Foto: Madlenianum

Ova veristička opera je jedan od naslova koji svaka svetska operska kuća ima na svom repertoaru. Posle premijere koju je imala 2011. godine „Pajaci“, u režiji i inscenaciji ruskog reditelja Jurija Aleksandrova, ovog puta pod dirigentskom palicom maestro Đorđa Stankovića, su opet pred domaćom publikom.  

Mlađa ekipa pevača bila je predvođena iskusnim Nikolom Kitanovskim, koji je sa mnogo emocija i uz sjajnu glumu izveo poznatu tenorsku ariju, ali i izneo celu predstavu. Zahvaljujući njemu, Leonkavalovo delo dobilo je na belkanto štimungu. Sopran Branislava Podrumac koju znamo po operskim ulogama i nastupima u mjuziklima, pokazala se kao izvanredno rešenje za lik stastvene heroine Nede. Posebno bi trebalo da se istakne duet Nede i Silvia koga je tumačio Vasa Stajkić; duet u kojem su dva glasa gradila skladnu celinu i u okviru kojeg je došlo do lepo ostvarenog uklapanja boja njihovih glasova. Naboj između dvoje pevača iskazan je kroz erotizovane gestove glasa i pokreta i predstavljao je istinsku najavu ubistva ova dva lika, koje je u naletu najnižih strasti učinio Kanio“, istakao je muzički kritičar Srđan Teparić.

Prema njegovim rečima, sa pevačke strane Vasa Stajkić je bio siguran, te je mekana i lepo oblikovana baritonska boja, mogla da dođe do punog izražaja.

„Upečatljivu rolu grbavca Tonia ostvario je bariton Marko Pantelić. Afektivnost iskazana kroz pevanje i dobro ostvarene glumačke gestove, dovele su do gradnje lika čiju psihologiju odbačenog muškarca i osvetnika gradi izraziti nemir. Pantelićeva uloga u ovoj operi bila je upečatljiva i ostaće upamćena po dobrom pevanju. S obzirom na činjenicu da su u postavci opere Pajaci učestvovali najbolji od mlađih pevača na operskoj sceni, ovakva postavka bila bi nezaobilazna bez Ljubomira Popovića, tenora koga znamo po izvrsnim operskim i koncertnim nastupima. Uloga Bepa, odnosno Harlekina bila je mala, ali i sa pevačke i sa glumačke strane, izuzetno ostvarena. Ansambl je predvodio dirigent Đorđe Stanković koji je bio precizan u instrukcijama i koji je uspeo da orkestar učini jednim od sastavnih delova opere“, naglašava Teparić.

Prva repriza „Pajaca“ održaće se 14. oktobra.

U „muzičkom oktobru“ nas očekuje i gostovanje Narodnog pozorišta na našoj Velikoj sceni. Naime, zbog rekonstrukcije njihove Velike sale Narodno pozorište će svoje muzičke naslove igrati u Madlenianumu. Gostovanje otvara  opera Karmen Ž. Bizea 8.10, sa Aleksandrom Angelov u naslovnoj ulozi, zatim slede opera, Travijata Đ. Veridja, 19.10, sa Snežanom Savičić Sekulić i Dejanom Maksimovićem, opera Figarova ženidba V.A.Mocarta, 27.10, sa Vladimirom Andrićem i Nebojšom Babićem k.g i opera Seviljski berberin Đ. Rosinija, 29.10, sa Ljubodragom Begovićem i Ljubomirom Popovićem. Igra se još i balet Don Kihot L. Minkusa, u koreografiji čuvenog ruskog koreografa Vladimira Vasiljeva, 24.10. Ljubitelji muzičkih predstava će moći da vide i muzičke predstave sa repertoara Madlenianuma, pre svih mjuzikle Ljubav i moda 16.10. i Jadnici 25.10, ali i operu Orfej, koja posle duže pauze 23.10 igra na našoj sceni i balet Hazarski rečnik 28.10, sa sjajnom Sonjom Vukićević i solistima Baleta Narodnog pozorišta.