U CG održan seminar o suzbijanju stresa na radnom mestu 1Foto: Privredna komora CG

Privredna komora Crne Gore organizovala je, u saradnji sa međunarodnom bonitetnom kućom Coface, 6. novembra 2020. seminar na temu: „Suzbijanje stresa na radnom mjestu u tri koraka“.

Uvodne reči imali su Ljiljana Filipović, potpredsednica Privredne komore Crne Gore i Đorđe Živanović, direktor za Srbiju i Crnu Goru, regionalni direktor projekta Excellent SME. Saopšteno je iz PKCG.

Potpredsednica Filipović je rekla da je seminar prvenstveno namenjen preduzećima nosiocima Excellent SME sertifikata, ali i svim zainteresovanim  koji bi to uskoro mogli postati.

Ona je podsetila da se Excellent SME sertifikatom ističu odlična – excellent mala i srednja preduzeća, tj. promoviše izvrsnost preduzeća, povećava transparentnost funkcionisanja tržišta, omogućava bolja vidljivost kompanija sa dobrom poslovnom praksom i sigurnije poslovanje. Ovim sertifikatom se dokazuje kredibilnost njihovih nosilaca.

Dodala je da izdavanje Excellent sertifikata Privredna komora ralizuje u saradnji sa Cofaceom od novembra 2015. godine od kada je dodijeljeno više od 1300 sertifikata. Radi se o regionalnom projektu koji se realizuje u Crnoj Gori, Srbiji, Sloveniji, Rumuniji, Mađarskoj, Severnoj Makedoniji, Bugarskoj, odnosno njihovim uspešnim malim i srednjim preduzećima.

– Stranke i poslovni partneri vlasnika sertifikata Excellent SME Montenegro, koji izdaje Privredna komora Crne Gore, dobijaju veću bezbjednost poslovanja, veće povjerenje, lakše i brže poslovno odlučivanje sa manje rizika, a vlasnik jasno označen dobar bonitet preduzeća, višu kredibilnost u očima stranki i poslovnih partnera – rekla je Filipović.

Saopštila je da je za ovaj seminar iskazano veliko interesovanje, što potvrđuje aktuelnost teme i potreba učesnika da se u aktuelnom poslovanju opterećenom pandemijom Covid 19 usavršavaju kako bi se sačuvali od uticaja stresa na psiho-fizičko zdravlje, kvalitet rada i ostalih životnih aspekata.

Đorđe Živanović, direktor Coface za Srbiju i Crnu Goru istakao je da je ponosan na pet godina veoma uspešne saradnje sa Privrednom komorom Crne Gore u realizaciji projekta Excellent SME. Zahvalio je Komori na izuzetnoj angažovanosti i posvećenosti u sprovođenju projekta koji je postigao odlične rezultate.

– Važnost Excellent sertifikata nikada nije bila značajnija i benefite će kompanije nosioci naročito osjetiti u godinama pred nama. Nosioci Excellent SME su uglavnom jake porodične firme koje su izuzetno fleksibilne i mogu da posluju i u najtežim uslovima – rekao je Živanović.

Govoreći o pandemiji, on je ukazao da su saobraćaj i turizam naročito pogođeni krizom, dok su ICT, farmaceutska industrija i agrar napredovali. Ocenio je da su države adekvatno odgovorile izazovima krize, donevši mere koje su dale rezultate.

– Tema ovog seminara, u ovom izazovnom vremenu, aktuelnija je više nego ikad – zaključio je Živanović.

Dr Jelena Goranović, doktorica psihologije, prezentovala je ovu značajnu temu iz perspektive celokupne organizacije. Goranović dugi niz godina radi kao konsultant u oblasti kontrolisanja stresa i pospešenja dobrobiti zaposlenih u Velikoj Britaniji.

Tokom dvočasovne interaktivne sesije predstavila je kako stres utiče na psiho-fizičko zdravlje i efikasnost na radnom mestu, na koji način prepoznati faktore koji ga izazivaju i vršiti procenu dobrobiti zaposlenih, kako održavati visok nivo motivacije, fokusiranosti i produktivnosti zaposlenih, te sprečiti neželjene posledice “izgaranja“. Diskutovalo se o različitim uzrocima stresa i prezentovani su praktični načini i strategije uvećanja motivacije, te produktivnosti zaposlenih.

– U situaciji kada je COVID pandemija nametnula velike ekonomske izazove, kako za firme tako i za njihove zaposlene, stvaranje jake kulture fokusirane na dobrobit zaposlenih i građenje timskog duha je postalo važnije nego ikada- rekla je Goranović.

U Crnoj Gori 40.000 zaposlenih radi kancelarijske poslove – prema evidenciji Svetske Zdravstvene Organizacije, oni su izloženi najvećem riziku od profesionalinih oboljenja (slabljenje vida, muskuloskeletalni problem, stres i depresija). U trgovinama i ugostiteljstvu uglavnom rade žene, njih 50.000, i imaju najvišu stopu stresa koji dovodi do fizičkih oboljenja.

– S obzirom na to da će svaki građanin imati pravo na zdravstvenu njegu i pomoć, moguće i poštedu od posla zbog ovog stanja, kao i da će se “burnoutom” vjerovatno baviti izabrani ljekari ili specijalisti medicine rada, prije nego psihijatri, treba očekivati veliki broj zahtjeva za bolovanje po tom osnovu – kazala je ona.

Citirala je inostrane eksperte koji navode da rezilijentnost na stres ima zaštitni uticaj na psihičku stabilnost, produktivnost i odsustvovanje s posla u visoko napetim radnim sredinama. Pozitivan mentalni sklop zaposlenih je u korelaciji sa nižom stopom bolovanja.

– Pogoršanje psihološke dobrobiti zaposlenih za 20% dovodi do umanjenja njihove radne performanse za 10%, dok poboljšanje dobrobiti za 20% dovodi do smanjenja stope bolovanja i fluktuacije zaposlenih – rekla je Goranović.

Naglasila je potrebu sistemskog delovanja i evaluaciju efekata kako bi bili postignuti zadovoljavajući rezultati.

Tri su ključna elementa uspešnog wellbeing programa za zaposlene – identifikacija, usmerene intervencije i evaluacija, koji se sprovode sa ciljem obrazovanja, podsticanja, podržavanja, nagrađivanja i stvaranja optimalnog radnog okruženja za zaposlene.

Seminar je pratilo 99 predstavnika kompanija, uz poštovanje mjera NKT, od čega 66 online.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari