Prodaja digitalne muzike je pala po prvi put otkako je Epl otvorio svoju iTunes prodavnicu 2003. godine.

 Prema podacima koje je objavio Nielsen SoundScan u SAD je zabeležen pad od 5,7 odsto kod digitalnog daunlouda – sa 1,34 na 1,26 milijardi u 2013. Sve se to desilo uprkos objavljivanju novog albuma Bijonse ekskluzivno na iTunes. Digitalni albumi su zabeležili manji pad od samo 0,1 odsto – sa 117,7 na 117,6 miliona. Porast striming servisa, kao što je Spotify, koji ima preko šest miliona plaćenih pretplatnika i preko 24 miliona aktivnih korisnika, glavni su razlog za pad digitalnog daunlouda. Doduše, još se čekaju kompletni rezultati za striming u 2013. godini, ali neki preliminarni podaci pokazuju porast od čak 24 odsto, na nivo od 50 miliona strimovanih pesama. Džim Donio, predsednik Muzičke poslovne asocijacije, kaže da i striming treba da se računa u prodaju zato što konzumenti plaćaju za pretplatu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari