Premijera operete "Vesela udovica" početkom februara u Madlenianumu 1

Moja ideja režije je da opereta „Vesela udovica“ bude jako brza i režijski bliska mjuziklu u smislu glume, koreografije, plesa i kretanja na sceni.

To je način na koji radim operete u Hrvatskoj i drugim državama – rekao je Robert Bošković, reditelj iz Zagreba, na konferenciji za novinare povodom premijere operete Franca Lehara „Vesela udovica“. On je dodao da je to i jedini način da se napravi dobra predstava u današnjem svetu, imajući u vidu da ljudi imaju jako malo vremena i da vlada velika moda pravljenja velikih spektakla.

Ova, kako je još zovu, „kraljica operete“ biće izvedena 13. februara u Operi i teatru Madlenianum a Robertu Boškoviću je ovo prva produkcija sa ovom pozorišnom kućom.

On je rekao da je način spajanja boja, kostima, dinamike, dramaturgije i scenografije ono što je specifično u vezi sa komadom „Vesela udovica“ i konstatovao da je sa umetnicima iz Madlenianuma napravio „pametnu režiju u više slojeva“.

Opereta će biti biti izvedena na srpskom jeziku, sa engleskim prevodom, kako bi strani posetioci mogli da uživaju u njoj, a Andreja Rackov, direktor Madlenianuma, kazao je da su baš ovu operetu odabrali jer je ona logičan nastavak repertoarske politike Madlenianuma s obzirom na to da su, podsetio je, „i dalje jedino pozorište u regionu koje neguje sve žanrove od opere, preko baleta, mjuzikla, drame kao i programa za decu…“

– „Vesela udovica“ spada u taj „gvozdeni repertoar“ opereta koje su svuda postavljane i koje se i dan-danas igraju. Za nju smo se odlučili zbog šarma koji tekst nosi, komike i zapravo jednostavnog, a komplikovanog zapleta priče – naglasio je Rackov. On je dodao da „oni ne bi bili Madlenianum“ kada ne bi napravili iskorak i uzeli veliki zadatak – postavku operete koja je produkciono najkomplikovanija za ostvarenje, a to znači: dobre glumce koji znaju da pevaju na operski način i operske pevače koji znaju da glume.

Pored reditelja Roberta Boškovića umetničku ekipu projekta čine: Vesna Šouc Tričković, dirigentkinja, Milica Cerović, koreografkinja, Vesna Režić, scenografkinja, i Duška Nešić, kostimografkinja, kao i deo ansambla operske scene i glumci: Branislava Podrumac i Mirjana Matić u naslovnoj ulozi, Vasa Stajkić i Dimitrije Cincar Kostić kao Grof Danilo, Miloš Đorđević kao Baron Mirko Zeta, u ulozi njegove žene Valensien Mina Gligorić i Nevena Đoković, Marko Živković kao Kamil de Rosiljon, u ulozi NJegoša Žarko Stepanov i Đorđe Stojković, kao i LJubomir Popović, Anja Orelj, Mirjana Stojanović, Vladimir Bulatović, Milena Moravčević, Arsenije Tubić, Milan Tubić.

Kraljica operete

Opereta „Vesela udovica“ je delo austrougarskog kompozitora Franca Lehara od svoje prve izvedbe u Beču 1905. godine uživa izuzetan uspeh. Delo prati priču o zanosnoj i bogatoj udovici i pokušaju njenog zemljaka ambasadora da to bogatstvo zadrži u Montenegru. Udovica odlazi na bal u Parizu gde joj prilazi veliki broj francuskih udvarača. Ambasadorov jedini adut da njeno bogatstvo zadrži u zemlji je dokoni grof Danilo, udovičin bivši verenik, koji noći i dane provodi u pariškom klubu u društvu veselih devojaka. Grofu ne pada na pamet da postane deo ambasadorovih planova.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.