Foto Ascaf

Priređuju je Beogradski festival igre, Jugoslovenska kinoteka i Vip mobile, a na programu je deset projekcija.

Šesti Dani igre prethodiće 16. Beogradskom festivalu igre, koji će se, pod sloganom „Emocije“, održati od 22. marta do 12. aprila ove godine. Na njemu će učestvovati 16 trupa iz 11 zemalja, a pored Beograda, neke od predstava gostovaće u Novom Sadu i Vršcu. Trupe stižu iz Grenobla, Liona, Antverpena, Rima, Barselone, Frankfurta, Štutgarta, Seula, Filadelfije, Tel Aviva, Montreala, Nanta, Haga i Johanesburga.

Revija „Dani igre“ biće otvorena predstavom „Igra“, 25. januar, koja je snimljena filmskom tehnikom. Kako su saopštili organizatori, reč je o komadu švedskog koreografa Aleksandera Ekmana za Balet pariske Opere.

„Ovo spektakularno delo premijerno je prikazano prošle godine na sceni Opere Garnije i odmah pretočeno u film, jer su producenti bili svesni da je reč o komadu koji zbog ogromne scenografije nikada neće moći da napusti scenu na kojoj je kreirano“, ističu organizatori revije i dodaju da „predstava evocira svet detinjstva i bezbrižnog zadovoljstva, međutim, pored čiste zabave ona kontemplira značenje i značaj igre kada postanemo odrasli“.

Iste večeri, u 21 sat, sledi ostvarenje „Pustinjski igrač“. U pitanju je istinita priča koja prati hrabru ambiciju jednog Iračanina. Radnja prati atmosferu u periodu predsedničkih izbora 2009. u kome su ugrožene mnoge kulturne slobode. Prema prečima organizatora, Afšin i njegovi prijatelji rizikuju živote i formiraju alternativnu kompaniju igre. Kroz zabranjene onlajn video snimke, oni „skidaju“ korake legendi poput Majkla Džeksona, Džina Kelija i Rudolfa Nurejeva.

U okviru jubileja Ingmara Bergmana, 26. januara biće prikazano delo Bergman u oku koreografa. Ovaj umetnički film, u kome četiri najinovativnija švedska koreografa opisuju Bergmana kroz jedinstvene performanse. Istog dana biće ponovljena projekcija predstave „Igra“, a 27. januara biće prikazan film „Baletski igrači“ koji, prema rečima organizatora, publiku „vodi kroz razočaranja, pobede, fingiranje prijateljstva, prve ljubavi, sumnje, veru, razdvojena odrastanja, pronalaženje vlastitog načina i sopstvene ambicije, sve pomešano sa prelepim baletskim izrazom“.

Istog dana, u 20 sati, biće prikazan film „Opera u Parizu“, inspirisan turbulentnim dešavanjima u Palati Garnije tokom 2015. godine. Film „Pustinjski igrač“ biće prikazan ponovo 28. januara, istog dana kad „Glavna scena“, koji prati život tri mlade devojke Džodi, Eva i Morin koje studiraju na Američkoj baletskoj akademiji.

„Opera u Parizu“ ponovo će se puštati 29. januara, a posle nje istog dana biće prikazan naslov „Ostavi poslednju igru“, koji prati priču o sedamnaestogodišnjoj gimnazijalki koja želi da postane profesionalna balerina, ali svoje planove odlaže zbog gubitka majke, posle čega je prisiljena da se preseli kod oca u mračno predgrađe Čikaga.

Najava u Gardijanu

Najava 16. BFI našla se u londonskom Gardijanu. „Beograd se verovatno ne može svrstati među svetske prestonice umetničke igre, ali ambicije i dostignuća Beogradskog festivala igre se lako upoređuju sa londonskim dugogodišnjim i dobro poznatim festivalom Dance Umbrella, Festivalom igre u Monpeljeu ili Bijenalom igre u Lionu! Program koji festival najavljuje za svoju šesnaestu godinu, obuhvata relevantne produkcije od Južne Koreje do Frankfurta i otvara se sa stilom, radom važnog belgijskog koreografa. U pitanju je Sidi Larbi Šerkauiji i njegova trupa Eastman“, piše između ostalog vodeći britanski kritičar umetničke igre Džudit Mekril u Gardijanu analizirajući program predstojećeg BFI.

Povezani tekstovi