U pesmama osamdesetih smo našli sigurno utočište 1Foto: Vuk Vidor

Osamdesete su važne iz više razloga. Čini mi se da je to neki vrhunac (ili eho) onog posleratnog perioda i studentske revolucije 68. kada su mnoge bitke i slobode izvojevane. Imamo želju i odgovornost da napravimo most i ispričamo priču narednim generacijama o onome što nas je stvaralo – kaže pijanista Andrej Pavlović alias Andy Pavlov povodom izlaska albuma “Mlad i radostan”, koji su zajedno napravili on i Lidija Andonov.

Album je objavljen u digitalnom izdanju za izdavačku kuću Sweet Sensation koju su početkom 2021. pokrenuli članovi grupe Sixth June (Lidija Andonov, Laslo Antal) i pijanista i kompozitor Andy Pavlov.

Na njemu su pesme za glas, klavir i kontrabas bendova La Strada („Mlad i radostan“); U škripcu („Siđi do reke“), EKV („Zid“ i „Tonemo“); Videosex („Malena“); Vlada Divljan i Old Stars Band („Odnesi me“); Električni orgazam („Krokodili dolaze“); Darko Rundek i Cargo trio („Znak“); Paraf („Željko“); Zana („Veju snegovi“) i Bajaga i Instruktori („Plavi safir“).

Album „Mlad i radostan“ je dostupan na svim digitalnim platformama: https://kasurl.com/629cq, a za sledeću godinu planirano je da izađe na vinilu, i bude promovisan kroz spotove i nastupe.

Kako ste Lidija Andonov i vi birali pesme i šta je inspirisalo vašu saradnju?

– Pesme smo birali po ličnom afinitetu. Hteli smo da uradimo nešto zajedno. Lidija je godinama živela u Berlinu, gde je nastupala sa grupom Sixth June (i dalje nastupa) i završavala specijalizaciju dramaterapije. Naš susret se desio 2017. godine i inspirisan tim susretom nastao je moj solo klavirski album (Andy Pavlov – Me and My Love on The Road to Honduras, Universal Music 2020). I onda, kako to već biva, u vreme korone krenuli smo da džemujemo, i prisećali se pesama koje su nam jako značile u odrastanju, našem stvaranju i našoj umetnosti. Jedna po jedna, ispalo je da nisu tu samo pesme iz 80-ih, ali su svi autori počinjali baš u to vreme, na prostoru zemlje u kojoj smo rođeni, Jugoslaviji. Otud i taj prefiks „beyond” u podnaslovu albuma (Homage to Yugoslav Music from the 80s and Beyond). Tako da je ovo jedan naš mali omaž lepoti i nežnosti, naivnosti i utopiji, nevidljivosti. A mi volimo i nevidljivost i utopije. Radeći na ovim pesmama ponovo smo otrkivali njihovu snagu i lepotu. Uvideli smo koliko one i danas mogu biti aktuelne i kako imaju upravo one kvalitete koji nam danas nedostaju. I da postoji potreba za jednim opštim pročišćenjem prirode, društva i duha. Otuda potreba za povratak u budućnost.

Zašto ste izabrali da naslov albuma bude “Mlad i radostan”?

– To je naslov pesme jedne naizgled manje vidljive, manje popularne grupe La Strada koju je napisao Slobodan Tišma. Ta pesma je savršena. Ta poezija u popularnoj muzici značajno odskače i govori da se i iz naizgled potpune uzaludnosti, jednog beznađa, ništavila, mogu stvarati svetovi. Šta se sve dešava dok se ništa ne dešava. To je večita inspiracija, a i da ne pričamo o vremenu pomračenja društvenih vrednosti i potpunog pogubljenja čoveka.

Da li biste izdvojili neku pesmu sa albuma? Možda po težini izazova da joj udahnete nov život…

– Mnogo je pesama koje su nam drage. Recimo „Krokodili dolaze”, to je klasik, i teško je bilo tu pesmu obrađivati, jer ona je savršena već sama po sebi. Tu su „Siđi do reke” (U Škripcu), „Željko” (grupa Paraf) i „Znak” (Rundek Cargo Trio), koje su sa našim zaista fantastičnim gostom Gregom Koenom (Greg Cohen) dobile potpuno nove (jazz) dimenzije.

Kazali ste da osamdesete za vas predstavljaju trenutak kada su mnoge slobode osvojene. Kako na njih gledate iz ove perspektive, kako ste reagovali na muziku tog vremena radeći na albumu i kojoj publici je on namenjen?

– Nakon osamdesetih usledio je neverovatan pad i slom vrednosnog sistema i civilizacije kakvu smo tada poznavali. Iz današnje perspektive vreme osamdesetih godina mi deluje nekako naivno i kroz njih jače shvatam količinu i snagu mraka i zla koje je danas zavladalo. Imamo želju i odgovornost da se napravi most i ispriča priča narednim generacijama o onome što nas je stvaralo, oblikovalo, što nam je značilo u pogledu načela i stvaranja novih umetnosti. Ovo nije usmereno samo prema mlađima, već i prema svima onima koji se na bilo koji način osećaju kao apatridi u jednom globalnom, mejnstrim ponašanju i okruženju. Ovaj album je naš mali omaž lepoti i autorima koji su obeležili duh jednog vremena. A pošto sve počinje iz kreativnosti, onda mogu reći da smo uživali u „prepevima” dragih nam pesama i u njima našli sigurno utočište.

Muzičar neverovatne biografije

Kakav je bio doprinos Grega Koena na albumu?

– Saradnja sa Gregom je bila nešto zaista posebno i to se vidi u mnogim pesmama ali naročito u „Odnesi me” (Vlada Divljan) i „Malena” (Videosex). Greg je divan čovek i muzičar neverovatne biografije nastupao je sa: Tomom Vejtsom, Lori Anderson, DŽonom Zornom, Dejvidom Birnom… Mislim da smo uspeli i da neke pesme dignemo na jedan novi emotivni nivo. To su pesme u kojima dominiraju klavir i Lidijin glas: „Tonemo” (EKV) ili „Vejte snegovi” (Zana). Mislim da je album transcedirao i da pesme zvuče drugačije, novo, zahvaljujući svim učesnicima, uključujući tonskog majstora i bubnjara, fantastičnog i supertalentovanog Andreja Mladenovića, sa kojim smo album snimali i miksali u studiju Down There Studio B.

O autorima

Lidija Andonov, pevačica i glumica, snimila je sa muzičko-vizuelnom grupom Sixth June sedam albuma i imala zapažene koncerte širom sveta na festivalima i u značajnim klubovima poput Berghain u Berlinu.

Osnovala je prvo udruženje dramaterapije u Srbiji.

Andrija Pavlović je pijanista i kompozitor, član muzičkog sastava LP Duo sa kojim je objavio osam albuma i nastupao u koncertnim dvoranama širom sveta (Carnegie Hall New York, Kennedy Centar Washington, Royal Danish Theater & Opera Copenhagen). Objavljuje i pod pseudonimom Andy Pavlov.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari