Milan Stanković, Sevdah Bejbi, o „Jao“, podršci studentima i protestnoj muzičkoj play listi: Prvo sam mislio da je veštačka inteligencija (VIDEO) 1Foto Printsrcreen Youtube: Probudi se TV Nova

Miks teksta i glasa voditelja Radio Beograda koji je pročitao sada već čuveno saopštenje Srpske napredne stranke uz očajničko „Jao“ na početku izlaganja, inspirisalo je Milana Stankovića alias Sevdah Bejbi da nakon čuvenog hita „Singing Bot“ i njegovog još čuvenijeg refrena „Linč silovanje nasilje“ napravi novi remiks.

„Jao“ je tako brzo postao novi hit, koji se širi društvenim mrežama.

Gostujući u emisiji Pokreni se na TV Nova Milan Stanković govorio je kako je nastala ova stvar, šta se sluša na protestima, zašto su neke stare pesme ponovo postale popularne, o značaju podrške muzičkih zvezda studentima.

„Ne želim da se plašim mraka“, „Živeti slobodno“ Đorđa Balaševića, Bajaga, „Svi u blokade“, pesma „Za milion godina“ iz osamdestih, sve su to stvari koje se vrte na protestima studenata u blokadama, podsetio je domaćin emisije Pokreni se i novinar Marko Novičić, uz opasku da su neke od tih pesama možda i dosadile. NJega je zanimalo kako to jedno „jao“ postane deo pesme, pa je o tome i pitao svog sagovornika Milana Stankovića poznatijeg kao Sevdah Bejbi.

„Kad sam video taj snimak na mrežama, moja prva pomisao je bila da je veštečka inteligencija, da se tu neko zeza, što dovoljno govori o trenutku u kome živimo jer mislimo da niko ne bi imao hrabrosti nešto tako uradi na Javnom servisu“, odgovorio je Milan, dodajući da je potom sam krenuo da istražuje.

„Otišao sam na portal RTS Planeta, skinuo snimak, proverio da li se to stvarno desilo u nedelju u 6 sati ujutru. Par dana je to ‘jao’ ostalo da mi odzvanja u glavi i nisam baš odmah krenuo to da remiksujem, međutim, posle nekoliko dana rekao sam sebi da moram to da napravim, pre svega zato što je to profesionalni, spikerski, old skul glas“, ispričao je Milan.

On je rekao da su reakcije na „Jao“ čak preterane, da mu je zbog toga drago, kao i da se publika aktivno uključila u proces stvaranja nove verzije ove pesme jer nekima smeta što ne čuju ono gužvanje saopštenja i njegovog pretvaranja u papirnu loptu koju voditelj Radio Beograda baca iza sebe, nakon što izdeklamuje biranom intonacijom glasa tekst SNS-a.

„Ima i nekoliko komentara gde ljudi recimo kažu da se ne čuje ono gužvanje papira na kraju tako da ću to ispraviti u u nekoj dužoj verziji koju moram sad uskoro da smislim“, konstatovao je Milan Stanković.

Prisetio se i neprikosnovenog hita koji kolokvijalno zovemo po refrenu „Linč silovanje nasilje“ rekavši da ga je puštao u nekim od svojih di – džej setova ali da bi voleo da ona postane istorija.

„Mislim da će uskoro, kad se sve ovo završi normalno za ovo društvo i kako se svi nadamo oslobođenju, da će sve te pesme ostati u mračnoj istoriji. Iskreno bih voleo da zaboravimo tu pesmu i da se okrenemo pravoj pop muzici, da se vratimo žurkama, zabavama, zezanju, a ne borbi protiv zločinaca“, istakao je Sevdah Bejbi.

Na pitanje kako zna da će nešto ući u pesmu Sevdah Bejbi je ispričao kako se to desilo sa remiksom „Linč silovanje nasilje“.
„Motiv je bio čist bes. Bio sam na protestu, video sam kako je to sve izgledalo, a onda sam video izveštaj Studija B i shvatio da nešto moram da preduzmem“, objasnio je tvorac ovog duhovitog remiksa, kojim su ljudi i danas oduševljeni iako, kako kaže, on sam, privatno, nije posebno otvoren za šalu i šegu.

„Intimno sam strog, mnogi bi rekli i težak čovek, i možda to nadoknađujem kroz neko zezanje kroz muziku. Tako je sve ispalo simpatično i elegantno jer bilo je mnogo negativnih i mizogenih komentara na račun te novinarke, ali ja sam sve to uredno brisao sa svog Jutjuba jer sam želeo da sve na kraju ostane pozitivno na ovoj našoj strani. Jer, nažalost, delimo se na naše i njihove. Užas, ali je tako. Želeo sam tada da pokažem da možemo drugačije, da sve to može da bude čistije i pristojnije“, dodao je Milan koji s plej liste aktuelnog studentskog protesta izdvaja pesmu „Svi u blokade“ koje su napravili studenti sa Akademije iz Novog Sada.

„Tako bi trebalo da zvuči protestna pesma. Moderno je, puno gruva, ritma – fenomenalna stvar“, istakao je sagovornik Marka Novičića.
Dodao je i da primećuje da sad postoji taj talas, da gomila ljudi daje svoj glas, ali da je on strog čovek i da mora da kaže da je velika sramota što su poslednjih 13 godina, pogotovo muzičke zvezde koje imaju petostruko i stostruko više pratilaca od njega, vrlo opurtunistički ćutale.

„Sada vidim da se gomila njih javlja i budi. Okej, dobrodošli su, ali možda bi trebalo da razmisle, da priznaju sebi zašto su ćutali ovih 13 godina. Naravno da pozdravljam sve one koji bi i sada da pomognu jer moramo nekako da se oslobodimo i vratimo državu“, kazao je Milan.

On sada ide malo manje ide proteste jer je, kako kaže, video da je krenulo, da ima mnogo ljudi i da mu je mnogo važnije da je tu kada na protest dođe 100, 200 ili 1.000 ljudi. Prisetivši se vremena kad je slušao svoj prvi prostestni hit, ispričao je i ovo.

„Godila mi je ta muzika, iako su mi dosadile te plej liste ali to je zato što se nije proizvodila nova protestna muzika i zbog toga mi je drago što se puštao taj remiks ‘Linč, silovanje nasilje’, kao jedna od novijih pesama na protestima ‘Jedan od pet miliona’. Meni je bilo fenomenalno kad sam pored kamiona i čujem svoju pesmu ali mi je sve vreme bilo krivo što toga nema više. Znam gomilu bendova koji su devedesetih pravili muziku protiv tadašnjeg diktatora, a potom su komotno odćutali. Tako da mislim da je i to razlog zašto se ponavljaju te stare pesme, zato što niije bilo proizvodnje novih“, konstatovao je Milan.

Prema njegovim rečima, pesme „Živeti slobodno“ Đorđa Balaševića, kao i za „Za milion godina“ koju je izvela sredinom osamdestih YU Rock misija, a koje se na aktuelnim studentskim protestima i dalje slušaju su numere potvrđenog kvaliteta.

„Pesme pre 2000.-tih i ekspozije interneta su potvrđene, u odnosu na jeftinoću pravljenja muzike danas. Evo, ja sve ovo svoje u stvari pravim na laptopu, ali osamdestih nije mogao svako da uđe u studio i ko bi tu ušao prošao bi pre toga gomilu provera urednika. Balašević je na koncertima jasno izražavao svoj stav zbog toga ga ljudi i shvataju ozbiljno“, zaključio je između ostalog Milan Stanković alias Sevdah Bejbi, gostujući u emisiji Pokreni se na TV Nova.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari