Šta tačno piše u studiji o ekonomskim efektima Nišvila, Exita, Beer festa i Guče? 1Foto: EXIT photo team

U Studiji o ekonomskim efektima četiri najveća muzička festivala u Srbiji- Exita, Beer festa, Guče i Nišvila, navodi se da oni godišnje u proseku imaju oko milion posetilaca i 11,1 milijari dinara generisanog prometa.

Istraživanje i studiju uradila je konsultantska kuća “Glenfield training and consulting”.

Posetioci ova četiri festivala čine skoro 40 odsto ukupnog broja registrovanih domaćih i stranih turista u Srbiji, kojih je godišnje oko 2,6 miliona. Od ukupnog broja festivalskih gostiju njih 283.000 je iz inostranstva, što je 28 odsto stranih turista koji u toku godine posete našu zemlju.

Studija je pokazala da ti festivali direktno daju u budžet Srbije oko 1,8 milijardi dinara, zatim 11,1 milijardi generisanog prometa kroz direktnu promociju Srbije kao destinacije a bez dodatnog troška za budžet, pa 1,32 milijardu dinara vrednosti promovisanja nacionalnog turizma preko stranih posetilaca, koje Srbija nije organizovano dovela i to platila.

Šta tačno piše u studiji o ekonomskim efektima Nišvila, Exita, Beer festa i Guče? 2
Foto: Nišvil promo

U prihode koje generišu ovi festivali spada i 620 miliona dinara na ime angažovanja oko hiljadu podizvođača koji učesvuju u festivalskoj pripremi i realizaciji. Oni izdvajaju i oko 209 miliona dinara za zarade angažovanih radnika, od kojih je oko 80 zaposleno “za stalno” a 3300 privremeno, što generiše oko 81 milion dinara poreza i doprinosa.

Kada bi za ta četiri festivala bio predviđen dodatni budžet od, recimo, 300 miliona dinara, broj posetilaca bi porastao za 280.000 (20 odsto), a oni bi ostvarili dodatnu potrošnju od skoro 5,2 milijarde dinara. Na ovakav dobitak trebalo bi dodati i korist za budžet u iznosu od 925,5 miliona dinara po osnovu rasta PDV-a od potrošnje posetilaca, prodatih ulaznica, troškova dobavljača i rasta poreza i doprinosa zbog dodatnog broja zaposlenih, navodi se u toj projekciji.

U studiji se dodaje da se muzički festivali finansiraju kroz prodaju ulaznica, njihov udeo u ugostiteljskim uslugama pruženim posetiocima, sponzorstva, kao i kroz budžetska izdvajanja, koja su najmanja stavka. Budžetska podrška je neizvesna i promenljiva, može da kasni, a u dobroj meri zavisi od socio- ekonomskih faktora.

Više vesti iz ovog grada čitajte na posebnom linku.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari