Skidao se za Marinu Abramović nag u muzeju, a sada tuži svetski poznati muzej: "Dirali su me po genitalijama" 1Foto: PETRAS MALUKAS / AFP / Profimedia

Multimedijalni umetnik Džon Bonafede podneo je tužbu protiv njujorške Muzeja savremene umetnosti (MoMA), 14 godina nakon što je u tom muzeju učestvovao u performansu Marine Abramović u sklopu izložbe „The Artist is Present“.

Kao razlog tome navodi da su ga u više navrata neki od posetilaca dok su prolazili između njega, koji je stajao nepomično punih 75 minuta potpuno nag, i njegove takođe potpuno gole partnerke, dodirivali na nezgodnim mestima, piše Jutarnji list.

Dvoje nagih performera bilo je na udaljenosti od oko pola metra.

Bonafede tvrdi da je muzej propustio da kaže posetiocima da gledaju, ali ne i diraju gole izvođače uključene u izložbu slavne umetnice 2010. godine.

U tužbi podnetoj u ponedeljak sudu u Njujorku, Bonafede tvrdi da ga je pet starijih muškaraca napastvovalo sedam puta dok je nastupao u radu pod nazivom „Imponderabilia“.

Optužio je MoMA da nije „preduzeo razumne korektivne mere“ izdavanjem usmenih ili pisanih upozorenja posetiocima da ne diraju izvođače.

U tužbi se navodi da je muzej imao samo protokol za postupanje sa posetiocima nakon napada i da su upravnici muzeja znali da je pipkanje problem.

Bonafede je susrete opisao kao „jezivo slične“, pri čemu se svaki muškarac okreće prema njemu, ispušta ruku, a zatim „miluje ili pipa“ njegove genitalije, „zadržavajući se na trenutak pre nego što krene u sledeću prostoriju u galeriji“.

Nije prijavio prvi napad, kako nadalje tvrdi, ali je nakon toga alarmirao osiguranje muzeja, koje je udaljilo sporne ljude s izložbe. U tužbi stoji i da je jedan od muškaraca bio korporativni član tog muzeja, čije je članstvo opozvano nakon incidenta.

Iz tužbe proizlazi i da je bio zabrinut da će izgubiti posao nakon što je njegov kolega izvođač otpušten na dan otvaranja izložbe jer nije ostao nepomičan.

Sada traži neodređenu odštetu na suđenju pred porotom za „godine duševneg bola“ i štetu nanetu njegovom „mentalnom zdravlju, izgledu tela i karijeri“.

U intervjuu iz 2015. o tom performansu, Bonafede je rekao: „Rad s Marinom Abramović za veliku retrospektivu Muzeja moderne umetnosti 2010. definitivno me je inspirisao na neki način. Uglavnom sam naučio o tome kako se nositi s javnom golotinjom u nastupu, o narušavanju ličnog prostora i grupnim pregovorima za pošten tretman institucija za umetnike koji učestvuju u performansu.“

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari