
Na 22. Beogradskom festivalu igre u četvrtak i petak u bioskopu Balkan prvi put na ovoj manifestaciji u Srbiji učestvuje italijanski koreograf Adrijano Bolonjino (1995) iz Napulja, nagrađivani samostalni umetnik, čija dela podjednako izvode i kompanije i slobodni umetnici, a čiji rad podržava Italijanski nacionalni centar za igru.
Bolonjino je dobitnik prestižne nagrade “Danza&Danza” za 2022, a svojim poslednjom koreografijom “Ravel/ Into us – Bruciare” (Ravel/U nama – Sagorevati) već se kandidovao za međunarodnu nagradu Ferdora Dans 2025, koju dodeljuje Evropski klub ljubitelja opera i baleta.
U beogradskom bioskopu Balkan dve večeri zaredom na programu 22. BFI su tri njegove koreografije: “Kao sneg”, “Put čežnje” i „Samija“.
Komad “Kao sneg” nastao tokom pandemije virusa korona, premijerno izveden 2022. u Vićenci, inspirisan je ženskim ručnim radom – heklanjem.
Bolonjino je u ovaj igrački projekat uključio i grupu žena koje su se tokom pandemije okupile u „Klubu heklanja“.
“Kažu da je heklanje nastalo iz mašte i umeća žene koja je, fascinirana lepotom i savršenstvom pahuljica, odlučila da oživi njihovo čudo iglom i pamučnim koncem. Tako i sami igrači, zanatlije, svojim telima tkaju život nečem novom, kreativnom i originalnom kao pahulja. Preplićući ove elemente i sugestije, Bolonjino nastoji da gledaoca uvuče u iznenadnu snežnu igru, čineći da vreme stane u stanju spokojne kontemplacije. Koreografija je sastavljena kao hekleraj: zamršena, ali sofisticirana u svom zapletu, kao svesno tkanje koje generiše nove forme”, kažu kritičari.

“Put čežnje” za koji je Bolonjino osmislio koncept i koreografiju, premijerno je izveden 2022. u Torinu, traje bezmalo sat i inspirisan je poetikom Fernanda Pesoe (1888-1935), čuvenog portugalskog pisca, prevodioca i izdavača.
Bolonjino objašnjava da je to “kreacija zasnovana i na odsustvu i na želji, agoniji i nežnosti”.
Pred publiku zajedno sa komadom “Kao sneg” stiže u četvrtak.
Treća Bolonjinijeva koreografija koju će beogradska publika videti u petak posvećena je tragičnoj sudbini mlade somalijske atletičarke Samije Jusuf Omar.

Ona je ljubav prema trčanju i atletici platila životom, nestala je u vodama Lampeduze pokušavajući da stigne na kvalifikacije za Olimpijske igre u Londonu 2012. godine.
Ovaj Bolonjinijev komad nastao po ovoj istinitoj priči koju je italijanski novinar i pisac Đuzepe Katocela pretočio u roman „Nemoj mi reći da se plašiš“, premijerno je izveden 2023. u Švedskoj.
– Izabrao sam ovaj ‘triptih’ jer mi je bilo važno da pokažem različite nijanse mog rada. Različite teme, estetike, nastale u posebnim vremenima i raspoloženjima, ali povezane istim koreografskim istraživanjem. Želim da predstavim radove koji su kreirani u različitim periodima mog života kako bih pokazao put mojih inspiracija i koreografskog rukopisa. U ovom trenutku karijere osećam potrebu da moj rad bude prepoznat i van Italije koja mi je pružila toliko toga i zato koristim svako gostovanje u inostranstvu sa ogromnom zahvalnošću kao priliku da razvijam svoju umetničku viziju – izjavio je Adrijano Bolonjino ranije za Danas, pre dolaska na 22. BFI.
Ovaj umetnik kog u svetu savremene igre smatraju italijanskom zvezdom u usponu poznat je i po društvenoj angažovanosti svojih radova – bavi se pitanjima lične slobode, ljudskih prava, ostvarivanja snova, položaja žena.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.