Foto: Pozorište Zaječar

Reč je o predstavi koja se od 2007. godine igrala u formi kabarea, a od 2013. kao njena kamerna varijanta, a sada se polako približava stotom izvođenju.

Motiv komada je teza da se Evropska unija raspala, a Srbija po svaku cenu, pesmom i igrom, poezijom i životom, brani koncept zajednice evropskih zemalja, jer je upravo ispunila uslove za priključenje. U komadu je na jedan duhovit način predstavljen koncept evrovizijskog takmičenja i načina života u trenutku kada u Evropskoj uniji ostane jedino Srbija, jer su se svi drugi ,,razbežali”.

„Ovo je predstava koja može da traje i nekoliko sati, jer uvek ima mesta za improvizaciju i svaki put je drugačija“, kaže Cvejić. Tome doprinosi i sama publika, koja svojim sugestijama čini da predstava raste i uvek bude aktuelna. Da je interesovanje publike za ovu vrstu pozorišne forme veliko pokazuju i brojne nagrade. Kao posebno drago priznanje Cvejić izdvaja nagradu publike 2015. na Festivalu monodrame i pantomime u Zemunu.

,,Standap kod nas počinje da biva vrlo popularan, kao i sve zapadne forme. Međutim, ova predstava je više standap kabare, u kojem ima mnogo pevanja, songova i svih onih karakterističnih kabaretskih elemenata. Tako da je ova predstava zapravo dva u jedan“, kaže glumac i reditelj Vladimir Cvejić.

Vladimir je dobro poznat ovdašnjoj publici s obzirom na to da je deset godina bio deo glumačkog ansambla zaječarskog pozorišta. Nakon mnogo godina rada u alternativnim teatrima, trenutno je samostalni dramski umetnik i ima svoju glumačku družinu. S njom zauzima prostor koji je kod nas nepopunjen, a to je satirično-pozorišni kabare i aktuelnost na daskama koje život znače u umetničkoj kabaretskoj formi.

Festival malih pozorišnih formi nastavlja se večeras monodramom ,,Nadežda Petrović“, u kojoj glumi Biljana Đurović, a režiju potpisuje Božidar Đurović.