Početak socijalne i kulturne vakcinacije 1Ribarske svađe Foto: Promo

Samo nekoliko dana posle premijere u Gračanici 28. januara komedija Karla Goldonija „Ribarske svađe“, u produkciji Narodnog pozorišta Priština, stiže i u Beograd.

Na sceni Ustanove kulture „Vuk Karadžić“ biće izvedena 1. i 2. februara. Ovaj komad u režiji Milana Karadžića pre beogradske premijere gostovao je prošlog petka u Zubinom Potoku.

– I na premijeri u Gračanici i u Zubinom Potoku osećali su se radost igranja i susreta sa publikom, entuzijazam. Mislim da je izbor Goldonijevog komada bio pun pogodak i da odgovara potrebama publike u ovom trenutku. Trebalo bi se prisetiti i da je „Dekameron“ pisan dok je kuga razarala Evropu i da je tako slavljen život. Istovremeno, ovo nije plitka, trivijalna komedija već žanrovski zahtevno i kompleksno delo koje je reditelj Milan Karadžić majstorski režirao na umetnički najteži način: da sve naizgled deluje lako i jednostavno – izjavio je za Danas uoči beogradske premijere „Ribarskih svađa“ Predrag Radonjić, direktor NP Priština.

Prema njegovim rečima, ova produkcija „Ribarskih svađa“ rađena je u prevodu Ive Tijardovića, koji je kao i sam komad adaptirala Ivana Dimić. Prevod sa splitskog narečja je, kako je uoči premijere objasnio Milan Karadžić, prilagođen narečju crnogorskog primorja, a radnja je „pomerena bliže šezdesetim godinama 20. veka tako da predstava od renesansnog doba pređe u neorealističko pučko doba“.

– Suština je bila da komad zadrži svoju mediteransku boju, atmosferu i temperament, a da pritom bude blizak i razumljiv našoj publici. Ivana Dimić je u tome u potpunosti uspela – kaže Predrag Radonjić.

Reč je o predstavi čije su pripreme prošle godine bile prekinute u samoj završnici glumačkih proba zbog uvođenja vanrednog stanja u borbi protiv pandemije virusa korona. Na pitanje da li su iskustva života sa koronom na KiM i van njega ostavila trag na novu produkciju Goldonijeve komedije, Radonjić odgovara da se to „ne može videti ni u sadržini same predstave niti u nekim glumačkim rešenjima“.

– Vidim da postoji jedan dodatni entuzijazam u igranju i realizaciji predstave i njenoj percepciji koji prosto zrači i sa scene i iz gledališta. Inače, bilo je za sve nas prilično frustrirajuće nekoliko puta prekidati procese proba, ponovo ih započinjati, najavljivati pa odlagati premijere… Ono što je najbitnije je da verujemo da smo sad i svi pojedinačno i kao institucija preživeli i da naša misija možda ima i veći značaj nego ranije – napominje Radonjić, uz objašnjenje da je korona, zbog praktičnih i tehničkih razloga, ipak „uticala“ na izbor beogradske scene na kojoj će se „Ribarske svađe“ igrati.

On se nada da je premijera Goldonijeve komedije nastavak redovnog pozorišnog života u NP Priština sa sedištem izmeštenim u Gračanicu.

– Nas tokom nešto malo više od dva naredna meseca očekuje čak pet premijera. To je rezultat finalizacije predstava iz prethodne godine na kojima se u međuvremenu radilo koliko god je to bilo moguće, kao i započetog rada na pojedinim predstavama iz ovogodišnjeg repertoara. U pitanju je svakako veliki zadatak i izazov za naše pozorište, ali ono što je važnije od toga je što smo se uverili da su se i glumci i publika, i svi mi sa njima, uželeli povratka pozorištu i normalnijem životu. Sve ćemo to bez sumnje uspeti da realizujemo samo ako nam okolnosti dozvole i ne dođe do novog širenja virusa. Nada je velika, ali i briga nije manja. Ovo možemo posmatrati i kao svojevrsnu socijalnu i kulturnu vakcinaciju koju smo dužni da odgovorno sprovedemo – naglašava Predrag Radonjić.

On je najavio da uskoro slede premijere „Antigone“ u adaptaciji i režiji Nenada Todorovića u koprodukciji sa Zaječarskim pozorištem, savremena komedija Aleksandra Jugovića „Placebo“ u režiji Isidore Goncić, projekat „Deobe“ Dobrice Ćosića u koprodukciji sa Srpskim narodnim pozorištem i niškim pozorištem u režiji Juga Radivojevića, kao u „Uloga moje porodice u svetskoj revoluciji“ Bore Ćosića koju režira Ivan Vuković u koprodukciji sa Kruševačkim pozorištem. U NP Priština za maj pripremaju i Sterijine „Ajduke“ u režiji Anđelke Nikolić i u saradnji sa Sterijinim pozorjem, a za jesen Joneskove „Masakrarije“ u režiji Milana Neškovića.

Autorski i glumački tim

Osim Ivane Dimić i reditelja Milana Karadžića, koji je potpisao i idejno rešenje scenografije, u autorskom timu „Ribarskih svađa“ su i kostimograf Dragica Laušević, kompozitor Saša Lokner, koreograf Nebojša Gromilić i Ljiljana Mrkić Popović, zadužena za scenski govor.

U predstavi igraju: Nebojša Đorđević, Anika Grujić, Srna Đenadić, Aleksandar Petković, Bojan Stojčetović, Aleksandra Cucić, Jelena Orlović, Olivera Baćić, Nemanja Oliverić, Uroš Jovčić, Branko Babović, Tamara Tomanović i Ivanka Simić.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari