Prilika da ovog Uskrsa humanizujete vaše potrošačke navike: Evo koje su poznate ličnosti to već učinile 1Foto: Farm Sanctuary/Mega / The Mega Agency / Profimedia

Brojne poznate ličnosti su postale zagovornici veganske ishrane i aktivno promovišu ovaj način života.

Među njima su muzičari Morisi, Mobi, Bijonse, Majli Sajrus i Bili Ajliš, kao i glumci Hoakin Finiks i Natali Portman.

Nedavno se ovim povodom oglasila i zvezda Openhajmera Kilijan Marfi i otkrio da je prešao na vegansku ishranu.

A na ovom linku možete pronaći i izjave 64 poznatih ličnosti, kao i njihove razloge za prelazak u veganstvo.

Njihov uticaj doprinosi širenju svesti o benefitima veganske ishrane i podstiče ljude da razmisle o svojim prehrambenim navikama. U skladu sa Uskrsom, današnjim praznikom donosimo vam način kojim možete da humanizujete vaše konzumerske navike.

Naime, kod nas je Vege zajednica počela sa radom na kampanji „Slomimo kaveze“, a cilj kampanje je olakšavanje života kokoškama putem promene uslova u industriji jaja.

– Možda bi trebalo svi ovog Uskrsa da zastanemo i razmislimo koliko smo kao potrošači svesni. Naš izbor pravi razliku i ono što mi radimo može da ima pozitivan uticaj na životinje, ali i planetu. Svojim izborima podržavamo ili odbijamo da podržimo određene prakse. Ako se ipak odlučite da ovog Uskrsa farbate jaja, neka ona budu od koka uzgajanih uz humanije prakse. Ovog Uskrsa izaberite jaja sa oznakama 0 i 1 i počnite da pravite svesnije i saosećajnije izbore – poručuju iz Vege zajednice.

Hoakin Finiks
Foto: PETA/Mega / The Mega Agency / Profimedia

Oni dodaju da je farbanje jaja tradicija, ali i da se vremena menjaju jer su nekada jaja koja se koriste za Uskrs dolazila od bake i deke sa sela, a danas 95 odsto jaja dolaze iz kaveza.

– Nekada su kokoške bile slobodne, i o njima se brinulo. Danas se kokoške posmatraju kao mašine, a jaja kao njihovi proizvodi. Sada se jaja kupuju u supermarketu, lepo upakovana, bez razmišljanja o tome da dolaze sa ne tako lepog mesta – ukazuju iz Vege zajednice.

Oni pojašnjavaju na koji način možemo da humanizujemo naše potrošačke navike. Naime, na svakom pakovanju jaja nalazi se oznaka koja predstavlja način uzgoja koka nosilja čija jaja kupujemo.

Ne morate da pamtite brojeve, ukazuju, jer pored svakog piše i koji tip uzgoja taj broj označava. Oznake su sledeće:

0 – organski uzgoj
1 – slobodni uzgoj
2 – podni uzgoj
3 – kavezni (baterijski) uzgoj

– Oznake 0, 1 i 2 znače da se koka koja je snela jaje ne nalazi u kavezu. Koke koje nose jaja sa oznakom 0 i 1 imaju pristup dvorištu i njima se ne seku kljunovi. Broj 3 znači da ta kokoška živi u kavezu, u veoma lošim uslovima, na površini koja je često manja od papira A4 formata – ističu iz Vege zajednice.

Oni dodaju da kavezni (baterijski) uzgoj podrazumeva da u kavezima kokoške ne mogu da ispoljavaju svoje prirodno ponašanje, ceo život provedu u mračnim halama, ozleđuju noge stojeći na žicama, sa odsečenim kljunom i bez mogućnosti da rašire krila.

– Ako kažemo da volimo životinje, da li želimo da se ovako tretiraju? – upitkuju iz Vege zajednice, i pozivaju da se ovog Uskrsa ugledamo na brojne poznate ličnosti koje su odabrale humaniji odnos u tretmanu drugih živih bića sa kojima delimo planetu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari