Foto: HRT

Ukinuće se monopol dosadašnjim taksistima, a biće regulisana i pozicija UBER vozača kako bi i oni klijente prevozili u skladu s propisima. Predlog novog Zakona predviđa da se privoznicima da mogućnost da biraju da li će naplatu obavljati putem taksimetra ili aplikacije.

Taksi prevozom neće se moći baviti mlađi od 21 godine, biće ograničena starost vozila, a najvažnija novost je da jedinice lokalne samouprave više neće moći da ograničavaju broj izdatih dozvola, nego će morati da ih izdaju svima koji poseduju valjane licence.

Osim toga, vozači iz jednog grada moći će da rade i u drugom gradu ili opštini.

Index. hr navodi kao primer da će taksistaiz Požege moći kad to poželi, doći da vozi i na području Splita, a jedinica lokalne samouprave biće dužna da mu izda dozvolu u roku od 15 dana.U suprotnom će se smatrati da taksista već ima dozvolu.

Ovo će rešiti sadašnju apsurdnu situaciju u kojoj zagrebački taksisti nisu smeli da preuzimaju klijente na području zagrebačkog aerodroma jer on formalno – pravno spada pod nadležnost grada Velike Gorice. Smeli su da ih dovezu do aerodroma, ali su se prazni vraćali.

Taksisti će morati imati i „dobar ugled“, što znači da se taksi delatnošću neće moći baviti oni s pravosnažnim presudama, kažnjeni merama zabrane vožnje ili sa najtežim saobraćajnim prekršajima. Licenca za taksiranje izdavataće se na pet godina.

Novi zakon će ograničiti cenu za izradu dozvole za rad koju su jedinice lokalne samouprave dosad određivale proizvoljno. Tako će naknada za dozvolu iznositi maksimalno 10 odsto prosečne mesečne neto plate u opštini. Osim toga opštinama će se izbiti mogućnost da utiču na cene vožnji, jer će one biti prepuštene tržištu.

Taksi kompanije i taksisti imaće pravo da naplaćuju kilomar vožnje kako to sami odrede i kako im se pokaže najisplativije. Na području Hrvatske registrovano je tri hiljade taksista, a procenjuje se da ima oko dve hiljade uberovaca. Smatra se da će liberalizacijom tržišta povećati broj taksista i smanjiti broj nezaposlenih.