U Crnoj Gori sve više gostiju iz najrazvijenijih zemalja 1Foto: Pixabay/ comrade_petruha

Crna Gora je imala rekordnu turističku pred i post sezonu u 2018, sa ukupnim prihodom većim od milijardu evra, a u prvih deset meseci 2018. u Crnoj Gori boravilo je više od 2,1 milion turista.

– Za samo deset meseci 2018. bilo je 100.000 više turista nego čitave 2017. Crna Gora poslednjih godina beleži konstantan rast turističkog prometa i prihoda ostvarenih od turizma i to nas obavezuje da uložimo dodatne napore kako bismo nastavili trend rasta. Istina je da su sve prisutniji turisti iz Nemačke, Francuske, Velike Britanije, Švedske, Danske i Austrije. Sve više gostiju imamo i iz najrazvijenijih i platežno najpotentnijih emitivnih tržišta i tradicionalno dobru posećenost turista iz Srbije, regiona i Rusije – kaže za Danas ministar turizma Crne Gore Pavle Radulović.

Posebno su, kako kaže, zadovoljni dolaskom gostiju iz Kine, Izraela i SAD, a od naredne sezone očekuju da budu otvorena i neka nova evropska emitivna tržišta (zemlje čiji stanovnici dolaze u Crnu Goru). Turiste u Crnoj Gori, ističe Radulović, interesuje sve, od boravka na moru i na planini, krstarenja Skadarskim jezerom i raftinga Tarom, jedrenja Bokom do kulturno-istorijskih tura. Strateški cilj u turizmu je da Crna Gora postane, kako kaže Radulović, visokokvalitetna, celogodišnja turistička destinacija i svi planovi sprovode se u tom pravcu.

– Konstantno osmišljavamo proizvod koji će izdvojiti Crnu Goru u moru drugih, dobrih destinacija. To radimo i kroz program podsticajnih mera kroz koje takođe podržavamo brojne kulturno-zabavne manifestacije pa je tako prethodne godine u tu svrhu dodeljeno najviše novca, oko 650.000 evra. Počeli smo sa razradom plana za zdravstveni i nautički turizam kao i razvoj ponuda koje se baziraju na aktivnom, seoskom i konferencijskom turizmu – napominje naš sagovornik.

Ministar turizma kaže da se znatno povećava interesovanje turista za sever Crne Gore, tako da se u tom delu puno ulaže u turističku i saobraćajnu infrastrukturu kako bi se olakšala pristupačnost, ali i stvorili uslovi za velike investicije. Jedna od njih je, kaže, upravo otvoreno skijalište Kolašin 1.600.

– Ono što nas u narednom periodu očekuje jeste realizacija kapitalnih investicija na primorju i otvaranje novih hotela. Procenjena vrednost investicija u velike i male turističke projekte za narednu godinu, za sada, iznosi više od 320 miliona evra – ističe Radulović.

Vlada Crne Gore donela je niz podsticajnih mera kojima privlači strane i pouzdane investitore, a rezultati tih mera i aktivnosti najbolje se ogledaju, kako kaže, u činjenici da se, upravo u Crnoj Gori, realizuju neke od najvećih investicija ovog dela Mediterana – Porto Montenegro, Porto Novi, Luštica Bej.

– Možemo se pohvaliti i prisustvom prestižnih hotelskih brendova poput već pomenutih Amana, Ramade, Iberostar, Regenta, Hiltona, Starvud-Šeratona, Čedija, ali i činjenicom da su već ugovoreni i da se radi na izgradnji hotela kojim će upravljati brendovi Van end onli (One&Only) (prvi u Evropi), Ric Karlton. Ono što je važno napomenuti, jeste da zajedno sa domaćim investitorima i preduzetnicima Crna Gora polako dobija sve ozbiljniju i kvalitetniju hotelsku ponudu – naglašava Pavle Radulović.

Od prošle godine, u Crnoj Gori prisutna je, napominje, i grupacija Karisma Hotels and Rizorts koja upravlja sa nekoliko hotela u Crnoj Gori. U avgustu prošle godine svečano je otvoren hotel Čedi sa 111 smeštajnih jedinica, kao i marina sa 54 veza u okviru projekta Luštica Bej, dok su u Bokokotorskom zalivu renovirani kapaciteti hotela Rivijera u NJivicama koji sada posluje pod brendom renomiranog španskog brenda Iberostar, a otvoren je i hotel Vila Jadran u Perastu sa pet zvezdica pod istim ovim brendom.

– Kada je reč o projektu Portonovi, u koji je uloženo oko 370 miliona, njegovo otvaranje je planirano tokom ove godine, dok će luksuzni hotel „Van end onli“ biti prvi otvoreni ovog brenda u Evropi. Posebnu čar crnogorska obala dobiće i rekonstrukcijom tvrđave Mamule na ostrvu Lastavica, koja će od starog zatvora biti pretvorena u luksuzni turistički kompleks – ističe ministar turizma Crne Gore.

Na pitanje da li Crna Gora postaje ozbiljan konkurent Grčkoj i Hrvatskoj Radulović podseća da Crna Gora ima mnogo manju obalu tako da su njihova opredeljenja u kom smeru bi trebalo da se razvija turistička ponuda drugačija.

– Mi nemamo dovoljno prostora za masovni turizam, nemamo mnogo prostora za greške i moramo biti specifični da bi zavredili i održali pažnju visokoplatežnih gostiju. Celi Mediteran obiluje lepotom i sve je atraktivniji za turiste iz dalekih zemalja, tako da za svakoga ima mesta. Konkretno sa Hrvatskom i zemljama regiona, dakle sa prvim komšijama, moramo osmisliti zajedničku turističku ponudu ukoliko želimo da privučemo turiste iz dalekih zemalja. Nadam se da su susreti ove vrste prava prilika da se dogovorimo kako da iz svojih zemalja uzmemo najbolje i zajednički svi uvežemo te proizvode u jednu jedinstvenu ponudu – napominje naš sagovornik.

Crna Gora se ovih dana predstavila na Sajmu turizma u Beogradu, a ministar turizma bio je i deo velike međunarodne konferencije posvećene hotelskom investiranju Adria Hotel Forum.

– Za Crnu Goru, ovaj forum je bio odlična prilika za predstavljanje potencijala naše zemlje i podsticaja za investitore. Kao jedna od vodećih konferencija posvećenih investicijama u hotelskom sektoru kada je reč o Jugoistočnoj Evropi, Adria Hotel Forum okuplja sve relevantne aktere povezane sa sektorom hotelijerstva. Ovo je bila odlična prilika da razmenimo mišljenja i iskustva o najnovijim trendovima kad je reč o investicijama u hotele, kojih je trenutno u Crnoj Gori 152 sa 4 zvezdice i 19 hotela sa pet zvezdica – rekao je Pavle Radulović.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari