Štampani mediji izgubili deo čitalaca i oglašivača tokom pandemije 1Foto: Pixabay/Tookapic

Postoji dugoročniji pomak ka digitalnim izvorima gde tradicionalne vrste informisanja gube na popularnosti, međutim televizija ne samo što nije izgubila na vrednosti nego ju je i nadmašila za vreme pandemije, saopštavaju u izveštaju „Digital News Report 2021“ Rojters Instituta.

Veću praćenost televizijskih sadržaja je podržala zabrana kretanja, zbog koje su ljudi bili zatvoreni u svojim domovima i imali više prilika za upotrebu. Može se i kod nas naći primer velike gledanosti svakodnevnih konferencija Kriznog štaba za vreme vanrednog stanja.

Zbog nemogućnosti kretanja desilo se ono očekivano – štampana izdanja su izgubila deo čitalaca u tom periodu i nažalost oglašivača, koji su zbog straha od ekonomske krize povukli reklame.

„Otkako je virus korona počeo, više od 60 lokalnih novinskih organizacija u Sjedinjenim Državama je zatvoreno ili privremeno zatvoreno“, otkriva Pointer institut, a prenosi Rojters.

Dok ljudi i dalje misle da su novine najbolji izvor informisanja o lokalnim političkim dešavanjima i kriminalu, drugi moderni izvori su pogodniji, kako svedoče ispitanici iz Velike Britanije, za druge oblasti kao što su vremenska prognoza, oglasi za posao i podatke o koroni.

Štampani mediji izgubili deo čitalaca i oglašivača tokom pandemije 2
Foto: Pixabay/Steve Buissinne/Stevebp

Da nije svuda isti slučaj svedoči Norveška, gde lokalne novine nisu izgubile na korisnosti i procenjeno je da ih vrednuju duplo više nego u Velikoj Britaniji, a slična vezanost se može naći u Austriji i Švajcarskoj.

Amerika je privrženija lokalnoj televiziji, pa se tako njoj prvoj okreću stanovnici za politički sadržaj i nove informacije o virusu, što se pokazalo problematično za lokalne novine koje ne mogu sa tim da se takmiče.

Televizijski sadržaji sa najvišim uspehom su celodnevni informativni kanali, kao što je Skaj Njuz iz Britanije i n-tv iz Nemačke.

Virus, televizija i internet platforme su zajedno dejstvovale u sprečavanju opstanka štampe na tržištu. Međutim, samo jedna trećina ljudi je toga svesna, dok bi malo manji procenat podržao državnu pomoć lokalnim i nacionalnim ugroženim medijima.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari