Uzbudljiva završnica 15. Kondenza u znaku moćnog plesa, performansa i angažovanih tema 1Foto Srđan Veljović/promo 15. Kondenz

Zavese ovogodišnjeg, 15. izdanja festivala savremenog plesa i performansa Kondenz, „spuštene“ su sinoć u Bitef Teatru predstavom „U.F.O. – Hommage to Katalin Ladik“, koju potpisuju autorke Irena Z. Tomažin i Jula Flierl. Uzbudljiva završnica Kondenza protekla je i u znaku ostvarenja „Ranjiva tijela“ Ane Jelušić (u saradnji s plesnom umetnicom Martom Krešić i dramaturškinjom Ninom […]

Zavese ovogodišnjeg, 15. izdanja festivala savremenog plesa i performansa Kondenz, „spuštene“ su sinoć u Bitef Teatru predstavom „U.F.O. – Hommage to Katalin Ladik“, koju potpisuju autorke Irena Z. Tomažin i Jula Flierl.

Uzbudljiva završnica Kondenza protekla je i u znaku ostvarenja „Ranjiva tijela“ Ane Jelušić (u saradnji s plesnom umetnicom Martom Krešić i dramaturškinjom Ninom Gojić), „To Speak Light Pours Out“ autorke Kate McIntosh”, koja je kroz mešavinu tekstova različitih pisaca, kompozitora i izvođača odvela publiku u moćan prostor za slušanje, zvučni svet koji kanališe energiju ritmova, glasova, tekstova i njihovih značenja.

U bašti Galerije Legat Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića, Kondenz je u završnici prikazao i predstave „Trança“ autora Thiaga Granata, svojevrsni „poziv“ na taktilno putovanje gde se zvuk i pokret prepliću na vrtoglavim površinama i temporalnostima, a u Centru za kulturnu dekontaminaciju pred publikom je bilo ostvarenje „O iscrpljivanju ili plutanje van sopstvenih granica“ Marka Pejovića.

Ova predstava je nastala u okviru projekta „Redovno u zoni neživljivosti“, i fokusira se na to kako nas uslovi života – društveni, politički, ekonomski, radni…, dovode u stanje konstantne iscrpljenosti koja postaje redovna pojava.

„Ove godine imao sam dva projekta koja su se bavila pitanjem neživljivosti. Jedan je „Vanredno u zoni neživljivosti“, gde sam se bavio problemima s kojima su se suočavali ljudi iz marginalizovanih grupa tokom vanrednog stanja. Ova predstava je nastavak toga“, izjavio je Pejović.

Termin neživljivost je, kako navodi, na neki način uvela Džudit Batler, pričajući o ljudima koji principima ili mehanizmima normativne regulacije bivaju držani van fokusa, i onda bivaju ostavljeni u stanju neživljivosti, odnosno, tamo gde zapravo nema suštinskih uslova za život.

“U predstavi imamo pet plesača i plesačica mlađe generacije koji već imaju neko iskustvo za sobom, ali istovremeno se često nalaze u situaciji da moraju da rade puno, i to više stvari paralelno, pa vrlo lako odlaze u stanje iscrpljenosti. To stanje se, naravno, reflektuje na telo, koje je osnovni medijum rada plesača. i onda nastaje jedno vrzino kolo“, istakao je Marko Pejović.

Ovogodišnji Kondenz održan je od 23. do 30. oktobra pod sloganom “Radikalna ranjivost” na više lokacija u Beogradu, a izvedeno je ukupno devet predstava i performansa, uz brojna predavanja i razgovore.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.