The Bear, recenzija druge sezone: Sve što ste čuli, tačno je, ovo je malo remek-delo televizije 1foto: FXX Promo

Retko ko uživa u napadima panike i anksioznosti, ali upravo nam je to pružila prva sezona sjajne serije „The Bear“ pa smo opet svi uživali i čekali drugu sezonu. Čekanje se isplatilo jer se nove epizode gledaju u jednom dahu.

Nema nekog velikog objašnjenja zašto je serija kreatora Kristofera Storera sa Džeremi Alan Vajtom u glavnoj ulozi tako dobro kliknula sa čitavim svetom. Osim možda onog najosnovnijeg i najprizemnijeg, a to je da za desetak epizoda od po pola sata uspeli smo da vidimo obične ljude od krvi i mesa koji proživljavaju svakodnevne stresove koji možda nisu na prvu loptu toliko filmski i veliki, ali jesu upravo njima, kao običnim ljudima koji hodaju istim ili sličnim ulicama kao našim.

Da, situacija je smeštena u kuvarski svet, ali ovo svakako nije „food porn“ priča u kojoj treba da zavidimo likovima što spremaju i klopaju neku mnogo lepu hranu, dok mi uz male ekrane mažemo paštetu. Hrana je ovde samo element koji nam pokazuje da ništa nije ni lako, ni lagano u životu dok se boriš da ostvariš svoje snove i postaneš čovek.

Nakon prve sezone u kojoj je glavni junak, titularni The Bear iz naslova uspeo da spasi street food restoran svog pokojnog brata, okupi ekipu interesantnih individua, sa kojima sad želi korak dalje u avanturi. Da napravi restoran, sa ili bez, ali bolje sa, Mišelinovom zvezdicom. Na tom putu će im se isprečiti zgrada koja se raspada, gomile administrativnih papira koje treba odobriti, pare, porez, ali i oni sami, kao ljudi, destruktivni sa hiljadu jednom manom. Kao i svaki drugi čovek danas.

Za razliku od prošle sezone gde je sve bilo besno, nervezno, brzo i eksplozivno, Storer se opredelio da ove godine priča priču na drugi način, staloženije i mirnije. U prvoj epizodi kad našeg glavnog Karmija, njegov rođak, i zvezda druge sezone,(Ebom Mos Bakarah) upita koja je njegova svrha,  to pitanje daje i ton samoj sezoni. Svi likovi, kao da su nakon ubitačnog tempa prve sezone otišli na terapiju sa koje nisu izašli kao sređeni i bolji ljudi, ali pokušavaju da tihim kontemplacijama, sami sa sobom ili najbližim osobom sebi, probaju da nađu svrhu. To naravno neće biti lako, i neki će biti uspešniji, a neki ne.

Pa će tako neko probati da radi na sebi profesionalno, neko privatno, pokušavajući da usklade posao, privatan i ljubavni  život, ali i nervne slomove koji se nakupljaju i koji će naravno morati u nekom trenutku da eksplodiraju. A kad se to desi, vatra, buka i posledice postaće mnogo veće i jače nego bilo šta viđeno u prvoj sezoni.

Ako je Džeremi Alen Vajt bio pobednik prve sezone, kao lik koji je najviše iskočio, u drugoj sezoni on je povučen mudro par koraka nazad na timskog igrača, dajući prostora svakome da se dokaže i ispriča svoju priču. Od odrastanja Sidni (Ayo Adebiri) i preuzimanja veće uloge u poslu, kao i Markusovog (Lionel Boyce) odlaska u Kopenhagen, gde će kao i Karmen nekada davno naučiti da postane bolji šef, do ulaska sestre Sugar (Abby Elliot) u ceo posao, do već pomenutog rođaka. On će biti poslat na učenje zanata (kao i mnogi drugi zaposleni dok se lokal renovira) iz kog će izaći kao nov čovek.

Ipak, epizoda koja će privući (ili je već privukla) najviše pažnje je svakako ona pod rednim brojem 6, koja nas vraća nekoliko godina ranije, među Karmijevu porodicu, upoznajemo roditelje, rođake i prijatelje (all star postava od koje staje dah – Bob Odenkirk, Jamie Lee Curtis, Sarah Paulson ,John Mulaney uz već poznatog pokojnog brata iz prošle sezone John Bernthal). Posle jedne božićne večeri, videćemo zašto je Karmi bežao od svih njih, ali i da voli da radi u apsolutnom haosu jer ga podseća na kuću. A i saznaćemo za istoriju mentalnih bolesti u njegovoj porodici. Sve ono što, ma koliko skrivao, i lečio, opet će izaći na kraju, u poslednjoj, desetoj epizodi, a to je već malopre pomenuta vatra, buka i posledice.

Druga sezona serije „The Bear“ je remek delo moderne televizije, koje će postajati samo bolje koliko ga puta ponovo budete reprizirali, odnosno koliko budete spremni da se saživite i verujete ovim ljudima. Kada je tiha i samo naizgled bez ikakve radnje, tad je najtiša na svetu, kad je besna, bučna i hektična, ne postoji ništa bučnije na svetu. Kad se izjavljuje ljubav, platonska ili ona druga, ne postoji ništa lepše na svetu. Kad se svađa, onda se bacaju viljuške i pljuje se. Ali sva ljubav, nezadovljstvo, mržnja, i prihvatanje, deluje kao da se ne dešava u malom ekranu, nego kao da gledate kroz prozor. Ili u ogledalu. Toliko je stvarno,  i toliko je realno. I zato je ova serija velika, znali vi da kuvate ili ne.

Na kraju, naš Karmi, The Bear, odnosno glavni živopisni lik, nastavlja da vuče tu svoju omču oko vrata (nadamo se i kroz serijal broj tri) kao što su pre njega to radili Bojack Horsman, Sol Gudman i Kendal Roj, a mi ćemo da za idemo za njim, navijajući i nadajući se da ima smisla njegovo spašavanje.