Oglasila se srpska firma koja je ugasila Youtube kanal Croatia Recordsa: "Nije samo Tomina porodica oštećena, oštećeni su naši autori, klijenti, prijatelji" 1Foto: AngieYeoh / Shutterstock.com

Nakon što je direktor Croatia Recordsa Želimir Babogredac za Index rekao da je gašenje YouTube kanala izdavačke kuće „ucena od 300 hiljada evra“ od strane „društva iz susedne države koje je umislilo da će nas zelenašiti“, oglasili su se iz kompanije Connect Network, na čiji je zahtev kanal Croatia Recordsa i ugašen.

„Nisu doktori ni socijalni radnici ludi što su doneli odluku da ljudi rade do nekih 65 godina pa zatim odlaze u penziju, što ovde nikako nije slučaj. Gospodin Želimir ima 70, mislim, i već je počela demencija uticati na njegove poslovne i privatne izjave“, započela je Sanja Tubić, direktorka „Connect Networka“, izjavu za Index.

„Verovatno je zaboravio da smo mu slali e-mailove, tj. njegovom ‘stručnom’ timu u nadi da će nam odgovoriti. Nažalost, ni jednu povratnu informaciju nismo dobili do sada. I sam je rekao da ‘nismo nivo’, verovatno glumeći Boga, nekoga kome je sve dozvoljeno, pa čak i da se bavi piraterijom“, dodaju iz beogradske kompanije koja se bavi zaštitom autorskih prava.

Osvrnuli su se i na tvrdnje da udovica Tome Zdravkovića stoji iza gašenja kanala.

„Nije samo Tomina porodica oštećena, oštećeni su naši autori, klijenti, prijatelji. I ne za mesec, godinu, nego od kad je Croatia Records kupila Jugoton“, tvrde.

„Obmanuli su javnost“

Connect Network, kaže, štiti autorska prava na preko 50.000 dela. „Imamo validne ugovore s najvećim kompozitorima, tekstopiscima i aranžerima s prostora bivše Jugoslavije“, tvrde. Poslali su nam i, kako tvrde, „sertifikat gde se jasno vidi da sve što je gospodin Želimir rekao nije istina“. Sva dokumenta navedena u tekstu možete videti ovde.

Problem je, kažu, nastao kad su naišli na „piratske albume, vinil ploče i CD-e u svim radnjama i na svim digitalnim platformama počevši od YouTubea pa nadalje“.

„U pitanju je Album Amire Medunjanin ‘Za nju i njega’ bez i jedne jedine dozvole porodice Zdravković, koji su pravni naslednici pokojnog Tomislava Zdravkovića. Kao i Merime Ključo, Sevdah Baby… Davali su i šakom i kapom tuđa autorska djla kao da su oni autori istih, što su nastavili da rade do dan danas“, tvrde.

„Nisu se zaustavili na ovim izdanjima, sad su obmanuli javnost muzikom iz filma ‘Toma’ gde se jasno vidi da link nije vidljiv za područje Republike Srbije. Pa su nastavili s kompozicijom ‘Obriši suze draga’ našeg klijenta, naslednika autorskih prava nad pokojnim Aleksandrom Koraćem, opet nevidljiv za područje Republike Srbije. To ne rade veliki, to čak ne rade ni mali izdavači… Znaju da je to krivično delo po Krivičnom zakonu Republike Srbije KZ 198,199“, naglašavaju.

„Zašto skrivaju objave u Srbiji?“

Pitaju se zašto objave Croatia Recordsa nisu vidljive u Srbiji, ako je sve po zakonu.

„Znate li da je CERP (op.a. Centar za restrukturiranje i prodaju) doneo rešenje? Utvrđuje se da fonogrami nisu procenjeni u vrednosti društvenog kapitala u postupku transformacije i privatizacije poduzeća Hrvatska naklada zvuka i slike, Zagreb. Gospodin Želimir nakon toga prebacuje na sestrinsku firmu Jugoton – Croatia Records 6983 fonograma koji su po zakonu Nacionalno Blago Republike Hrvatske za Srbiju. Ovde ih eksploatiše , prijavljuje ih kao svoje i učlanjuje se u OFPS i naplaćuje ih isključivo za sebe  i svoju firmu ne mareći što nema autorske ugovore validne, ne mareći što nikada nije isplatio interpretatorska i autorska prava naših klijenata“, tvrde.

„Jasno se vidi da sam pravi ugovor o kupoprodaji u nameri da prikrije fonograme i sakrije ih od zakona koji važi u vašoj državi. Ustavni Sud Republike Hrvatske kao vaša krovna institucija donosi odluku da je CERP ispravno doneo rešenje, kao i da fonogrami nisu bili predmet kupovine Croatia Recordsa. Znači prevara za prevarom, prebacivanje fonograma koji nikada nisu ni pripadali Croatia Recordsu“, objašnjavaju dalje.

Tvrde da je Croatia Records nakon toga počela da radi sinhronizacije, odnosno lyric videe, za koje takođe navodno nema dozvole tekstopisaca i autora.

„Već vodimo sudske postupke. Oštetili su i Hrvatsku“

Na pitanje o sudskim procesima kažu da u Beogradu za više klijenata već vode sudske postupke protiv Croatia Recordsa i sestrinske firme Jugoton – Croatia Records d.o.o Beograd.

„Ne vodimo samo mi, vodi i EMDC Network za njihove klijente. Neke postupke i zajedno vodimo protiv Croatia Recordsa i Jugoton – Croatia Records d.o.o Beograd. Naši advokati iz Zagreba vode još četiri spora u Hrvatskoj protiv Croatia Recordsa“, dodaju.

Žele, kažu, da se ispoštuje odluka CERP-a kao i Ustavnog Suda Republike Hrvatske te da se autori pravično i po analitici obeštete.

„Računajte samo na kanalima Cro Reca, Jugotona kao i UGC, Tomine kompozicije su imale preko 750.000.000 pregleda, što po najmanjem mogućem CPM-u je donelo zaradu gospodinu Želimiru od oko 350.000 evra, da ne spominjemo digitalnu distribuciju, da ne spominjemo ploče i kasete i sve za što nisu imali prava u proteklih 30 godina i više“, poručuju.

„Verujte, koliko je oštetio autore toliko je oštetio i Republiku Hrvatsku, prenosom i prodajom fonograma. I pored svih odluka Republike Hrvatske on je tajno preneo kulturološko blago vaše države u Srbiju! Ovde ih je naplaćivao u Sokoju (op.a. Organizacija muzičkih autora Srbije) i OFPS-u (op.a. Organizacija proizvođača fonograma Srbije)“, zaključuju.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari