Predstave o obespravljenosti radnika u savremenom društvu i radnicima iz celog sveta na 56. Bitefu 1Foto: Yohanne Lamoulère - Tendance Floue/promo Bitef

Ovogodišnje, 56. izdanje Bitefa održaće se od 23. septembra do 2. oktobra, u glavnom programu festivala beogradska publika će imati priliku da vidi devet predstava iz Nemačke, Belgije, Meksika, Francuske, Srbije, Slovenije i Velike Britanije, a među autorima koji će predstaviti svoj rad su i neka od najznačajnijih imena evropskog i svetskog pozorišta, kao što […]

Ovogodišnje, 56. izdanje Bitefa održaće se od 23. septembra do 2. oktobra, u glavnom programu festivala beogradska publika će imati priliku da vidi devet predstava iz Nemačke, Belgije, Meksika, Francuske, Srbije, Slovenije i Velike Britanije, a među autorima koji će predstaviti svoj rad su i neka od najznačajnijih imena evropskog i svetskog pozorišta, kao što su Kejti Mičel, Jan Martens i Aleksander Zeldin.

Festival će se odvijati pod sloganom „Mi – junaci rada svog“, koji upućuje i na tematski fokus ovogodišnjeg izdanja.

Bitef će se baviti pitanjem rada u savremenom društvu, radnih prava, tržišta rada posle pandemije, ali i pitanjem rada u samim izvođačkim umetnostima.

Dve predstave koje se najizraženije bave pitanjem obespravljenosti i „nevidljivosti“ radnika u savremenom društvu su „Tihuana“ (produkcija Lagartihas tiradas al sol iz Meksika), režija Lazaro Gabino Rodrigez i Luisa Pardo, i „Gardien Party“ (produkcija Zirlib iz Francuske), koncept i režija Muhamed el Hatib i Valeri Mrežen.

Obe predstave će biti izvedene 26. septembra, dok će Gardien Party imati i reprizu 27. septembra.

„Tihuana“ je solo performans poznatog meksičkog glumca i autora Lazara Gabina Rodrigeza.

Pod lažnim identitetom, on se navodno preselio u istoimeni meksički grad, iznajmio sobicu u nekoj faveli i zaposlio u lokalnoj fabrici, a sve zato da bi proverio da li radnik u Meksiku može da živi od minimalca.

Ovaj performans, koji po formi može da se odredi kao „predstava-predavanje“, Rodrigezovo je performativno arhiviranje i rekonstruisanje tog eksperimenta koji je sproveo ili želeo da sprovede u realnom životu.

Rodrigez je, takođe, u pozorišnoj javnosti ostao upamćen i po tome što se, u ime vanevropskih umetnika, javno usprotivio konceptu Žeroma Bela o izbegavanju putovanja avionom, kao meri koja, navodno, doprinosi zaštiti životne sredine, jer ju je smatrao privilegijom evropskih umetnika.

Naslov predstave „Gardien Party“ ne može da se prevede a da se ne izgubi njegov smisao koji leži u igri reči: ovo nije „vrtna zabava“ (garden party), već doslovno zabava čuvara, i to ne bilo kojih već čuvara muzeja.

U ovom slučaju to je šest čuvara velikih svetskih muzeja iz Pariza, Marseja, Moskve, Stokholma i Njujorka (dvoje njih).

Njihove ispovesti o poslu, vlastitom odnosu prema delima koja čuvaju, instituciji muzeja i životnim ambicijama i porazima (neki od njih su prekvalifikovani za ovaj posao i u njemu se zatekli nesrećnim sticajem okolnosti), čine materijal ove tople, tužne, pametne i duhovite predstave.

Ona se uvek izvodi pred praznim muzejskim zidom (na Bitefu će to biti u Istorijskom muzeju Srbije), ispred kog je niz čuvarskih stolica, a koji će se postepeno ispuniti omiljenim umetničkim delima naših junaka, tih nepravedno ignorisanih muzejskih anđela čuvara.

Foto: Yohanne Lamoulère – Tendance Floue

Prodaja ulaznica

Ulaznice za Bitef mogu se kupiti putem sajta prodaja.bitef.rs. Onlajn kupovinom ostvaruje se popust od 10 odsto na cenu pojedinačnih ulaznica.

Pored toga, ulaznice se prodaju i na blagajni Bitefa u MTS dvorani (Trg Nikole Pašića). Za kupovinu kompleta ulaznica na blagajni važi popust od 30 odsto, a omogućeno je plaćanje u gotovini i preko računa (profakturom koja se izdaje na zahtev korisnika).

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari