Slađana MiloševićSlađana Milošević, ATAImages

Aleksandra Slađana Milošević preminula je danas u Beogradu.

Slađana Milošević bila je saradnica i veoma dobra drugarica Marine Tucaković.
Kada je Marina preminula 19. septembra u 68. godini posle dugogodišnje borbe sa karcinomom, razgovarali smo sa Slađanom Milošević.

Taj intervju danas prenosimo u celosti.

„Marina je uspela da napravi ono što se u baroknoj muzici prvi put otkrilo, a to je doktrina afekcije – kada se emocija teksta vezuje sa emocijom tona. Slog se vezuje za ton, a reč za muzičku rečenicu. Vi ne čujete u tom tonu, u toj muzici reči. One su emotivno stopljene sa tim što muzika govori.
Marina je u tome bila jaka, umela je da pogodi emociju, da spoji reči sa emocijom muzike. To sam najviše volela kod nje – tim rečima pevačica i jedna od ikona jugoslovenskog novog talasa Slađana Milošević opisuje specifičan autorski izraz Marine Tucaković, njene saradnice, ali pre svega dobre drugarice.

Tucaković je bila naš najpoznatiji tekstopisac u popularnoj muzici, a preminula je 19. septembra u 68. godini posle dugogodišnje borbe sa karcinomom.

Slađana Milošević o Marini Tucaković

– Marina je imala neverovatan dar, umela je da uđe u suštinu nečijeg bića. Jako dobro je čitala trenutak i stvarnost u našem društvu. Umela je odlično da se adaptira situaciji. Njen dar da prozre u ljudsko biće je bio izuzetan – kaže Milošević za Danas.
Ona se priseća da je mnogo zajedničkih pesma napisano, i dodaje da su njih dve praktično obeležile razdoblje u kome su tada živele. Kako kaže, tek kasnije je došlo do njene transformacije u folk muziku.

– Marina je potekla iz porodice intelektualaca, a njen svet ne pripada tome što je na kraju radila. Bile smo prijateljice i pripadale smo onom malom krugu ljudi u Beogradu koji je na neki način predvodio neke drugačije stvari. Marina se uglavnom bavila popularnom muzikom, ja sam se više bavila alternativom i prešla sam u sasvi drugi muzički stil, u novi talas. Ali, prijateljstvo je ostalo. Taj njen dar i ta bliskost je zauvek ostala. Veoma me emotivno pogađa njen odlazak – kaže Milošević.

Ona podseća da su njih dve zajedničkom pesmom Au au postigle popularnost, tako što je Tucaković adaptirala i korektovala tekst za ovu kompoziciju.

– Krenulo je od Au Au, pesmom koju su svi stadioni u Jugoslaviji pevali, nastavilo se pesmom Ti si moja simpatija, a potom je došla Seksi dama koja je bila praktično formula onoga što danas gledamo. Međutim, danas je to izvitoperena varijanta, jer ta „seksi dama“ koju smo mi tako mladalački zamislile je mogla sve sama, kako kaže tekst. Doduše, tekst je pripadao mojim godinama i uslovima u kojima su nastajale te pesme sa tim provokativnim nazivima i muzikom. To je bio maksimum kojim ste mogli da opteretite domaću publiku koja je bila potpuno neadaptirana na tu vrstu slobode. Taj koncept se sada zloupotrebljava, a „seksi dama“ postaje objekat za muško obožavanje. Prema rečima pesme trbalo je da bude nešto sasvim drugo. Na umu smo imale upravo jedan usamljeni put života – žena koja ne želi da se povinuje klišeu koji postoji u društvu – pojašnjava Slađana Milošević ideju iza pesme, koju su Tucaković i ona stvorile.

O pesmama koje su radile zajedno

Prema njenim rečima, koliko god to naivno zvučalo, ta pesma je imala jake reči, a danas imamo neku reakcionarnu struju kod žena u medijima, koje su u stvari objekti obožavanja muškaraca i daleko od toga da mogu sve same.

– To su žene koje traže da budu kupljene od strane muškaraca, – sasvim suprotno onome što smo Marina i ja zamišljale, tj što je moj život bio, a što smo oslikale kroz pesmu, jer Marina nikada nije pisala tekstove koji su nametani bilo kome. Kroz njenu vizuju prolazi biografska crta. Umela je da pronađe meru. To je bio deo njenog karaktera. I zaista je ulazila u suštinu našeg mentaliteta i suštinu ljudi za koje je pisala – neverovatan talenat – konstatuje Slađana Milošević i dodaje da, ako bi ona napisala pesmu, pesma bi imala neke rogobatne reči i misli, a Tucaković bi to za čas sredila i za čas bi dobili tekst koji se peva kao i da se i ne čuju reči. Kao da teku.

Milošević podseća da su one zajedno radile i filmsku muziku, kompoziciju Imam sve, za Nacionalnu klasu, ali i to da je Tucaković pisala i ostale tekstove za muziku iz tog filma.
– I tekst za pesmu Imam sve je autobiografski, ali je i jedno jako upozorenje u ovom trenutku u kome je nestalo ljubavi – ukazuje Milošević.

Povodom drugih tekstova pesama naše autorke, Milošević izdvaja predivnu baladu koju peva njen brat Goran Milošević – Ti samo budi dovoljno daleko. Podseća da je Tucaković bila član Zane, koja je bila njen lični projekat koji je nastao četiri godine posle njihove saradnje, kad je Slađana već oprobala i stavila na test sve provokacije..

– Ona ima i lirsku poeziju koju je pisala nezavisno do tekstova pesama, koja nije objavljena, a koju sam decenijama podržavala. Međutim, Marina je smatrala da to nije bitno u tom trenutku. Ja se nadam da je te njene pesme porodica sačuvala i da ćemo jednog dana možda i da ih vidimo u formi knjige – konstatuje Milošević.“

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari