Epidemija i potrošačke navike: Toalet papir simbol masovne panike 1Foto:Beta/AP

Prodaja konzervirane hrane, sapuna i sredstava za čišćenje i dezinfekciju beleži porast svuda u svetu od početka epidemije novog korona virusa, ali potrošači su počeli da gomilaju još jedan proizvod – toalet papir.

Psiholozi tvrde da je toalet papir postao „ikona“ masovne panike, prenosi Si-En-Bi-Si (CNBC).

„U doba nesigurnosti, ljudi ulaze u zonu panike koja ih čini iracionalnim i potpuno neurotičnim“, smatra Dimitrios Civrikos, koji predaje potrošačku i poslovnu psihologiju na Univerzitetskom koledžu u Londonu (University College London).

Kad uđu u supermarket, ljudi traže vrednost i veliku količinu, i privuku ih velika pakovanja toalet papira kojima žele da povrate osećaj kontrole, rekao je Civrikos, govoreći o potrošačkoj panici koja prati epidemiju.

Stručnjaci se slažu i da su sistem i vlast odgovorni za ovakve situacije zbog toga što nema jasnih uputstava šta narod treba da čini, navodi CNBS.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari