Kako prenose hrvatski mediji, prema podacima slovenačkog prometno-informacijskog centra, na ulazak na graničnom prelazu Bregana/Obrežje kamioni čekaju oko tri sata, a na prelazu Mecelj/Gruškovje jedan sat.

Vreme čekanja na prelazu Lupinjak/Dobovec je dva sata, a na prelazu Mursko Središće/Petišovci 50 minuta. Novi način obračuna putarine na snazi je od 1. aprila, ali je zbog uskršnjih praznika na snazi bila zabrana teretnog prometa, pa je u utorak praktično prvi dan njegova testiranja, zbog čega dolazi do teškoća i nastanka kolona.

Umesto dosadašnjeg sistema s naplatnim kućicama, državna kompanija DARS koja upravlja slovenačkim auto putevima prešla je na sistem obračuna putarina u slobodnom prometu bez barijera nazvan DarsGo, pri čemu se putarina naplaćuje prema prevoženim kilometrima.

Sistem je obvezan za sva vozila mase veće od 3,5 tone tone, a primenjuje se i na tunel Karavanke. Elektronski obračun putarina u slobodnom saobraćajnom toku odvija se preko ukupno 128 portala smeštenih na  auto putevima. Teretna vozila pri ulasku u Sloveniju treba da imaju poseban uređaj DarsGo kojega portali registruju na ulasku. Elektronskim praćenjem tako se dobiju podaci za obračun putarine za svako vozila, zavisno o njegovoj ukupnoj masi.

Putarina za vozila prvog razreda, u koju spadaju teretna vozila s najvećom masom od 3,5 tone iznosi 0,205940 evra po kilometru, a za drugu klasu, za vozila iznad 3,5 tone –  0,428356 evra po pređenom kilometru.

Vozila koja prolaze kroz tunel Karavanke svrstana su po visini putarine u tri razreda, a plaćaće tunelarinu od 5,90 evra, 4,69 evra i 9,38 evra, prema masi vozila i broju osovina.