Zlatni toranj 29. Festivala evropskog filma Palić filmu „Magnetna rezonanca“ Kristijana Munđua 1Magnetna rezonanca, foto: 29. Festival evropskog filma Palić

Žiri glavnog takmičarskog programa 29. Festivala evropskog filma Palić, dodelio je nagradu Zlatni toranj za najbolji film Glavnog takmičarskog programa ostvarenju „Magnetna rezonanca“ reditelja Kristijana Munđua.

Žiri je u svom obrazloženju naveo da je „Magnetna rezonanca veoma složen i potresan prikaz pukotina u društvu izazvanih kapitalizmom i migracijama, prikaz prošlosti koja se uvek vraća da nas proganja i razdvaja umesto da nas spaja i veže. Ubedljivi likovi žive u svetu u kome su zarobljeni u situacijama koje nisu u stanju da promene“.

Dodaje se da film odlikuje sigurna režija, angažovanje na višestrukim pravcima političkog i ličnog, a sve zajedno na način koji samo majstor filma može elegantno da izvede.

Žiri je odlučivao u sastavu: producenti Majkl Džejms Mekmahon i Katriel Šori; glumica Katarina Radivojević; producentkinja, selektorka i kustoskinja Lorna Ti; i selektor festivala u Kotbusu Džošua Džadi.

Zlatni toranj 29. Festivala evropskog filma Palić filmu „Magnetna rezonanca“ Kristijana Munđua 2
Katriel Schory i Katarina Radivojević, članovi žirija Glavnog takmičarskog programa, foto: Damir Vujković, 29. Festival evropskog filma Palić

Nagradu Palićki toranj za najbolju režiju žiri je dodelio Dmitru Suholitkiju-Sobčuku, za film „Pamfir“.

U obrazloženju odluke navodi se da je „ovaj film maestralno koreografisana priča o ocu i sinu, uključujući magične životinjske maske koje teraju zle duhove zime na epskim lokacijama, transformišući na sirov način uticaje savremenih migracija radne snage na porodicu“.

Zlatni toranj 29. Festivala evropskog filma Palić filmu „Magnetna rezonanca“ Kristijana Munđua 3
Martin Milinković – predstavnik žirija programa „Paralele i sudari“, foto: Damir Vujković, 29. Festival evropskog filma Palić

Žiri je dodelio specijalno priznanje filmu „Nežno“ Ane Nemeš i Lasla Čuja, „zbog režije sa iskazanim velikim talentom i osećajnošću, kao i za kreiranje nežnih i dirljivih trenutaka, u svetu koji zahteva savršenstvo uz nemoguće žrtve“.

Međunarodni žiri kritike 29. Festivala evropskog filma Palić, u sastavu: Natalija Serebriakova iz Ukrajine, Volfgang Martin Hamdorf iz Nemačke, i Martin Milinković iz Hrvatske, doneo je jednoglasnu odluku da za najbolji film u takmičarskom programu „Paralele i Sudari“ odabere ostvarenje „Vizija leptira“ Maksima Nakonečnija, za „iskazanu sposobnost da se filmskim sredstvima aktuelna dešavanja u Ukrajini prenesu na moderan i savremen način“.

Žiri je ocenio da najviši nivo kinematografskog stvaralaštva mladog reditelja koji obećava, daje nadu da evropska kinematografija ima veoma svetlu budućnost.

Specijalno priznanje žirija kritike dodeljuje se filmu „Budale“ Tomaša Vasilevskog, za „realističan potret naslikan najfinijom filmskom estetikom“.

Zlatni toranj 29. Festivala evropskog filma Palić filmu „Magnetna rezonanca“ Kristijana Munđua 4
Sunčica Unevska, čanica FIPRESCI žirija, foto: Damir Vujković, 29. Festival evropskog filma Palić

Žiri FIPRESCI 29. Festivala evropskog filma Palić, u sastavu: Mikele Sancisi, Sunčica Unevska i Ingrid Berbaum, nagradu FIPRESCI za najbolji film Glavnog takmičarskog programa dodelio je ostvarenju „Rimini“ Ulriha Zajdla – „za jedinstvenu viziju majstora evropskog filma, koji kreira sopstvenu realnost i nove ikone, kao i zbog glavnog junaka Ričija Brava, koji je roker u srcu iako peva šlagere“.

Posebno priznanje žirija FIPRESCI dodeljeno je filmu „Pamfir“ Dmitra Suholitkija-Sobčuka. U obrazloženju stoji da je nagrada dodeljena „mladom reditelju koji je svoj prvi dugometražni film kreirao s jakom, ličnom vizijom i pričom, te besprekornom fotografijom“.

Žiri je dodao da je ovo humana i univerzalna priča o enigmatičnom čoveku koji se trudi da zaštiti blagostanje svoje porodice u najgorim mogućim okolnostima.

Više vesti iz ovog grada čitajte na posebnom linku.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari