Foto: BITEF

Na konferenciji su se prisutnim novinarima obratili Miloš Latinović, direktor Bitef teatra, Ivan Medenica, umetnički direktor Bitefa, Milan Lazović, podsekretar za kulturu Grada Beograda i Veljko Golubović, izvršni kreativni direktor agencije New Moment New Ideas Company.

Na konferenciji je predstavljen koncept, selekcija, vizuelni identitet 52. Bitefa, kao i sponzori i prijatelji festivala. U deset dana trajanja festivala Beograd će postati prestonica svetskog pozorišta, a predstave koje će publika moći da pogleda u okviru selekcije glavnog programa dolaze iz Francuske, Nemačke, Hrvatske, Srbije, Estonije, Švajcarske, Izraela i Belgije, a biće prikazana i jedna nemačko-ruska koprodukcija.

Sve predstave objedinjuje slogan Svet bez ljudi koji se podjednako referiše na obe njegove glavne linije, i estetsku i tematsko-problemsku. Ovogodišnja selekcija nastavlja misiju festivala da jasno mapira one umetničke pojave u savremenom pozorištu i izvođačkim umetnostima koje su (i dalje) radikalne, subverzivne i polemične, kao i da hrabro ukazuje na adekvatne, turbulentne i uznemirujuće društvene fenomene savremenog sveta.

Konferenciju je otvorio direktor Bitef teatra Miloš Latinović izrazima zahvalnosti svima koji su podržali festival uz posebnu zahvalnost Sekretarijatu za kulturu Grada Beograda i Ministarstvu kulture i inFoto:formisanja Republike Srbije, ustanovama uz čiju podršku ovaj međunarodni festival postoji više od pola decenije. Latinović je posebno istakao da je ove godine Bitef kontaktiran od strane Kabineta predsednice Vlade Ane Brnabić, koji u okviru svoje strategije razvoja kulture i kreativne industrije u Srbiji prepoznaje Bitef kao jedan od najznačajnijih kultrunih brendova. Premijerkin tim zajedno sa njenim Savetom za kreativne industrije već radi na predlogu takvog sistmeskog rešenja koje će omogućiti stabilno, dugoročno i racionalno finansiranje Bitefa. Gospođa Brnabić je prvi premijer koja toliko pomaže i podržava kulturu i kreativne industrije, a za vreme čijeg mandata su završeni i radovi rekonstrukcije dva najvažnija muzeja: Muzeja savremene umetnosti i Narodnog muzeja. Smatramo da je važna poruka za sve kulturne radnike i umetnike to što je Premijerka često i lično prisutna na pozorišnim predstavama i ostalim kulturnim događajima.

Bitef je jedan od stožernih kulturnih događaja, odnosno fenomena po kome se grad prepoznaje, a na kome su u proteklih više od pola veka prikazivana najveća dela svetske pozorišne produkcije, istakao je Milan Lazović, podsekretar za kulturu Grada Beograda.

Ivan Medenica, umetnički direktor Bitefa, istakao je da ovogodišnja selekcija mapira socijalnu pojavu koja obeležava današnju Evropu i svet. Reč je o jačanju desnog populizma, ksenofobije, netolerancije, autoritarnih režima koji razgrađuju demokratske ustanove i sistem ljudskih prava, čak i u državama koje su njihove kolevke, a sve to u sprezi s pomahnitalim neoliberalnim kapitalizmom. Medenica je pojasnio da na tematsko-problemskom planu slogan Svet bez ljudi prevashodno ima tri asocijacije: svet bez ,,pravih’’ ljudi, svet (uoči) apokalipse i fenomen smrti.

Bitef su tradicionalno podržali pokrovitelji Sekretarijat za kulturu Grada Beograda i Ministarstvo kulture i informisanja Republike Srbije. Podršku su pružili i Ambasada SR Nemačke u Beogradu i Goethe-Institut Beograd, Ambasada Izraela u Beogradu, Ambasada Švajcarske u Beogradu i Francuski institut u Srbiji.

Kao poklon Beogradu, Bitefu i ljubiteljima pozorišta, I&F McCann Grupa i njen osnivač Srđan Šaper i ove godine odlučili su da podrže festival kao važan sponzor i partner Bitefa. Ova saradnja predstavlja samo početak dugoročne strateške saradnje i partnerstva Bitef festivala i I&FMcCann Grupe.

Zahvaljujemo se i sponzoru, kompaniji Srbija Gas koja nastavlja da nas podržava, kao i kompaniji Coca Cola Hellenic Srbija koja je sa nama više od decenije. Bitef su tradicionalni podržali i partneri Telekom Srbija i IT kompanija TeleGroup. Prijateljsku podršku i ove godine pruža Delhaize Srbija.