorišnom životu Srbije, ali po svom programskom određenju, kako kaže, ne pripadaju samo našim prostorima već prelaze granice i na svoj način komuniciraju sa drugim pozorišnim sredinama.

– Selektor je napravio relevantnu selekciju i uključio najznačajnije predstave koje se daju u regionu – rekao je Bradić.

On je zaključio da ovaj festival krasi posebna atmosfera i energija koja se uspostavlja između scene, publike i Grada.

– Zaječar je poznat po festivalskom duhu. Nadam se da će i ove godine sale biti pune, a atmosfera onakva na kakvu smo navikli i da će Zaječar u tih devet dana biti prestonica kulture Srbije – rekao je Vladimir Đuričić, v. d. direktora Narodnog pozorišta Timočke Krajine – Centra za kulturu „Zoran Radmilović“ u Zaječaru.

Đuričić je najavio da će ove godine na festivalu biti i novina poput Festivala malih pozorišnih formi.

– Neverovatna je energija ljudi koji su organizuju ovaj festival – smatra Željko Hubač, dramski pisac i predsednik Umetničkog saveta 27. Festivala „Dani Zorana Radmilovića“. On je kazao da je neke od predstava bilo jako teško dovesti, i kao primer naveo Narodno pozorište Ivan Vazov iz Sofije. Prema njegovim rečima, dolazak predstave „Kralj Lir“ Sarajevskog narodnog pozorišta, u režiji Dijega de Brea.

Ivan Bekjarev, predsednik Stručnog žirija Prvog Festivala malih pozorišnih formi, pratećeg programa „Dana Zorana Radmilovića“, ocenio je da sve ovo što se dešava u Zaječaru predstavlja preveliki značaj za kulturu tog grada.

Pozorište kao prozor u svet

– Ako je Srbija ikada imala nešto kvalitetno, to je pozorište. Već pedesetak godina koliko ja posećujem pozorište i stičem utisak da je naše uvek bilo svetsko i evropsko. Atelje 212 je pre pola veka nazvan „Prozor u svet“ i očigledno da su se generacije ljudi školovale putem predstava. Informisali se šta se dešava u Evropi i belom svetu, otkrivajući fantastične predstave gde je i Zoran Radmilović bio jedan od idola nas dvadesetogodišnjaka tog doba – istakao je Miloš Šobajić, akademski slikar koji priređuje izložbu 15. oktobra, u okviru pratećeg programa festivala „Dani Zorana Radmilovića“.