„Zoranov brk“ Čičikovu Dušana Matejića 1Foto: PTK "Zoran Radmilović"

Prvi put je u Zaječaru i prvi put je igrao u pozorištu koje nosi ime Zorana Radmilovića i dobio “Zoranov brk” nagradu za glumca večeri na zaječarskom festivalu posvećenom glumcu, ispričao je glumac Dušan Matejić koji je za ulogu Čičikova u Gogoljevim Mrtvim dušama Narodnog pozorišta u Nišu dobio ovu prestižnu glumačku nagradu.

-Za mene ova nagrada znači mnogo i mnogo sam srećan što sam je dobio. Zoran Radmilović je moj omiljeni glumac. Pored svog profesora Vladimira Jeftovića ja sam o glumi najviše naučio gledajući Zorana Radmilovića i Batu Stojkovića. Mnogo volim ovu ulogu i ovu predstavu i drago mi je da sam baš za ovu ulogu dobio Zoranov brk. – vidno uzbuđen, ispričao je laureat, Dušan Matejić.      

Sa novinarima je na pres konferenciji podelio i iskustvo rada sa rediteljkom Anom Đorđević”.

– Ana Đorđević nas je jako lepo vodila kroz čitavu predstavu, na čemu sam joj apsolutno zahvalan. Meni je bilo divno jer nikad u životu nisam radio lik, koji laže. Sve vreme laže. Uvek sam radio tako neke iskrene, i kada je drama i kada je komedija u pitanju. Ovo je lik, koji ima više slojeva tako da mi je bilo uzbudljivo da to radim. Volim kad je maštovito i kad je razigrano, kad se sa partnerima igraš na sceni. Imamo nekoliko mesta u predstavi, koja su poprilično različita i ostavljaju prostor za improvizaciju, tako da ima neke veze i sa Radovanom Trećim – kazao je Dušan Matejić.

Narodno pozorište iz Niša se na 26. “Danima Zorana Radmilovića” zaječarskoj publici koja je i druge festivalske večeri napunila salu do poslednjeg mesta, predstavilo Gogoljevim komadom „Mrtve duše“ u adaptaciji, režiji i po scenografskim instrukcijama Ane Đorđević. Po rečima rediteljke Ane Đorđević čovek materijalističke kulture o kojoj piše Gogolj, a koja je i kultura današnjice, duboko veruje da postaje neranjiv i besmrtan kroz sticanje novca.

– Likovi „Mrtvih duša“, na čelu sa Čičikovim, usmereno i napeto teže svom izvoru neranjivosti – kopejki, stalnom, neprekidnom dotoku kopejke, eliksira besmrtnosti. Oni za drugi izvor života i ne znaju, jer im nije ni dato da drugo upoznaju, jer su od malena učeni da je imanje isto što i identitet. Ti čudnovati, zagonetni, groteskni i tužni Gogoljevi ljudi žive pod stalnim terorom ambicije, uklješteni između tragedije i komedije, odnosno pod vlašću strasti koja im radi o glavi, a koja je ujedno njihovo jedino životno gorivo – smatra Ana Đorđević.

Inače pravu privilegiju da pozorište igra samo za jednog gledaoca imaju svi oni odluče da pogledaju jedan od pratećih festivalskih programa. Todor Vodeničarov, producent francuskog tetra “Theatre de la Massue” iz Nice objašnjava da je koncept predstave “ Meridijan” specifičan, budući da se radi o lutkarskoj predstavi za jednog gledaoca, koja traje svega nekoliko minuta.

– Predstava se  igra duže od deset godina širom sveta, a dosadašnje iskustvo pokazuje da  ima veliki efekat na gledaoce, koji nakon komada, koji je igran samo za njih, izlaze sa svojim, jedinstvenim utiskom –  kaže Vodeničarov.

Večeras je na programu “Sabirni centar” Dušana Kovačevića, koji je rađen u koprodukciji Narodnog pozorišta Republike Srpske iz Banjaluke i Pozorišta iz Prijedora.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari