Čarli KaufmanČarli Kaufman, foto: EPA/STR

Čarli Kaufman, proslavljeni scenarista i reditelj, poznat po filmovima „Biti Džon Malković“ i „Večni sjaj besprekornog uma“, dobio je najprestižnije počasno priznanje na dodeli nagrada Udruženja američkih scenarista (Writers Guild of America – WGA) u Los Anđelesu u nedelju.

U svom govoru po primanju nagrade, Kaufman se dotakao nekih važnih tema u filmskoj industriji, koja se tiču odnosa između scenarista i producenata, i podređenog položaja koji prvi imaju u odnosu na druge.

„Obučeni smo da verujemo da je ono što radimo sekundarno u odnosu na ono što oni rade“, rekao je Kaufman u svom obraćanju publici i dodao: „I sam sam bio deo problema. Izgubio sam godine tražeći odobravanje ljudi sa novcem. Nemojte biti zarobljeni u njihovom svetu, u kome je najvažnija zarada. Ne stvarate da bi se film dobro prodao. Stvarate za svet. Samo učinite svoju priču iskrenom i ispričajte je.”

Kaufman je nastavio: „Naš posao je da budemo beskompromisni i prikažemo istinu u svetu punom laži. Ostalo je u najboljem slučaju marketing, u najgorem ‘Trijumf volje’. Adrijen Rič je napisala: ‘Znam da umetnost ništa ne znači ako jednostavno ukrašava sto moći koja je drži kao taoca.’ Svet je lep. Svet je neverovatno komplikovan. I mi kao scenaristi imamo priliku da to istražimo. Ako se toga odreknemo zbog para, onda nismo ništa bolji od rukovodioca.“

Dobitnik Oskara je dodao: „Prevarili su nas da pomislimo da ne možemo bez njih. Istina je da oni ne mogu da stvore ništa vredno bez nas.“

Scenarista „Adaptacije“ nije eksplicitno pomenuo pregovore Udruženja američkih scenarista sa Alijansom filmskih i televizijskih producenata, ali je jasno da je želeo da ovim govorom ohrabri kolege iz udruženja, ali i kaže ono što mu je očigledno već neko vreme na duši.

Čarli Kaufman je karijeru u Holivudu počeo kao scenarista, a od 2008. i izlaska filma „Synecdoche, New York“, sam režira svoje scenarije.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari