Zafranović: Za svetu temu se biraju najbolji autori 1Foto: Stanislav Milojković

Filmski reditelj Lordan Zafranović je bio iznenađen informacijom o tome da je dramaturškinja Biljana Srbljanović objavila tekst o brojnim sličnostima između scenarija „Djeca Kozare“ Arsena Diklića iz 1986. godine po kome je on želeo da snimi film i scenarija za film „Dara iz Jasenovca“ Nataše Drakulić.

Zafranović kaže za Danas da ne može ništa da komentariše bez konsultacija sa svojim advokatom budući da je u toku sudski spor sa rediteljem filma „Dare iz Jasenovca“ Predragom Antonijevićem.

– Ne znam šta ću raditi, moram razgovarati sa svojim advokatom Vladimirom Gajićem. Ja trenutno imam jedan spor sa tim režiserom jer sam ga u jednom intervjuu nazvao Ledi Gaga iz zezanja, a onda me on zbog toga tužio beogradskom sudu da sam mu time naneo bol. Zato ja sad veoma teško mogu komentirati bilo šta bez dogovora sa svojim advokatom – izjavio je Lordan Zafranović za Danas. Upitan da li je gledao film „Dara iz Jasenovca“ Zafranović odgovara odrično, ali i da je drugačije ne bi ga komentarisao.

– Nisam gledao film „Dara iz Jasenovca“ a i inače retko dajem komentare o svojim kolegama – kaže Zafranović. Na pitanje Danasa kako se osećao tokom intenzivne promocije filma „Dara iz Jasenovca“ kao državnog projekta Srbije imajući u vidu da se on sam decenijama spremao da snimi film o deci sa Kozare, Zafranović kaže da je prirodno da ga je ta vrsta nepravde bolela, kao i teza da se 70 godina ćutalo o Jasenovcu.

– Naravno da me je bolela nepravda jer sam se godinama pripremao da napravim taj film i velika je laž da 70 godina niko nije govorio o Jasenovcu. To nije točno. Čitav niz autora je napravio i dokumentarne filmove o logoru u Jasenovcu. Ja sam recimo radio „Testament“, a godinama i godinama sam se, ne samo ja, nego cela moja ekipa sastavljena od eminentnih istoričara i pisaca, bavili time. Možda nisu u Beogradu, ali u Hrvatskoj sasvim sigurno jesu. Scenario „Djeca Kozare“ Arsena Diklića je napisan još 1986. godine a ja sam ga izvukao zbog aktualnosti, zbog stradanja djece izbjeglica i danas u svijetu. I taj film koji sam želio snimiti je trebao biti kruna onoga što sam želio da napravim, jedan ozbiljan film o toj ljudskoj drami – kaže Zafranović. On dodaje da su i ranije postojali državni projekti, ali da bi vlast tada birala najbolje autore i da su se u Srbiji mogli naći takvi.

– S druge strane mi se čini da kad neko naručuje neku sliku, kao kad su ih u doba renesanse pape ili carevi naručivali, onda biraju najbolje umetnike. Kad su crkve naručivale umetnicima ikone i freske, tražili su to od Rubljova, Mikelanđela, tražili su to od najboljih koji su živeli u njihovom vremenu. Čini mi se da je tako trebalo postupiti i sa ovom temom, da je rade najbolji u Srbiji u kojoj postoje izuzetno talentirani reditelji i scenaristi. Kad se pogleda historija srpskog filma sve do danas, to su izuzetne kreacije i autori i sasvim je sigurno da u Srbiji danas postoje talentirani autori. I oni su morali biti izabrani za tu temu jer je to sveta tema – zaključuje Lordan Zafranović.

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.

25 reagovanja na “Zafranović: Za svetu temu se biraju najbolji autori”

  1. Za ovakvu temu i ovako stradanje jednog naroda, moglo je mnogo bolje i profesionalnije snimiti film. Tehnicki, zanatski moglo je i moralo je da bude svetski a nas. Na zalost, reditelj i producent nisu polozili najvazniji ispit i diskvalifikovali su se za sve vremena. Zafranovic i Kusturica da uzmu ovu temu u ruke i naprave remek delo. Idemo dalje.

    • Gosn Srbo Dijasporo, morate ipak priznati da je Dara minorni pomak napred u odnosu na Boj na Kosovu, Nemanjice i slicne sineasticke buckurise koji (mal)tretiraju nase svete teme. Mozda bas takav odnos, nas kao drustva, prema tim temama najbolje svedoci o nama.

      • Interesantno je da Zafranović smatra da Jasenovac nije Kusturičina ,,uža specijalnost,, i slažem se sa tim stavom. Nije svaki režiser za svaku tematiku

    • Tacno
      Ja Daru necu ni gledati jer zasto da se nerviram nad losim filmom a tako teskom temom za koju treba snage
      A Zafranovicevu trilogiju odgledam svakih nekoliko godina ponovo i ponovo jer su remek djela.

      • Otkud znas da je los , kad ga nisi niti gledala , a neces ga ni gledati ? Ti si ko onaj zastavnik , sto je izjavio ,“Ja film nisam gledao , ali ga osudjujem da je nacionalisticki , sovinisticki itd.

        • Svi koji su ga gledali kazu da je veoma potresan ali los film.
          Ja cu da cekam Zafranovicev Jasenovac. Za taj garantujem da ce biti filmčina!

    • Kusturica moze, ali najkasnije onaj iz 1990-te, dok je javno podrzavao Antu Markovica. Ovaj danasnji moze da snima film „Opsada Sarajeva“, „Deca Sarajeva“, „Sjecas li se Sarajeva“, „Bilo jednom u sarajevu“ i slicno. Tu bi se emotivno uneo, videli smo na fotografiji iz helikoptera.

    • Jadni nas narod. Da je srece i razuma- film bi na tu temu jos davno uradili Srbi i Hrvati, zajedno. Cekalo se predugo. I to je sramota samo po sebi. Barem av moze mirno da spava. Imamo novu temu da razmisljamo i da se glodjemo izmedju sebe. Bravo.

  2. Врхунски редитељ, који ипак није надмашио свој први филм. А и како би, кад је ремек-дело?! Тај филм другосрбијанске нарикаче узимају као еталон филма о геноциду над Србима, а њих у “Окупацији у 26 слика” уопште нема! Тема је италијанска окупација Дубровника, најпознатије тачке на територији коју су од 1918. присвојили Хрвати.
    Уз сво уважавање генијалности Лордана Зафрановића, морам да питам – Сценарио Арсена Диклића за филм “Деца Козаре” датира од 1986. Од тада мје прошло 35 година… кад сте мислили да снимите тај филм?

    • Milutine, pročitajte tekst. I onaj B.Srbljanović. Zafranović je POKUŠAVAO da snimi film, dobije sredstva i to više puta. Onda su ga plagirali, dali pare režimskom režiseru da upropasti nepovratno jednu tako bitnu i osetljivu temu. Kad je glavni scenarista, režiser, producent i sve i svja zna se ko. Njegova navijačka estetika upropastila je sve čega se dotakla, unazadila i obojila mržnjom. Molim danas da mi bar ponekad pusti komentar. Hvala.

      • Branka kazete parafraziram e onda su ga pokrali i upropastili misleci na Zafranovica i scenario..Identican scénario se desio i u Crnoj Gori vezan za drugi svetski rat i spomenik Ljubu Cupicu.Po istom scenariju kradje Zafranovica , Mihailo Radojicic Sok novinar beskorpulozno je pokupljene informacije od autora o spomeniku predstavlja kao svoj projekat.i zasticuje ga kao.i javnosti predstavljavlja kao svoj .Nedorastao svetoj problematici bez ikakvih skulptorskih znanja navodi i ucijenjuje, manipulise autora i nestrucnim nametnutim korekcijama utoru dovodi do uruusavanja spomenika ..Naravno sa Darom steta je mnogo mnogo veca .Balasevic bi rekao princip je uvek isti ostalo sve su nijanse.

    • Kad tako pricas , ti onda uopste nisi gledao film Okupacija u 26 slika ! Ako tu nisu prikazani ustaski zlocini , onda ne znam gde jesu .

  3. Veliki je Lordan Zafranović. Srbija živi sramotu i gubitak dostojanstva, na svim poljima. Živi svoju smrt.

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.