Foto: Pixabay/Tommyolsson

Sastanak sugeriše da bi Boingova planirana softverska „zakrpa“ uskoro mogla biti gotova, premda je još potrebno odobrenje regulatora.

Uprava etiopijske aviokompanije Ethiopian Airlines tokom vikenda je sprovela ispitivanje da li je Boing obezbedio pilotima dovoljno informacija o pilotskom softveru koji naglo tera avion da ponire, što je bilo u središtu istrage o smrtonosnom padu u Etiopiji ovog meseca, zbog kojeg su prizemljeni avioni 737 MAX, prenosi Al Jazeera.

Informativni sastanak u Rentonu u sredu deo je plana da se izveste sadašnji i budući operateri Boinga MAX o promenama softvera i obuci pilota, navodi Boing u izjavi.

„Već smo dogovorili i nastavićemo da organizujemo dodatne sastanke kako bismo razgovarali o svim sadašnjim i mnogim budućim operaterima i  klijentima MAX-a“, rekla je portparolka Boinga.

Prizemljenje aviona

Nakon pada aviona Ethiopian Airlines-a nekoliko minuta nakon poletanja iz Adis Abebe 10. marta, pri čemu je poginulo 157 ljudi, prizemljeni su svi avioni Boing 737 MAX.

Reč je o drugoj nesreći tog modela aviona, pošto je u oktobru prošle godine avion indonezijskog Lion Aira pao u more 13 minuta nakon što je uzleteo sa međunarodnog aerodroma u Džakarti 29. oktobra 2018. godine.

U toj nesreći stradalo je 189 ljudi.

Stručnjaci su rekli da postoje sličnosti između te dve nesreće, a neslužbeno se smatra da je za padove odgovorna softverska greška, zbog koje su avioni na kobnim letovima počeli iznenada da poniru.

Povezani tekstovi